• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit
    Ellenbmt skrev 2012-04-29 19:04:57 följande:
    Ghiybjihbhoåäåkjko
    Äybngkujjlgkkbni - min dotter ville vara med... "jag sa ju att jag kunde skriva" säger hon nu :)
    Visst kunde hon det!! =)
  • DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-04-29 18:53:11 följande:
    Jag tycker det verkar kruxigt med just sjal. Vad tycker ni det finns för bra alternativ så man kan ha dom på magen? En del har ju Babybjörn men båda mina närmsta vänners barn ratade babybjörnen totalt. 

När det gäller babysittern tror jag att jag får prova mig fram. Jag kan inte reda ut min typ av föräldraskap förrän jag har min bebis tror jag. Man hittar väl rätt under tiden. Så vad den ska ha för funktion har jag lite svårt att uttala mig om, men tänker att den kan va bra när jag måste göra annat samtidigt. Tex duscha som du sa ellenbmt! Har nog iaf kommit fram till att jag ska ha en utan medar. 
    Babybjörn är bra första tiden då den är lätt att få på. Men barnet sitter inte i en ergonomisk position och den är inte heller ergonimisk för bäraren vilket gör att det snabbt blir väldigt tungt. Finns många ergonomiska selar med midjebälte som man kan bära nästan hur länge som helst i... även BB har gjort någon sådan variant senaste året men när jag säger Babybjörn menar jag den klassiska.

Har själv köpt en Ergo, en vanlig BB och två trikåsjalar än så länge. 
  • tjockisbullen
    DetGodaLivet skrev 2012-04-29 17:54:00 följande:
    Nelson är jättefint tycker jag.
    Tack:) Vi får väl se om det blir det till slut och vad alla omkring kommer tycka men de får väl gilla läget:)
  • Hejåhå

Vi hade en babysitter med medar. Hon satt mest i den mitt på bordet när hon var vaken medan vi åt då hon var för liten för att sitta i matstol.

Duscha och ha småbarn är överskattat ;)
    Tacka vet jag torrschampo och handfatsvaskning :) Hehe!

• Ellenbmt

Hejochhå- jag vart TVUNGEN att duscha minst en gång per dag på allvar för jag läckte så sjukt mkt mjölk. Fyllde en fryslåda på några dagar utan att pumpa, bara genom uppsamlare, och uppsamlare läcker ju de med så allt jag rörde vid luktade sur mjölk.... Hade dött om jag inte fått duscha!!
    Jag skippade annat istället, tex lagad mat :) åt typ bara fil å nyponsoppa :)

• fru Elle

Har både provat en babysitter på medar och en från babybjörn. Vi har inte använt babysitter från början, börjat med efter någon månad. Med första barnet började vi med en sån på medar, köpte den för det var helt plant liggläge. Ville inte ha en med lutning innan de var lite stadiga. Men vi köpte en Babybjörn på blocket när vi hade glömt ta med babysittern på en resa när dottern var ett par månader. Sen blev den från Babybjörn snabbt favoriten. 

Bärsele har vi både en från Babybjörn (ej den klassiska) utan en med ryggplatta. Den går att använda från att barnet väger 3,5 kg och vi har använt den i början när barnet inte väger så mycket. Den är enkel att ta på sig och sätta i barnet när man är själv. Men när barnet börjar väga lite mer så har vi använt en ergosele. Har även köpt en babyinsats till den så vi kanske använder den från början istället. Jag och sjalar, eller framförallt mina barn och sjalar har inte kommit överrens, så det har jag ingen. 

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

Det var en sak jag använde babysittern till, att ha barnet i medan jag duschade. Lyfte bara in den i badrummet. Väldigt skönt att få duscha och vakna till om man har sovit dåligt på natten. Har passat på när barnen har somnat eller precis fått mat sen har de somnat till allt rinnande vatten.

• Hejåhå

Jag skojade gällande duschningen så klart!
    Men ibland får man prioritera; äta, sova eller duscha...

• fru Elle
    Hejåhå skrev 2012-04-29 21:20:14 följande:
    Jag skojade gällande duschningen så klart!
    Men ibland får man prioritera; äta, sova eller duscha...
    Ja vissa dagar är sömn det man prioriterar, beror lite på hur natten har varit. Har dock haft väldig tur med det. Min man vaknar lättare än mig och har oftast varit den som har nattat om barnen. När jag ammade var det ju jag som gav barnen mat. Men amningen har ju aldrig räckt till för oss tyvärr. Har ammat tills barnen har ratat bröstet helt och det har varit varit vid tre respektive fyra månader. Så efter att ha slutat amma så har jag fått sova hyfsat ostört. 

Tycker att det är roligt att höra alla namnförslag, jag och min man pratade om namn lite idag när vi var på en lekplats med barnen. Var ett tag sen som vi kom på några nya förslag. Vissa namn på vår lista gillar vi båda, mne långt ifrån alla. Men än har vi inte något förslag som sticker ut bland de övriga.