• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet
    Hejåhå skrev 2012-04-29 20:54:21 följande:
    Duscha och ha småbarn är överskattat ;)
    Tacka vet jag torrschampo och handfatsvaskning :) Hehe!

Jag är av hälsoskäl hänvisad till den varianten de flesta dagar ändå... ska man vara på den positiva sidan så är det bättre för huden, men saknar det där med att duscha för att vakna till.
  • DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-04-29 20:16:21 följande:
    Detgodalivet: jag är nog också mer inne på ergo än babybjörn.

Ja BB har jag bara en femtiokronorssak från loppis, inget att lägga pengar på men användbar precis i början (lätt att få på) och sen till korta stunder framåtvänt sittande när man gör grejjer som blir trista för barnet annars (typ skala potatis). Det är ungefär vad jag brukar använda BB till så inte värt en i nypris. 

Ergo har jag köpt en ny hippiesnygg med hysteiska tulpaner på.  Nästan det enda jag köpt nytt till baby...men fick den till ett grymt bra pris genom kontakter.  
  • Sommaren12

Gillar att de har lite galna mönster. Trist att allt alltid ska va svart liksom. Men har ergo flera modeller eller är det bara en? Känner en som har BB. Tänkte fråga om jag får låna hennes å testa. En del bebisar tycker ju inte om det där alls så då är det ju inte värt att slänga pengar på.

• fru Elle

Till dottern köpte vi en ergo i ekologiskt tyg, den var lite mjukare i tyget. Den är ännu mjukare och skönare nu än vad den var vid inköp. Men fanns inte så många att välja på 2008 när vi köpte den, har sett att den finns i  fler varianter nu. Då när vi köpte den så var dottern några månader så vi brydde oss inte om att köpa babyinsatsen då hon var tillräckligt stor för att vara utan. Men köpte en babyinsats på baby och barnmässan i Göteborg som jag ska testa den här gången.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Ellenbmt

Det är lugnt :) jag fattade att du inte var superseriös ! Ville bara påpeka att för mig var duschandet inget som ens gick att prioritera bort...

• Mamma070912

Tack för svar astro!

Hade en babysitter med medar till första, fullt liggläge, hon älskade den, sov i den mååånga nätter. Vi vaggade den med foten så att hon fick gungning tills hon somnade. Köpte även en sån med svaj till andra dottern och den gillade hon jättemycket. Går ju inte att sova i den dock.  Båda ligger och väntar på den nya lilla skrutten, känns bra

Namn är svårt! Till första barnet var jag väldigt inne på Juli, (född i juli), tycker det är jättefint, kändes bara som att det knappt var något namn, så det blev Julia istället Sen kom jag ju fram till att man visst kunde heta Juli;-D Och kom även underfund om att Julia var det vanligaste namnet 2007... inte så originellt som vi hade hoppats...
    Till andra tjejen blev det inget namn fören hon var kanske 5 veckor. Funderade om och om igen, tillslut blev det en Miriam. Och sen vi kom på det har det varit så självklart.
    Till den här knodden väljer jag att inte fundera på namn före den är framme, vi får se vem det är helt enkelt

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Ellenbmt

Mamma- vilken skön inställning till namn. Vi funderar på juli, August, Jack, Albin eller kanske en Tyra... Men inget känns helt kanon. Dottern heter Cornelia maria Christine. Om hon får välja är det Albin, noomi eller Sofia.....

Magen får inte plats i skinnet, lungorna har inte plats att fyllas, tarmarna bubblar, idag vill jag ömsa skinn och byta roll, han kan gott få bära denna bebis ett tag nu?!!
    Vill ha ett glas vitt i solen!!

Natt på er brudar

• Naimis

Idag när jag kom på att jag är i vecka 28 så blev det en liten "aha" upplevelse nästan. Vecka 28 det är ju inte långt kvar, shit!

Annars är jag inne i en deppperiod. Känner mig såå tjock, tröttheten börjar komma tillbaka och en extrem hunger med.