• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-05-14 19:37:38 följande:
    Varför gör man det? Kommer jag också göra det som inte ska amma?

Eftersom dom flesta tappar väldigt lite under graviditeten tappar man sen allt de man skulle tappat egentligen. Du kommer förmodligen göra det mes. Däremot då tappar de flesta som ammar mer.
    natlup skrev 2012-05-14 19:37:55 följande:
    Någon mer som har hål i naveln? När jag tittar på hålet så går det inte ens igenom naveln längre. Har två hål som e typ en halv cm ifrån naveln. Så det ser ut som ja har piercat mig i magen, kommer detta återgå till en naveln eller kommer de se ut som ja piercat magen istället :P

Så ser min navel ut nu med. Tyvärr blev min inte lika fin som innan sist. Känns som hålet blev ytligare, huden blev liksom tunnare om du förstår vad jag menar. Men din kanske blir bättre.
    LiJon skrev 2012-05-14 20:35:19 följande:
    Usch, det där med att tappa hår skrämmer mig lite... har supertunt hår och vill behålla det lilla jag har, haha. Har haft extensions sen jag var 15 för att jag har såna komplex för håret (nu bara litegrann så det ser "normaltjockt" ut.) Men jag vet att mamma inte tappade mer än vanligt när hon ammat så jag får hoppas att jag ärver det  

Nu har vi tittat på lägenheten iallafall! Pluslistan väger definitivt över minuslistan.

Plus; Jättestor och fräsch med öppen spis i vardagrummet, balkong med kvällsol (nu har vi ett par timmar sol på morgonen), stor diskmaskin (har nu liten bänkdiskmaskin man måste koppla fast på kranen = kranen kan inte användas på tre timmar) stort helkaklat badrum färdigt för att installera tvättmaskin. I vår nuvarande kan vi inte installera tvättmaskin och har typ två veckors väntetid i tvättstugan, känns inte som det kommer funka med bebis och nerkräkta/-bajsade kläder...  Och i badrummet skulle vi även kunna ha skötbordet, som vi tänkt nu skulle vi haft ett i sovrummet. 

Minus; Cykel/barnvagnsförrådet var rätt litet och FULLT med cyklar, kommer inte kännas okej att ställa en ny (vit) vagn därinne. Kan man ha nåt typ av skydd över kanske? Eller höra om hyresvärden kan fixa nåt annat alternativ? Det andra minuset är hyran som är rätt rejäl, 2600:- mer än vad vi har nu. Men det är det nog värt med tanke på att det är så mycket annat som väger upp.

Men den stora frågan; orkar man flytta några veckor innan BF? Haha, vet kanske inte vad jag ger mig in i om vi tackar ja. Man vill ju hinna komma iordning också och känna sig "hemmastadd" när man kommer hem med bebisen. Vi har världens huvudbry nu härhemma ;) Förlåt om det blev tjatigt och är lite OT men det hör ju ändå lite ihop med tillökningen, och jag är jättetacksam för alla åsikter :)

Ingen hiss? Jag skullr säga hellre flytta då än med en liten bebis. Har iofs gjort.varken eller men de är vad jag har fått höra. Vi flyttar ju nu i helgen och jag är i v 30. Får se hur de kommer kännas. Tack och lov har vi massa hjälp så jag slipper både bära och städa.
  • Ellenbmt

Bakade precis en kladdkaka för begäret blev förstort... Sista smöret dessutom... Tog tio minuter kortare än receptet för att vara på den säkra sidan! Tar ut den, helt färdig,( fluffig nästan) och bestämmer mig för att snabbt som attan få in den i frysen för att stoppa upp gräddningen, då tappar jag såklart skiten på golvet, ostädat äckligt golv, uppochner, torr smulig jävla okladd-kaka överallt, inte i min mage... Självmordsbenägen nu...

• Sandra1983
    Ellenbmt skrev 2012-05-14 21:14:06 följande:
    Bakade precis en kladdkaka för begäret blev förstort... Sista smöret dessutom... Tog tio minuter kortare än receptet för att vara på den säkra sidan! Tar ut den, helt färdig,( fluffig nästan) och bestämmer mig för att snabbt som attan få in den i frysen för att stoppa upp gräddningen, då tappar jag såklart skiten på golvet, ostädat äckligt golv, uppochner, torr smulig jävla okladd-kaka överallt, inte i min mage... Självmordsbenägen nu...
    stackare Glad. Själv köpte jag storpack på godisnappar idag. Inte de där små påsarna utan BIG. Dessutom både en lakrits och en med blandade fruktsmaker.
  • Ellenbmt

Mmm gott! Hoppas de stannade i påsen-handen-magen och inte typ ner i toan eller nåt ;)

• Albasmamma

Ellenbmt: Nej! Vad hemskt! Lider med dig, hoppas ni har nåt annat gott hemma.

LiJon: jag tycker plussen helt klart överväger. Bara ni har hjälp med flytten tror jag absolut att ni grejar det.

• LiJon
    Naimis skrev 2012-05-14 20:53:22 följande:

Ingen hiss? Jag skullr säga hellre flytta då än med en liten bebis. Har iofs gjort.varken eller men de är vad jag har fått höra. Vi flyttar ju nu i helgen och jag är i v 30. Får se hur de kommer kännas. Tack och lov har vi massa hjälp så jag slipper både bära och städa.

Nej det var ingen hiss, så vi kommer ha lika många trappor upp ändå... Men om vi ska få någon på bottenplan eller en med hiss kan vi nog få vänta länge. Ja eller vi har sagt att antingen flyttar vi innan barnet kommer annars om runt ett år. Flytta med liten bebis är nog ingen höjdare som du säger. Så tackar vi nej till den här blir vi nog kvar. Spännande med flytt för er! :)  Vore ju skönast att flytta nu och inte så nära BF. Vad skönt att ni har hjälp! Föräldrar på båda sidor, syster med sambo och kompisar har lovat ställa upp om vi flyttar så det blir nog inga problem här heller, hade aldrig klarat bära/flyttstäda som det är nu ens.
  • Angelica1991

Tack alla åter igen :) idag har jag väldigt underbara nyheter att komma med ,min älsklings dotter har idag 9:00 blivit av med sin resperator :)

• Sommaren12

Klart ni ska flytta om lägenheten känns rätt. Hade snarare tänkt "Vad är nackdelarna om vi bor kvar?". Har ni lite schyssta och förstående vänner/släkt så kan de säkert hjälpa er. Jag hade INTE burit nåt eller städat nåt jobbigt. Jag kan inte göra sånt nu ens och antagligen ännu mindre senare. Men om din sambo är införstådd (det antar jag) med att han kanske får jobba lite extra med uppackning och sånt så tycker jag inte ni ska tveka!

Jag har redan mycket och tjockt hår så jag oroar mig inte så mycket för frissan men drygt att ha hår överallt på golvet och så. Om inte annat så avskyr sambon när mitt hår är överallt. Jag fäller rätt mycket vanligtvis men nu har det ju varit lugnt ett tag. :)