• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Angelica1991

sen hur jag mår förutom Ang just själva snittet och att jag är överlycklig för min starka dotter och tänker kämpa och inget kan få mig att sluta hoppas så jo jag grinar och blir ledsen och grumblar tänker och glömmer bort mig själv ( tror jag ) stressad orolig sömnen är sådär. tanken på om jag kunde gjort nått för att hon skulle stannat längre. ( vet, man ska inte tänka så ) frustrationen som kommer när jag inte bara kan på samma sec ta upp henne i famnen. utan det tar 10 min för det och lika så att lägga tillbaka henne. men lika underbart varje sec hon ligger på mig

• Ellenbmt

Angelica- jag gråter, så fint livet kan vara, och ändå så hårt! Ni kommer klara det och jag förstår din frustration, men så skönt att ni är på rätt plats, där många har kontroll och kunskap. Hejja er!!

• Fyran2012

Angelica- grattis till lilla Sofia & jag håller tummarna för att hon blir stark & klarar sig bra!

Idag fick jag ta ut navelpiercingen (24+4), borde nog gjort det mycket tidigare, för naveln är på väg ut & piercinghålet hade blivit rött & lite ömt.

• elfsan87
    DetGodaLivet skrev 2012-05-14 19:48:22 följande:

Men inte behöver du ställa dig på vågen och bli dömd hos barnmorskan, kom ihåg att det ÄR valfritt liksom allt på MVC. Tycker det är beklämmande att så många känner att de måste ställa upp på det trots att de inte känner sig bekväma i situationen. Tror många mest blir stressade över detta.

Om man vägt sig hemma finns ingen anledning att väga sig på MVC, då kan man tala om vad man väger om man vill att det ska stå med i journalen.

Jag är rätt tydlig med att jag inte är intresserad av att diskutera min vikt (eller egentligen några allmänna hälsoråd)  med MVC sköterskan. Vill bara ha de basic provtagningarna och koll på att barnet växer som det ska. Andra frågor om min hälsa diskuterar jag med människor som jag har någon slags relation till och personligt förtroende för, inte främmande sjukvårdstanter i allmänhet. Gäller för övrigt detsamma på BVC.

Nej det är sant, bara att väga sig hemma innan mvc! Har en snäll barnmorska men det känns som man blir lite dömd ändå, som att man ska försvara sig lite varför man gått upp några kilon mer än nödvändigt! Puh, det ligger väl mest hos mig själv! Så är det väldigt ovant också att berätta vad jag väger... Brukar inte ens säga till min man vad jag väger i vanliga fall ;)  
  • 7eHimlen
    Angelica1991 skrev 2012-05-14 22:31:20 följande:
    Tack alla åter igen :) idag har jag väldigt underbara nyheter att komma med ,min älsklings dotter har idag 9:00 blivit av med sin resperator :)

Åh grattis, gud vad hon måste vara stark! Vad skönt att allt verkar gå åt rätt håll! :D
  • 7eHimlen

Igår vägde jag mig för första gången på flera månader! +5 kg sen nyår (plussade 18 dec, men då vägde jag mig inte och har inte riktigt koll på vad jag vägde precis då :P) känns skönt att det inte är mer än så då spec mvc rekommenderade mig att "bara" gå upp 8-12 kg totalt. Och jag har iofs ätot mer frukt o grönt men ungefär lika mycket snacks som innan grav, så jag är NÖJD! :D hoppas nu bara man slipper lägga på sig så mycket vikt i vatten nu under sommaren o sista delen av grav! :D

• elfsan87

Har en fråga till er som ammat tidigare! Funderar på att köpa mig någon mer ammningsbh! Har två nu som sitter bra men som bara har lite utrymme kvar... Hur mycket större storlek på bh fick ni när mjölken kom igång?

• Something01

Åååh, vadå irriterad. Vi hade juh en diskussion här om det här med att man blir kallad tjockis när man är gravid. Nu när ja verkade oberörd när min s.k vän sa de till mig så verkar de som att hon tyckte att det var trevligare å säga att ja såg sliten ut (utan smink, var dessutom på väg å skulle sola med en annan vän)

Usch va arg ja blir.

• fransyskan

Plus ett kilo på en vecka; fast det är kanske inte så konstigt med tanke på allt gott jag stoppat i mig senaste dagarna. Skyller 500 gram på lilltrollet och 500 gram på min kompis tre-rätters ryska middag.

Angelica -- Vad stark hon är, din lilla fighter till dotter! Kom ihåg att ta hand om dig själv nu också!

• Hejåhå

Elfsan: hm... Svårt att säga, det är nog ganska individuellt och beror nog på hur stora brösten var från början och hur mycket större se redan blivit.
    När mjölken rann till på mig så fick jag värstingbomberna och då passade inga bh:ar som jag haft under graviditeten.
    Jag gick till Change och fick hjälp när dottern var någon vecka. Köpte sedan ytterligare två till när de hade ett bra erbjudande några veckor senare. Använder dessa ff och har inte använt några andra på 1,5 år. De är i stretchig mjuk spets, breda axelband och har bygel.
    Om du har två bh:ar som du tror funkar kanske det är bättre och vänta och satsa på bra kvalitet i rätt storlek?