• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen
    godisbit skrev 2012-05-15 10:08:53 följande:
    7e himlen - min favvobutik är Samiras underkläder på götgatan i Stockholm. De är proffsiga, duktiga, trevliga och hjälpsamma och de har beställt hem så du man kan prova om de saknar en viss modell eller storlek. Prismässigt ligger de ca 5 kronor över details för samma märke/modell men de är så mkt duktigare på att prova ut bh att det lätt är värt den lilla skillnaden enligt mig.
    Tack! :) den butiken kände jag inte till, men ska absolut ta en sväng dit när det närmar sig :)
    LindaPernilla skrev 2012-05-15 11:05:22 följande:
    Har ni andra börjat äta järntabletter? Sist jag var hos BM så tyckte hon att det var dags för mig att börja, så jag köpte "Niferex". Känner mig redan bättre med yrseln! Tack och lov.
    Jag hade hb på 130 senast BM kollade, så jag är egentligen inte orolig, men hon tyckte jag skulle äta Niferex ändå. Provade i två veckor och det GICK verkligen inte att gå på toa sen, o jag fick så himla ont i magen. Så efter det har jag hållt mig till blutsaft och försökt äta järnrik mat istället - funkar mycket bättre. Ska t BM nästa torsdag så får se vad hb't visar då :)

• Kampis

7ehimlen: Duroferon fick jag byta till förra gången, blev mycket bättre i magen med dem =)

• 7eHimlen
    Kampis skrev 2012-05-15 12:26:51 följande:
    7ehimlen: Duroferon fick jag byta till förra gången, blev mycket bättre i magen med dem =)

Okej, får se vad BM säger om hb't nästa vecka, ska fråga om jag kan ta det istället om värdet är lågt. Tack för tipset! :D
  • Svipp

Har inte varit in här sen i fredags och det tog nästan två timmar att läsa ikapp, så det får inte upprepas!
    Ni har hunnit behandla mycket här sen dess.
    Stort grattis till Angelica! Vilken fin tjej du fått.
    Tack för alla tips om vad man kan sova i när man ammar. Ska kolla upp det.
    Idag var jag hos bm och allt var bra.
    Jag känner fortfarande som att jag är i början av graviditeten och att det är superlänge kvar innan vi har vår bebis här. Vågar knappt prata om henne för det känns ff som att jag kan få missfall eller att jag liksom inbillar mig. Det blev lite mer verkligt när Angelica nu fått sin bebis och när bm idag gav mig en broschyr om amning. Men ändå, kommer vi verkligen få en bebis?

• Something01

Mitt hb låg på 115 sist, å gången före på 107 å då har ja ätit järntabletter sen v.12. Men ja äter oxå duroferon, inga större problem med magen .

• Grizabella
    Angelica1991 skrev 2012-05-15 10:00:48 följande:
    jag har lyckats fått in 2 bilder i mitt bildgalleri på min profil sida. det gick från mobilen :D mer bilder kommer sen men nu har ni fått en tjuvskik iaf hihi
    Så fin hon är, vilken stark tjej du fått
  • Gadget

Jag hade också sendrag för första gången inatt. Var det mot det som Kaviar hjälpte? Tror det var Astro som tipsade om det mot någon krämpa. Själv har jag precis landat i Sverige för en veckas semester och vi ska också gifta oss här på lördag. Så kaviar står på inköpslistan att ta med hem till Tyskland ändå.

Ang vägning hos BM, jag har fått en känsla av att min läkare mest väger för att se att man inte plötsligt skenar iväg vilket väl kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning? Känner inte att han verkar bry sig så mycket om vad jag äter och så.
    Däremot har jag fått lära mig att i Tyskland rekommenderar de kolhydratfattig kost de sista fyra veckorna. Det ska tydligen främja prostaglandinproduktionen vilket om jag har förstått det rätt snabbar på värkarbetet och mjölkproduktionen. Så blev det med den glasssommaren...

• Roos26

Kanske känslig fråga för vissa men är det någon mer än jag som har silikon implantat . Jag har gjort två operationer efter Alicia , första 500c bakom muskeln andra operationen var i aug då jag ville lyfta ena sidan då jag amma mer där å blev lite skilnaden på dem å trodde de skulle försvinna med implantaten men de gjorde de inte . Så op nr 2 lyft på ena sidan å la i 700c i båda( är lång å bred axlad så ser naturligt ut på mig;) . Men nu till min fråga , jag är rädd för att amma nu. Dels för att förstöra dom igen och dels för att nu när jag e gravid e jag extremt känslig på den sidan jag lyft( gör ont att ta på själva vårtan:P ) är rädd att skada mig men samtidigt får jag jätte dåligt samvete om jag inte ammar....vet inte hur jag skall göra. Alicia amma jag tills hon va 8 mån .....Någon som känner likadant eller som har opererat sig med implantat och lyft å ammat?

• anneh

Svipp: så känner jag också, liksom, kommer det en bebis? Till oss? Som vi får behålla? Så svårt att förstå för mig :)

• astro
    Angelica1991 skrev 2012-05-15 10:00:48 följande:
    jag har lyckats fått in 2 bilder i mitt bildgalleri på min profil sida. det gick från mobilen :D mer bilder kommer sen men nu har ni fått en tjuvskik iaf hihi
    Vilken liten gullplutt Nästan exakt en sjättedel av vad min senaste jättebebis vägde vid födseln. Jösses.