• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Tack alla rara. Visst kommer han finnas där. Han va den första som fick veta om liten och sådär så speciell har han alltid varit för oss. Det är så hemskt ändå. Gade han varit sin egen hund hade han sluppit lida sen november när det började barka utför. Så det är bättre för honom nu. Store starka karlns armar var tunnare än mina och innan var de i alla fall 4 ggr storleken av mina.

• natlup

Mina bäcken gör så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Smärtan kommer efter man har suttit ett tag och ska resa sig å gå.

Går som om jag hade bajsat på mig. Funderar på att ta hjälpa av kryckor men det känns mycket bättre i bäckenet efter ja gått en stund.

• Gadget

Something01: min bebis har också lugnat sig sedan v 27 ungefär (går in i v 29 på torsdag). Veckorna innan hade jag vant mig vid att det gick vågor på magen och ganska hårda sparkar. Sedan blev det nästan ingenting och jag oroade mig. Men det var ändå någon liten rörelse ofta på kvällen när jag lagt mig ner. Tycker fortfarande inte att jag känner så tydligt som innan, men har en känsla av att han sparkar mer inåt mot min rygg så det kanske är det som gör det. Plus att utrymmet kanske börjar bli lite begränsat mot innan. Men jag tror att så länge man känner något varje dag så är det ingen fara.

• Tesdy

Hua, mina SD blir bara oftare och börjar bli riktigt obehaglliga nu. Dom gör inte ont i den bemärkelsen så att jag känner att jag behöver kontakta FL men det är inte mysigt.

Jag har ändå löst så att jag inte har mer pass nu framöver på gymmet, det hade jag verkligen inte vågat nu.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • LiJon

Beklagar rocktherebel! :(

Har precis varit hos BM. Vikten ligger på +12 kg sedan inskrivningen (nu v. 26+2), men har stått still senaste två veckorna. Hjärtljuden låg på 139 på bebisen som låg tvärs över magen och SF-måttet var 24.

Åh hoppet väcktes här! Vi har letat större lägenhet sedan vi plussade utan resultat, anmälde mig på två senast idag men muttrade att det här var minsann dom sista, börjar bli för sent nu när inflyttningsdatumen börjar närma sig 1/9 och det är ju inget alternativ. Men så ringde det nyss och vi blev erbjudna en trea mitt i centrum med inflytt 1/8. Lite väl sent det också men det får gå, familj har lovat ställa upp och hjälpa till. Så vi ska på visning ikväll och hoppas nu verkligen att den är fin och känns "rätt"! Ligger visserligen på andra våningen och jag antar att det inte är hiss, men det får gå ändå isåfall

• Tesdy

Håller tummarna för er Lijon att lägenheten faller er i smaken.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Challelotten

89 dagar kvar idag :0) funderar på att man kanske ska göra iordning snart bb väskan man vet ju aldrig om det skulle hända något tidigare. Man fick ju en tanke ställas nu när Angelica fick tidigare. Iaf lägga sakerna framme så sambon kan hitta det lätt och ta med sig :0)

Lycka till med lägenheten Lijon :0)

• astro
    RockTheRebell skrev 2012-05-14 08:35:16 följande:
    Nu imorse kl 5 gick världens bästa morfar bort.. Så han får aldrig träffa liten han väntade på :'( 14 veckor ifrån. Nu blir begravningen på dagarna runt min examen med.
    Beklagar.
  • A R
    Tesdy, jobbigt med sammandragningarna men ändå skönt att de inte gör ont, borde ju inte vara något allvarligt då. Jag har haft mycket sammandragningar i mina tidigare graviditeter och känner av det nu med.

LiJon, håller tummarna för att lägenheten passar er och att den blir er!
    Angående att bo utan hiss så gör vi det med, tredje våningen utan hiss. Jag tänker positivt och ser det som ett hjälpmedel att gå ner i vikt efter förlossningen, vardagsmotion helt enkelt.
  • LiJon

Tack ska ni ha!

A R; ja du har nog rätt! Det är nog en vanesak också men det jag oroar mig mest över är att behöva ställa en alldeles ny vagn nere i vårt cykelförråd. Vi har ju valt vagn med quadrolift så att vi bara behöver bära med liften upp. Ska kika hur det ser ut med förvaringsmöjligheter i den här nya ikväll