• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Jloow

Hej tjejer!

Angelica: så fin hon är! Vilken liten kämpe!!

Nu verkar det som att det finns en plan för vad man ska göra med mig o min förlossning. Det ser ut som att vi åker upp till Stockholm 2 veckor innan beräknat för igångsättning. Så som det ser ut just nu kommer bebis runt den 25:e juli! Känns jätte bra men det är mycket och ordna med eftersom dottern ska vara någonstans och när vi kan få åka hem igen, hur mannen ska göra med jobb osv.. Haha känns konstigt att verkligen planera för sånt här.. :)

• 7eHimlen
    anneh skrev 2012-05-15 13:25:52 följande:
    Svipp: så känner jag också, liksom, kommer det en bebis? Till oss? Som vi får behålla? Så svårt att förstå för mig :)

Haha jag är helt med er, vadå menar du att det kommer en bebis i augusti? :P Som bara blir vår? :P Tror inte man fattar förrän man har liten med sig i babyskyddet på väg hem ;)
  • Sommaren12

Angelica1991: Så himla fin hon är din tös!! Har lite svårt att första att min där inne är så stor ändå! Liten men stor... Grattis igen! :)

• Hejåhå

Jag hade hb 114 sist och BM sa att jag inte kommer behöva järntillskott fram till bf. Konstigt vilka olika rekommendationer man får...

• jguz

Roos26:
    Jag har oxå op mina bröst. 450cc i varje...

Jag är oxå väldigt känslig i bröstvårtorna... Min man får knappast röra... Haha... stackaren

Men jag längtar efter att få amma och jag hoppas att det går bra... Smärta i början kan jag stå ut med... :) blir de helt förstörda så får jag ta det sen, men amma vill jag absolut göra :)

• jguz

Angelica:
    Guuud så fin er lilla lilla Sofia är!!!
    Härligt att det går bra för henne!!

Kramar

• Aprilia1977

Angelica.
    En liten gullunge! Tycker oxå att det är lustigt att man har en liten sådan knodd i magen! 

• Angelica1991

Tack alla igen. känns jätte bra att få skriva lite med er. det lättar i själen :) frågan om hur mycket jag får hålla henne är iaf 1 gång om dagen och pappan 1 gång. och brukar ligga med henne 2 timmar ungefär. får hålla henne mer men man får inte överanstränga henne ,lyfta, mecka med alla slangar hela tiden så just nu är det så det ser ut :)

• Kampis

Så fantastiskt att få hålla iaf, det känns som att de borde vara så sköra när de är så små :)

Nu är det väl offciellt så nu kan jag skriva det här: Min ena storasyster ska få sitt första barn i slutet av oktober så här blir det jämngamla kusiner =D Såååå roligt!!

• Ellenbmt

Grattis till kusinbarnet kampis!

Jag är tokigt trött och tålamodslös efter jobbet senaste tiden, svårt att se hur jag ska orka, men jag vill ju så gärna!!