• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

Rocktherebel - Beklagar verkligen! Men jag tror nog att han kommer finnas där iaf, för att kolla till dig o liten. Min mamma gick bort för 8 år sen, och min farmor för 5, men jag tror de båda tittar till mig med jämna mellanrum. Speciellt när något viktigt händer! Jag förstår att det är en väldigt klen tröst såhär mitt i sorgen, hoppas du har massa annan familj runt om dig som kan stötta massor! Kram till dig!

Vecka 26 nu (25+1), känns ofattbart att det snart kommer en bebis!! Alltså, man fattar ju att det är på g, men ändå inte, eller hur känner nI? Det är svårt att greppa att det är en liten i mig som snart kommer ut som en färdig liten människa! Blev på något sätt liksom "påmind" om det nu när Angelica födde så tidigt! :P    

• lillakotten

Beklagar sorgen rocktherebel!

7:e himlen: jag väntar mitt andra barn och jag förstår ju att jag är gravid. Jag menar någon rör sig i min mage. Men jag kan inte förstå att vi ska få en ny bebis! Det är helt galet! Jag köper saker till lillebror men fattar inte vad som komma skall. Läskigt! :D

• banana81

Tjockisbullen: Precis sådär har jag med det! 3 veckor med konstant hosta, snuva, feber och allmänt pissit bara..! Blir ju deprimerad på riktigt snart!

Grattis till lilla sessan Angelica!!

• Tesdy

Rocktherebel - Fy vad tråkigt för dig. Skickar styrke kramar till dig. Sen tror jag som 7ehimlen att han finns i närheten av dig även om han inte finns närvarande.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • tjockisbullen
    Angelica1991 skrev 2012-05-13 05:51:20 följande:
    jag har läst era rader och jag tackar stort :) sen såg jag en fråga om hon var stor för sin vecka: doktorn sa att hon inte var en liten v 25+3 så det tolkar jag som att hon kanske var lite stor då, vilket var väldigt passande i så fall:) Aww nu vart jag tårögd för bebis listan
    Grattis! Skönt att allt gått bra:) 
  • Something01

V27 nu å ja tycker de är ganska lugnt i magen jämfört med tidigare. Nån annan som har haft så ? Vet att de var en diskussion om de tidigare oxå men kommer inte ihåg hur långt bak.

• sally12

Min morfar gick bort för 2 månader sedan, han får inte heller träffa sitt första barnbarnsbarn.
    Mig har det tagit otroligt hårt på. Han fick en diagnos och skulle kunna leva i 4-7år med den, men så ville det sig inte. 2 månader senare dog han, bra att det gick fort då det är 100% dödlig utgång på sjukdomen.

Nu går vi över till något annat :)
    v 29 och jag mår bättre i kroppen och huvudet än jag gjort på hela tiden :D
    Promenader är inte längre ett problem!

Jag är också tiger, höfterna, rumpan och kärlekshandtagen har blivit tigrerade. Brösten har varit det sedan länge, så det har jag vant mig vid :P

Igår hade jag min första RIKTIGT aktiva dag på evigheter känns det som!
    Först vedklyvning, stapling och allt annat tung som hör till. Efter det en lugn hundpromenad på ca 30 min.
    På kvällen dök en gammal vän upp, då blev det en promenad på 1½ timme!
    Hade världens sammandragningar innat, men bebis vill stanna inne :)

Idag är det tvättning på schemat, en hundpromenad på en timme är avklarad.
    Väntar en till inom några timmar :p

• Challelotten

Jaha då ska jag gå våruset ikväll känner inte för det. Och min regn jacka går inte runt magen så det får inte regna. Men det kommer det säkert att göra. Känner mig inte så positiv idag :D

Beklagar sorgen rocktherebel!

• 7eHimlen
    lillakotten skrev 2012-05-14 10:37:14 följande:

7:e himlen: jag väntar mitt andra barn och jag förstår ju att jag är gravid. Jag menar någon rör sig i min mage. Men jag kan inte förstå att vi ska få en ny bebis! Det är helt galet! Jag köper saker till lillebror men fattar inte vad som komma skall. Läskigt! :D
    Ja precis så är det! Vi har till o med redan bäddat spjälsängen, men det är ändå på nåt sätt ofattbart! :P