• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

Är alldeles slut! Hunnit med att göra en massa bullar och två stora tårtbottnar. Vill sova en stund men det går ju inte *suckar*. Storatjejen kommer hem från skolan snart och då ska vi traska iväg till förskolan och se på 2 olika lucia på två olika avdelningar, tur att de tänkt till lite och inte satt det på samma tid! Orkar nog inte baka mer idag, det sparar jag nog tills imorgon men listan på bakverk är oändlig känns det som. Men vad gör man inte för sin fina tjej som fyller 9!
    Herregud, det är inte förrän man får barn man inser hur gammal man egentligen har blivit! Jag har iofs slutat att fylla år, kommer vara 29 för resten av mitt liv *visslar oskyldigt*.

Hoppas ni alla har det bra, grattis alla nya och välkomna hit!

• Poison82
    fru Elle skrev 2011-12-13 13:21:14 följande:

Välkomna hit Gummsan85 och Poison82!!

Tycker jag ser gravida och små bebisar överallt, men det är kanske så att man är extra mottaglig att se det när man är gravid.

Sist jag gick gravid så tänkte jag också på det men efter graviditeten så försvann det lite. Nu kommer jag säkert snart börja se det igen :)
  • SälenCia

Som förstföderska tycker jag att jag ser bäbisar överallt.

Ni som har varit gravid tidigare undrar jag om ni har tips på hur man kan slippa oroa sig för missfall. Jag är under 30 år och mår bra, men oroar mig ändå! Hur stor är risken att man får missfall första graviditeten? Någon som vet?

• Gatto

Har för mig att var 5:e graviditet slutar i missfall. Det sa vår läkare när vi fick det förra gången. Dock sker de flesta så tidigt att det inte är säkert att man vet att man varit gravid. Har ingen aning om hur läkarna kan veta det om man inte själv vet dock

• Värmeljuslyktan

Grattis & välkommen alla nya! Skrattande
    Herregud vad här skrivs, kul! Själv har jag fortfarande inte så mkt symtom. Svullna bröst & trötthet, utöver det så inget. Önskar fortfarande att man kände lite mer. Blir nojig utav att läsa om alla mf och ofostriga grav. Här måste man vänta till RUL innan man vet något. Sedan vilken lista! Känns nästan inte som man törs äta någonting alls längre :S Hoppas tiden springer iväg nu, vill ha V.18!  :)

• Poison82
    SälenCia skrev 2011-12-13 14:34:18 följande:
    Som förstföderska tycker jag att jag ser bäbisar överallt.

Ni som har varit gravid tidigare undrar jag om ni har tips på hur man kan slippa oroa sig för missfall. Jag är under 30 år och mår bra, men oroar mig ändå! Hur stor är risken att man får missfall första graviditeten? Någon som vet?
    Har inga sånna tips, jag är lika rädd denna gången som förra gången. Förra gången hade jag en massa blödningar också genom halva graviditeten så det gjorde ju inte oron mindre direkt.  Får se om jag kan slippa sånt denna gången
  • Sandrina

Vad heter sånt där resår som man har på byxorna, så man kan ha sina vanliga byxor även fast man börjar få mage?! Och vart kan man köpa de?

Förstår ni vad jag menar? :)

• villnu

Grattis alla nya. Och håller med föregående talare: wow vad det skrivs :) härligt!

• fru Elle
    Sandrina skrev 2011-12-13 15:39:24 följande:
    Vad heter sånt där resår som man har på byxorna, så man kan ha sina vanliga byxor även fast man börjar få mage?! Och vart kan man köpa de?

Förstår ni vad jag menar? :)
    Vet vad du menar men vet inte vad det heter eller har använt det själv, men borde väl finnas i babyaffärer.
    Molly 2008 och Harry 2010
  • ACamillaN

Jag plusade förra veckan, och är i dag i v 6 (5+2) och blir då beräknad kring den 10 aug 2012.
    Men är rätt nervös och orolig för att få mf.
    Var gravid i sommras, men i  v 13 fick jag mf. Fostret hade slutat växa i v 7. 
    Försöker att inte tänka på de, men de är jävligt svårt. Har ju velat ha barn ett bra tag nu.
    Så min son ska få ett syskon..

Förra gången hade jag rätt mycket molande mensvärk och trött och illamående.
    Men nu känner jag inte mycket alls. Kan känna lite i livmodern men inte mycket alls. Men tröttheten börjar göra sig påmind...

Svar på tråden Augustibebis 2012