• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    SälenCia skrev 2011-12-13 14:34:18 följande:
    Som förstföderska tycker jag att jag ser bäbisar överallt.

Ni som har varit gravid tidigare undrar jag om ni har tips på hur man kan slippa oroa sig för missfall. Jag är under 30 år och mår bra, men oroar mig ändå! Hur stor är risken att man får missfall första graviditeten? Någon som vet?
    Jag har två pojkar sen innan, friska pojkar.... Jag tänker på missfall ändå MEN skulle jag få missfall nu så vet jag att det förmodligen var  för det bästa och jag vet hur det är att ha ett frisk barn, jag försöker tänka så, att om jag skulle få missfall så finns där en anledningen.... Ingen tröst kanske men en tanke om det skulle hända som kanske kan göra att det känns lättare....
  • Jollijanna81

Jag plussade idag
    Vi slutade skydda oss i augusti i år och nu väntar vi alltså barn... Kan kanppt fatta det själv.
    Skulle haft mens i går, måndag, så jag gjorde ett test i söndags (BIM -1) men det visade negativt. Idag (BIM +1) blev det GRAVID  Glad

BF är 22 augusti 2012
    Nu är det bara att håla tummarna för att allt ska gå vägen. Gravid

Shit, vad gör man nu?
    Tips mottaget tacksamt

• Ellenbmt

Jollijanna! Grattis! Nu köper du en gosig mysdress, något du är sugen på, en lotion som doftar gott att smörja magen med. Ex chebutter på bodyshop. Sedan ringer du mvc och skriver in dig! Njut :) ta bild på magen! Så du kan se den växa sen.

• Gadget
    Jollijanna81 skrev 2011-12-13 17:33:27 följande:
    Jag plussade idag
    Vi slutade skydda oss i augusti i år och nu väntar vi alltså barn... Kan kanppt fatta det själv.
    Skulle haft mens i går, måndag, så jag gjorde ett test i söndags (BIM -1) men det visade negativt. Idag (BIM +1) blev det GRAVID  Glad

BF är 22 augusti 2012
    Nu är det bara att håla tummarna för att allt ska gå vägen. Gravid

Shit, vad gör man nu?
    Tips mottaget tacksamt
    Grattis!

Om du vet till vilken mödravårdcentral du vill gå kan du ringa och boka tid för inskrivning. Ofta erbjuder de också ett hälsosamtal lite tidigare.

Annars kan du leva mer eller mindre som vanligt så här i början. Vissa livsmedel ska man vilket du säkert hört undvika. Om detta och mycket annat kan du läsa om bl.a. här: 
    www.1177.se/Tema/Gravid/
  • Lacey

Grattis Jollijanna!

Ellenbmt: när bör man börja smörja magen?

Puh, avskyr att vara så förkyld ned feber, känner mig inte ett dugg gravid idag!

Fått tid för tidigt ultraljud 11/1. Det känns bra

• Ellenbmt

jag vet inte när man bör börja, men jag gör det bara för att det är så mysigt med lite tid för magen redan nu lixom :) men när den syns borde det väl vara på tiden om inte annat? jag fick inga alla bristningar med dottern, och jag smörjde med sheabutter eller vad den heter från vecka åtta redan :) så nu när man öppnar locket på burken känner jag mig supergravid av minnena! :)

• Ellenbmt

lacey - vad gör man för att få ett tidigt ul? *avis*

Svar på tråden Augustibebis 2012