• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Marmite
    capy skrev 2011-12-13 11:34:14 följande:
    Jag har tid för inskrivning 17/1. Känns väldigt långt fram. Detta är min första graviditet och jag har aldrig haft missfall tidigare, detta hindrar dock inte min oro. Mest rädd är jag för att det ska vara en sk. ofostrig graviditet. Verkar så himla hemskt att kroppen lurar en att tro att man är gravid och sen finns det ingen där Rynkar på näsan

Hade varit så himla skönt att få ett facit och veta hur det går. Kommer jag stå där i augusti med en fullt frisk bebis?

Dessa tankar och att jag mår så fysiskt dåligt (illamående, trött, ont i magen) gör att jag har svårt att fokusera på jobbet. Tänker ibland att jag kanske borde berätta, så att alla förstår om jag känner mig trött och behöver vila. Är i vecka 5+6 idag, någon annan som har berättat på jobbet så tidigt? 
    Jag är också orolig för missfall, men kanske mest över att det inte ska vara något där... Det går lite i vågor, ibland nojjar jag så jag inte kan tänka på annat och andra dagar spanar jag barnvagnar Labil, någon?!

Jag har inte berättat på jobbet och tänkte nog försöka vänta så länge jag kan...
  • Gummsan85

Hej alla, jag +ade igår :) detta blir mitt 3:dje barn och sambons andra :) har en dotter som är född -08 och en son som föddes i maj i år :) nästa bebis är beräknad enligt mina egna beräkningar den 13 augusti 2012 :) hoppas det är ok om jag hoppar in här :)

• Poison82

Hej!
    Får jag vara med. Plussade idag. Eller egentligen igår men igår tog jag med stickor och resultatet var så sjukt svagt så jag våga ej tro på det. Efter 4 lika svaga test körde jag ner till apoteket och köpte clearblue med veckoindikator och där står klart och tydligt GRAVID så nu vågar jag tro på det :) .
    Jag och min sambo har en son sen tidigare, vi var typ inte ihop ens när jag blev gravid med sonen. Idag har vi nyss flyttat till hus och har häcken full :) . Ja tog ut min hormonspiral den 8 november, jag fick mens den 11 november och nu är jag alltså gravid, inte riktigt vad vi räknade med men jag är lycklig (sambon är med glad men han är också lite nojjig över allt som han vill hinna med).
    Om allt går vägen så kommer det en bebis runt 18 augusti enligt fl uträkning

• Sandrina

Grattis Gummsan85 & Poison82!!! :) Och välkomna hit!!

• fru Elle

Välkomna hit Gummsan85 och Poison82!!

Tycker jag ser gravida och små bebisar överallt, men det är kanske så att man är extra mottaglig att se det när man är gravid.

Molly 2008 och Harry 2010
  • capy

Kanske ska tillägga att oron för missfall inte är det som är mest besvärligt när det gäller att fokusera på jobb.

Har stundvis riktigt ont i magen, antar att det är för att livmodern växer. Känns som mensvärk ungefär. Det jobbiga är ju att man inte kan ta något smärtstillande. Och det är lite svårt att sköta sitt jobb när det där sätter in. Nån som har några husmorstips på hur man kan lindra besvären? 

• fru Elle

nenni; jobbigt att ha så ont, har du provat att hålla något varm mot magen, tex värma en vetekudde eller vad det kallas. Du får ta alvedon och panodil och liknande men man ska inte ta ipren och liknande preparat.

Molly 2008 och Harry 2010
  • capy

elle: ska testa med värme, tack för tipset. Alvedon och Panodil tycker jag dock känns onödigt, använder det aldrig "i vanliga fall" eftersom det inte hjälper alls när jag har ont nånstans. Kanske att det skulle kunna ta udden av smärtan en del iofs, men är rädd att det ändå ska kunna påverka när man är så tidigt i graviditeten.

• lills

Jag har BF 2 augusti, hälsosamtal¨på måndag. v7.
    Illamående och hungrig om vartannat, mensvärk i rygg och mage och sjukt trött.
    Är hemma från jobb idag pga halsont och förkylning.
    Normalt skulle man nog palla jobba med det men tillsammans med denhär tröttheten!! Helt utslagen!

Har inte heller berättat för någon förutom min man såklart....

Svar på tråden Augustibebis 2012