• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lacey

På Mama Mia får alla som vill ett tidigt ultraljud!

• Liza1989

Jag har inte haft mens mellan mitt missfall ch denna graviditeten. Brukar man få tididgt ultraljud då för att bestämma vilken vecka man är i?

• FruFoxy

lacey:
    Är det på mamamia i sthlm du ska till? Ska också göra ett ul på mamamia den 11/1  

• FruFoxy

Jag är så vansinnigt trött idag, alltså riktigt jäkla astrött. Såhär "sent" i graviditeten brukar jag inte vara såhär trött. Vill bara lägga mig och sova.. blir nog en tidig kväll idag!

• sommar83
    Liza1989 skrev 2011-12-13 18:09:54 följande:
    Jag har inte haft mens mellan mitt missfall ch denna graviditeten. Brukar man få tididgt ultraljud då för att bestämma vilken vecka man är i?
    Beror på vart du bor. När jag bodde i sthlm var det absolut inga problem att få ett UL, finns så många olika alternativa mödravårdar så i princip bara välja och vraka. Jag valde mama mia (gick dock bara hos en läkare där, inte hos en BM och var inskriven där)
    Denna graviditet är det inte lika enkelt. Jag har flyttat och där jag bor nu nekar dom den hjälpen med tidigt UL. Jag sitter i samma sits som du. Hade ett missfall och blev gravid direkt, men det tog 8 veckor mellan missfallet var "klart" till att jag plussade, så jag har ingen aning heller, men det var inget dom ville hjälpa mig med. Så beror alltså på vart man bor :( Jag planerar in ett besök på mama mia efter nyår, får ju dock betala 500 för det (plus resväg)
  • sommar83
    Sandrina skrev 2011-12-13 16:23:01 följande:
    Tack, det var precis sånt jag letade efter! :)
    Titta extra noga vilken typ av "knäppning" det är. Jag köpte sådana, samma märke, men det var inte vanliga knappar, utan såna där lite mer ovanliga hakar, så kunde aldrig använda dom för hade inte såna byxor. :)
  • sommar83
    NiniMe skrev 2011-12-13 16:23:14 följande:
    Jag har två pojkar sen innan, friska pojkar.... Jag tänker på missfall ändå MEN skulle jag få missfall nu så vet jag att det förmodligen var  för det bästa och jag vet hur det är att ha ett frisk barn, jag försöker tänka så, att om jag skulle få missfall så finns där en anledningen.... Ingen tröst kanske men en tanke om det skulle hända som kanske kan göra att det känns lättare....
    Precis så tänker jag med!  Det är ju i regel ngt fel på fostret om kroppen stöter bort et, om man nu inte har ett fel där kvinnan stöter bort det utan anledning. Men oftast så tror jag det beror på förstnämnda, och då har ju kroppen ändå gjort ett "bra" jobb, även fast det gör ont i själen :(
  • Lacey

FruFoxy: ja, mama Mia söder ska jag till.
    Går du också på Söder?

• Lacey

IMC: om du går till mama Mia så får du tidigt ultraljud.

• villnu

Bläää. Mår riktigt illa nu. Först flugit i blåsigt och med mycket turbulens och sen ätit middag på det. Ligger i sängen och ojar mig för sambon :P

Svar på tråden Augustibebis 2012