• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Angående bikini så beställde jag mig en tankini på Nelly som var så skön istället för baddräkt eller bikini. Så kan man dra upp ifall man vill sola mage.

Passade på nu och köpte mig ett par byxor och en kjol ifrån polarn och Pyret de säljer ut sina kläder :0) sen gick jobbet in och betalde mina byxor för jag måste ha ett par svarta byxor och de andra har gått sönder. Och jobbet kan inte göra mamma kläder så man får köpa själv. Men nästa år kommer det ett fint mamma mode sa de till mig.

I sommar ska vi bara vara hemma. Vi har ett nybyggt hus så förra sommaren gjorde vi iordning gräsmatta. Så i år ska vi sätta ditt staket och sånt. Ska bli kul att börja få ordning på utsidan men det är mycket kvar som får bli ett annat år :0) kostar allt för mycket.

• Albasmamma

Lilja: usch vad arg jag blir när jag hör om dessa inkompetenta läkare. De är säkert bra till halsfluss etc men de ska f-n kunna behandla patienter med respekt och medmänsklighet...ingår inte det i deras utbildning! *grr* Skickar en stor kram till dig och instämmer med de andra. Stå på dig, klart du inte ska jobba när du inte mår bra.

Ang. sommaren och planer: Midsommarveckan ska vi ner till Stockholm ca. en vecka. maken och barnen kommer att bila ner några dagar före mig, (jag jobbar 3 dagar den veckan), sen kommer jag flyga ner. Ska försöka orka med en tur ner till Kolmården också, får se hur orken är. Sen ska vi bila tillsammans upp igen, men det blir nog många stopp, kisspauser, matpauser etc skulle jag tro. I övrigt är tanken bara att vara hemma eller i närområdet iaf.

Laddade igår kväll ner appen som det tipsades om, men fick det inte att funka. Ska gå tillbaka till dina tips godisbit och testa på nytt ikväll.

• Challelotten

Någon mer som har gått två paket ifrån allt för föräldrar? Jag har fått hem två även om jag bara har anmält mig en gång.

Så jag har så jag kan hämta ut två gratis bodys :0)

• DetGodaLivet
    Challelotten skrev 2012-05-25 11:00:46 följande:
    Någon mer som har gått två paket ifrån allt för föräldrar? Jag har fått hem två även om jag bara har anmält mig en gång.

Så jag har så jag kan hämta ut två gratis bodys :0)
    Jag fick bara ett men har flera bekanta som fått dubbelt
  • DetGodaLivet

Jag tänkte köpa en berfore-and-after baddräkt från Boob. Bikini kan jag tänka mig som gravid kanske men inte som nybliven mamma så det känns som en onödig investering. Överdelen passar inte på den jag har om jag inte vill se sjukt osedlig ut *S*

I sommar har vi bokat en vecka på väsatkusen i stuga på semesterresort med barnklubb, spa mm. Känns väldigt bekvämt och bra när man inte orkar så mycket. Sen blir det en osloresa och lite småutflykter utöver det. Svårt att lämna höns/ankor och odlingar i sticket så vi är sällan borta läge/mycket på sommaren. Vårt hus är som en sommarstuga så det behövs inte heller.

• LiJon

Lilja; Usch, känner delvis igen mig. Jag tycker inte manliga allmänläkare på typ VC ska träffa gravida kvinnor för sjukskrivning, de (nu drar jag alla över en kam, haha) vet inte vad de pratar om och har ingen som helst förståelse. Fick också känslan när jag träffade den ena läkaren att "att vara gravid är ingen sjukdom" och att han bara tänkte sjukskriva mig i två veckor max.

Alltså det är ju ett faktum att det händer massa med kroppen när man är gravid, om det så är psykiskt, foglossning, onda sammandragningar eller vad det nu kan vara. Och nu sist när jag tog upp mina onda sammandragningar med läkaren så sa han ju bara att ja humöret kan gå upp och ner och att nästa graviditet blir lättare... (?) så han hajjade ju inte alls vad problemet var och skrev inte med det i intyget. Känner att jag inte kan göra mer nu, och godkänner inte FK sjukskrivningen tänker jag kräva att få träffa en läkare som har kompetens inom området och överklaga. Stå på dig och hoppas allt går bra!!

• Blomsterfröna

Här känns de som man har mkt i sommar. Skolavslutning i 15:e juni, stora grabben ska börja fotbollsskola 18:e. Kalas den 17:e juni för att fira min, sambons och mellersta killen födelsedag. Vi lägger ihop då vi fyller tätt. Så vi fyller 30 och grabben 5. Mkt att rabbla upp. Ska försöka hinna med Ölands djurpark...

• Lilja85

Tackar igen för era kommentarer, känns liksom skönt å höra att man inte e "korkad". Härligt med förståelse! Tack!

• godisbit

Lilja85 - sök graviditetspenning annars. Det är just för de som har ett tungt jobb med lyft, stress och trånga utrymmen som t.ex. inom vård och omsorg (även de som har riskfyllda jobb) där arbetet i sig gör det svårt/omöjligt att arbeta under graviditeten. Där kan man även ange om man har särskilda besvär, t.ex. om ngn tidigare skada eller sjukdom påverkas av graviditeten. Det är alltså inte tal om att man ska vara sjuk eller må så värst dåligt utan om att alla jobb inte går ihop med en graviditet.

• cupcakekiller

Bra då är jag inte ensam om det där med namn :)

Angående sommarplaner så har vi en stuga i skärgården, så jag lär väl mest vara där ute. Nästa vecka ska jag ner till Ggb, annars inget planerat! Fast förhoppningsvis lyckas jag  få en lägenhet snart så det blir väl att bråka med den tills bebis kommer :)

Blä, min kropp klarar verkligen inte av värmen, ser ut som en valross! Jag har svullnat upp jättemycket, blir svimfärdig då och då, och svettas ihjäl.
    Mammas lägenhet ligger högst upp på ena hörnet så solen går runt och värmer upp, vi har mest snetak och runt om är det plåt så en sånhär dag är det ca 35-40 grader inomhus, DÖR!