• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Alltså skammen att stå höggravid å svettig i träningskläder i en kö på seven eleven med armarna fulla av choklad och glass en sen kväll... Synd att folk förmodligen inte fattade att hälften var till mannen.

Angelica: kul att höra från dig! Hoppas blåsljudet rättar till sig själv.

• tjockisbullen
    Angelica1991 skrev 2012-05-25 21:24:07 följande:
    hejsan svejsan :) hoppas ni har det bra mer era magar tihi =) jag smygläser lite men har inte skrivit något för det är ju inte så kul alla gånger att skriva från mobilen men nu tog jag mig tid att låna datorn som finns på neon avd. :P det går framåt för oss med ett litet bakslag. vi börjar med dom bra tycker jag
    av med droppet - kör endast min bröstmjölk i en nässond
    av med antibiotikan = av med sista nålen på kroppen !!! HURRA - innebär infektionen är botad ! =D
    väger nu lite över 900 g + 1,5 cm längre sen födelselängden på 32,5 cm och huvudet 0,5 cm större, nu 24,5
    hjärnan är kollad och den är som den ska

nu till det lite små stressande..
    dom har hittat ett blåsljud som KANSKE kan gå bort av sig själv tack vare att hon fortfarande är "liten" i normala fall skulle hon ju ligga i magen och den grejen som inte stängt nu skulle i vanliga fall inte vara stängd heller så vi ska vänta nu ca 1,5 v till se om den är på väg att fixa sig som doktorn nu trodde i hennes fall. annars måste dom operera henne och fixa det !! jag blev svimfärdig när jag insåg att dom kanske måste operera henne... men nu hoppas jag att vi får ha den turen att hon fixar det av sig själv :D

NU hurrni har sommaren kommit må jag säga.. jag hinner att ta lite sol stunder jag med fast utanför sjukan då hehehe då är dag 15 avklarad ! Tack för att jag fortfarande kan skriva med er här. känns dumt att skriva i majtråden med folk jag inte alls hängt med =) Godnatt ! :)
    Allt annat går ju framåt så då kanske blåsljudet också går över självt - hoppas! 
    Kul att det går så bra! Då kanske ni får åka hemåt lagom till vi andra ska föda så på så vis hör du ju hemma i tråden:)
    Förra graviditeten födde jag en månad för tidigt men hängde också kvar i samma tråd! :) 
  • Issan8

usch och oj idag vet jag inte om jag har varit speciellt snäll mot min kropp å bebis. För första gången känner jag av dessa krämpor som flera av er skrivit om. Jag har barnvaktat 3 ungar, burit och gått nästan hela dagen men det värsta av allt var nog att jag var så stressad att hinna med ett tåg att jag småsprang....kändes inte alls bra å göra det men jag ville så gärna hinna med det-så klart åkte det framför näsan på mig :(

Och i Schweiz var det upp mot 28 grader idag så svetten rann, jag som haft lyxen att knappt svettas innan grav.
    Hur som hellst har jag nu ont i svanken och en konstig smärtsam känsla i nedre delen av underlivet. Har sluppit krämpor helt men efter denna dagen vet jag iallafall lite vad ni med olika bekymmer menar.

Tror ni det kan vara farligt för bebis att ränna runt på detta viset som jag gjort idag?
    Den sparkar normalt nu när jag äntligen ligger på soffan men usch jag ångrar att jag inte tog det lite lugnare idag. 
    Vet ni pratade om det tidigare men jag är verkligen redan trött på att vara gravid. Känner mig begränsad och klumpig och längtar efter att kunna vara lika aktiv och rörlig som innan. Fanken att man inte ens ska kunna jogga lite till tåget utan att det ska göra ont överallt. Nåja, bara 10 veckor kvar  Glad sorry för gnäll men just nu behövde jag det.

• A R

Godmorgon och grattis på födelsedagen mrnoname!
    Angelica, vad skönt att det går bra för er! Och visst ska du hänga kvar här med oss!

Ligger i sängen på ett hotell, är på klassresa med min son som går i sexan. Ni kanske så på nyheterna i går om tågkaoset i Sthlm. Fem och en halv timme fick vi vänta. Vid ett par tillfällen fanns det tåg som skulle gå om bara någon minut så det var bara att springa. Har inte sprungit alls sedan början av graviditeten men det gick tydligen bra :) Det var en väldigt lång dag och jag skulle verkligen behöva stödstrumpor idag.
    Nu vankas set hotellfrukost och jag ska nog smyga ner innan 26st 99:or dyker upp i matsalen :)

• Hejåhå

Issan: det är nog fogarna du känner av. De gör sig ilsket påminda efter en lång och aktiv dag här också. Ta det lugnt någon dag så går det över.

• livelovelaugh

Angelica, ang ductus på så förtidiga födda så är det väldigt vanligt. även om det blir op så är det en op som med all sannolikhet kommer gå toppen och oftast ingen öppen hjärt op utan man brukar gå om via sidan. Förstår att det givetvis känns hårt vilket som men tänkte att du kanske ville veta det (du har iofs säkerligen fått den infon redan)

Har hon fått medicin för det än?

Ibland hjälper medicinen ductus att stänga av sig själv och om op är det enda sätt ett kommer du efteråt upptäcka att hon mår ännu bättre med ductus stängd.

Till er andra, vad ni skriver läser dagligen men har tyvärr för lite tid att svara (prioriteringslistan är never ending)

Kul att se att ni för det mesta mår bra, här är det också varmt och lönehelg, är så glad att jag är sjukskriven just nu för är helt övertygad om att jag hade dött på jobbet idag.v.30+0 och nu börjar min första nedräkning, har fått mina tidigare och tidigare varje gång sist i 35+0 och om denna kommer då är det bara 34dagar kvar :O har redan mjuk tapp och öppen utåt 4ccm men inåt bara 1 så det km ju betyda vilket som eg, vi lär väl upptäcka när det är dags

Trevlig helg!

• bez imena

Morrn! Dricker kaffe och ska snart åka nedåt mot sthlm!! Ca 2 timmar i bilen :) hotellvernattning och mys pys med syskonen o deras respektive. De är inte därifrån heller så jag frågar här! Var ska vi äta middag ikväll?? Inte föör dyrt, och dom får gärna ha massa olika gott kött :)

• any19877

Libanesisk? Man får olika rätter och grill för 300:- kolla restaurang Sahara eller tabule;)

• lillakotten

Issan: jag sprang efter bussen 2 ggr igår och herre min je vad jag har fått lida dör det igår och lite idag. Jag skulle shoppa med en kompis men får se om jag orkar :/