• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Så ja, då håller kroppen på att vänja sig vid mindre och mindre sömn.... Idag och igår vakna jag ca 04,20, dagarna/månaderna innan det har det varit prick samma minut fast 05,20... Så nu är det slut på långa sovmorrnar för min del hahaha...

• mrsnoname

Tack AR! Har en livlig liten krabat i magen som verkar ha ett eget födelsedagskalas där inne ;)

Ha en bra dag alla! Det ska jag ha :)

• Naimis
    bez imena skrev 2012-05-26 08:04:23 följande:
    Morrn! Dricker kaffe och ska snart åka nedåt mot sthlm!! Ca 2 timmar i bilen :) hotellvernattning och mys pys med syskonen o deras respektive. De är inte därifrån heller så jag frågar här! Var ska vi äta middag ikväll?? Inte föör dyrt, och dom får gärna ha massa olika gott kött :)

Grill skulle jag tipsa om, men de kanske räknas som dyrt men oerhört gott kött och en lite snnorlunda restaurang. Däremot måste man säkert boka bord. BBQ steakhouse annars på kungsgatan. 1 kg ribbs kostar 189 kr (eller gjorde de sist jag var där) mkt gott de med men lite bättre prislapp kanske.
  • LindaPernilla

Spenderat natten på förlossningen! Fick så ont igår kväll att vi blev tvungna att åka in. Kom in vid 23.30, kopplade ctg och allt såg bra ut. Fick sedan vänta i 3 och en halv timme på läkaren som skulle kolla mig. Konstaterade förvärkar och sa åt mig att vila mycket! Kanon, jag som börjar jobba nästa måndag! Suck.

• bez imena

Åh naimis; tack!! Mmm kött!!! Hahaa ;) ska spana in ställena

• tjockisbullen
    Morrn! Dricker kaffe och ska snart åka nedåt mot sthlm!! Ca 2 timmar i bilen :) hotellvernattning och mys pys med syskonen o deras respektive. De är inte därifrån heller så jag frågar här! Var ska vi äta middag ikväll?? Inte föör dyrt, och dom får gärna ha massa olika gott kött :)
    Jensens Böffhouse är ett tips, inte allt för dyrt och MASSA gott kött och goda såser:)
  • Stövelkatten

Bröderna Olsson på folkubgagatan, om ni gillar vitlök! Bästa stället i stan. Men som sagt; är ni några stycken så lönar det sig att ringa och boka bord, annars kan ni få gå runt länge och leta.