• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    fru Elle skrev 2012-05-26 16:48:57 följande:
    Har varit en väldigt härlig dag på alla sätt och vis. Men på väg hem från stugan blir vi påkörda bakifrån. Var vid ett trafikljus och det var inga höga hastigheter. Barnen sov sig igenom hela händelsen och de verkar inte ha tagit skada. Blev lite skador på vår bil men mest på bilen som körde in i oss. Men återigen har vi krockskadade bilbarnstolar, bara att byta ut.
    Oj, vilken tur att det inte var värre! Usch att folk ofta kör så dåligt just på försommaren.
    Sommaren12 skrev 2012-05-26 16:56:28 följande:
    Nån som har nåt tips på vart man kan hitta skötbord under 1500 kr förutom ikea å fynd på blocket?
    jollyroom.se

boochbusa.se

barnvagnshuset.net

• Angelica1991
    livelovelaugh skrev 2012-05-26 07:27:17 följande:
    Angelica, ang ductus på så förtidiga födda så är det väldigt vanligt. även om det blir op så är det en op som med all sannolikhet kommer gå toppen och oftast ingen öppen hjärt op utan man brukar gå om via sidan. Förstår att det givetvis känns hårt vilket som men tänkte att du kanske ville veta det (du har iofs säkerligen fått den infon redan)
    Har hon fått medicin för det än?
    Ibland hjälper medicinen ductus att stänga av sig själv och om op är det enda sätt ett kommer du efteråt upptäcka att hon mår ännu bättre med ductus stängd.
    jo att det är vanligt hängde jag med på =) jaha att man inte behöver öppna visste jag inte, men gud så skönt ! läkaren kanske nämnde det men vi satt hur länge som helst och bara satt och tog in information så just den meningen kanske svamlade bort i huvudet..
    nej hon har inte fått den än, vi ska vänta lite granna och se annars tror jag dom skulle ge den medicinen och så skulle vi få vänta igen. tack för informationen :D det hjälpte lite grann, fast jag panikar för det där ordet operation :(
    Tack alla för alla tummar och tår ! =)
  • Helenaa

Hej allihopa! Nu har ja inte hunnit vara inne här på fleeeera veckor. Tänk vad tiden går fort!
    Imorgon har jag gått 31+0 och det känns ju hur underbart somhelst.
    På tisdag startar mitt lyxhustru liv (startar graviditetspenningen) och oj vad ja längtar! Är tungt numera....vill va hemma och lapa sol och kunna vila nångång iaf!
    Har gått upp 6kg sen jag blev gravid och de är helt ok :)
    Allt bra med er andra? Ser ju att Angelica1991 har blivit mamma till en liten tjej! stort Grattis!

• Kampis

Kul med vinst i ESC =)

Igår vände sig bebben om och klade sig nog med huvudet ner.

Så idag har det känts som att jag gått med en zuccini mellan benen. ömt och svullet och det känts som att hon ska trilla ut. 
    Nu ikväll har hon tryckt huvudet mot fittfogen som redan är superöm - skönt! Sen fick jag några smällar mot urinröret.

Allt detta är helt nytt, storasyster gjorda aldrig nåt i närheten.       

• Ellenbmt

Kampis- jag trodde min vände sig för några dagar sedan, men den låg på tvären sist hos bm, måste alltså ha vänt sig utan att sjunkit ner, ändå kändes det verkligen som du beskriver, att allt var på väg ut ;)

Idag blir det picknick! Ärlskart

• Gadget

Jag blev inspirerad av någon App som tyckte man skulle förbereda mat och lägga in i frysen att ha när man kommer hem från BB så jag har just gjort ett storkok köttfärssås. Det är nog en bra idé att fortsätta så då makens kokkonster är begränsade så om jag vill slippa pizza eller att själv stå i köket när vi kommer hem är det lika bra. Tur att han är duktig på att städa och tvätta.
    Känner mig helt slut av att ha stått vid spisen en halvtimme i värmen. Haha, man är inte som vanligt den saken är klar i alla fall....

• tjockisbullen

Nu var det då min tur att oroa mig lite, har verkligen inte alls känt av bebis så mkt de senaste 2 dagarna, ngn liten enstaka buff bara:/ 
    Annars har det ju buffats o sparkats ganska mkt dagarna innan. 

• Novixi

Tjockisbullen: när jag var hos BM sist sa hon att man skulle känna bebis vid 10 tillfällen under 12 timmar. Då räknades det även med tryck eller "pet" som jag säger. Är du orolig så drick kallt vatten eller lägg dig ned. När man ligger känns bebisen tydligare :) om du fortfarande inte känner så mycket när du testat detta så ring in och prata med fl. Det är alltid bättre att kolla en gång för mycket :)