• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

natlup: jag är i v.30+3 och har börjat packa BB-väskan lite smått. Kanske tidigt men tycker inte att det gör nåt att den står under sängen och väntar Glad I övrigt har vi inte hämtat hem vagnen än (ska låna av min bror) eller monterat ihop spjälsängen. Annars har vi väl det mesta hemma.

svipp: jag tycker du kan ringa och rådfråga på FL. (Är det Sunderbyn eller minns jag fel?). Tycker iaf att de brukar vara duktiga på att svara och även om du har en bit in så kanske du inte behöver åka på en gång utan sen när det passar med barnvakt etc.

7eHimlen & NiniMe: skönt att allt var bra på era BM-besök.

jguz: tycker det låter som om nån nerv skulle vara ikläm, men hoppas du får snabbt svar iaf. Jag har börjat känna av ischias men bara på höger sida.

• bez imena

Är det bara jag som ser det eller är nästan alla gravida nu? Gick på Skansen igår och varannan brud hade en kula :å lika i vår by är det babyboom.. Så häftigt

• Svipp
    NiniMe skrev 2012-05-28 13:01:15 följande:
    Jag sitter precis i samma sits just nu.... Ska jag ringa in eller inte.... Har haft mensvärk som inte släpper sen ca 2 timmar tillbaka, jag har haft det sen några veckor lite då och då....
    Ja, det är inte lätt att veta om det bara är "normaaaaaalt" och man borde ignorera det, eller verkligen bry sig om det.
    Albasmamma skrev 2012-05-28 13:07:48 följande:

svipp: jag tycker du kan ringa och rådfråga på FL. (Är det Sunderbyn eller minns jag fel?). Tycker iaf att de brukar vara duktiga på att svara och även om du har en bit in så kanske du inte behöver åka på en gång utan sen när det passar med barnvakt etc.

Ja, det är Sunderbyn. Bor ju utanför Piteå, så det känns lite jobbigt att åka dit om det inte är något att bry sig om. Men som sagt, det kanske jag inte behöver om jag bara ringer och frågar. Men jag tror att jag avvaktar tills ikväll och ser hur det känns då.

• Hejåhå

Jag ringde precis själv förlossningen. Hade några droppar blod och kraftig flytning för tre timmar sedan. Magen känns öm när man trycker på den. Men sedan kom det bara lite aprikosfärgad flytning efter det.

De sa att om det börjar blöda igen, ska jag ringa igen. Känns bra att ha ringt och kollat med dem. Men nu springer jag på toa typ hela tiden och kollar och det känns som att det sipprar till emellanåt. Bebis rör sig hela tiden och senast imorse var jag hos BM på rutinkoll och hörde hjärtslag. Jobbigt!
    Hade liknande blödning v 20 också

• Svipp

Hejåhå, vad läskigt. Men skönt att nyss ha varit på koll där allt verkade bra. Hoppas att det inte kommer nå mer.

• 7eHimlen
    natlup skrev 2012-05-28 11:45:37 följande:
    När jag satt på bussen påväg till jobbet så tänkte jag på att det inte alls är länge kvar för oss!! Många av oss är runt vecka 30.  10 veckor kvar är inte alls länge! Minns ni när vi ivrigt väntade på att pasera vecka 12? Det gick rätt fort. Sen kommer säkert vissa av oss och föda innan BF och andra efter.

Har ni fixat allt? När har/ska ni packat/packa BBväskan? 
    Ja herregud, det går så himla snabbt nu!! De första 12 veckorna var ju rena öken, men så fort man var i vecka 15 eller så så kändes det som allt gått jättefort :P

Vi har fixat allt, köpte barnvagnen för två veckor sen och sängen är redan bäddad :D kommer ju tvätta om allt igen innan bebis läggs där, men det är så mysigt att ha spjälsängen bäddad :D BB-väskan har vi däremot inte packat än, men det borde man väl nu? :P 
  • Gadget

Hejåhå: Gjorde du en vaginal undersökning hos BM imorse? I så fall kanske blödningen beror på att hon retat tappen. Hoppas det inte kommer mer så du slipper oroa dig.

• Bellatrixx

Ang f-kassan och f-penning så känns det som att jag rör till det, jag har fyllt i på min blankett årsinkomst osv för det jobbet, jobbar 75% på en gymnasiumskola och min arbetsgivare har fyllt i pappret, men jag har jobbat extra på ett annat ställe. Skickar med ett arbetarintyg som visar exakt vilken summa jag tjänat per månad.

Frågan är då, ska jag röra in extrajobbet på samma papper eller räcker det med att skicka in arbetsintyget? De jag jobbar för har skrivit under. Men då stämmer ju inte årsinkomsten på första osv, känns som det bara kan bli fel.. Rörigt iaf

• Challelotten

Har inte packat min bb väska än men har lagt de jag ska ha med till bebisen i en hög :0) kommer väl slänga ner det sista till mig i sista Sec.

Min lille kan fortfarande vända på sig är i v.30. Det känns när den vänder på sig finns inte så mycket plats kvar nu :0)

Har till och med börjat att vakna på nätterna nu när den har sina lek stunder och varje gång jag vänder på mig vaknar jag till. Känner mig så svullen och stor nu. Nu tänker varför man inte tog mer ledighet. Bara 6 veckor jobb kvar :0(

• Kampis

Jag tänker packa bb-väskan när det är ett par veckor kvar tror jag :)

Just nu är dottern och hunden ute och leker med vattenspridaren! Hon tog fram rutschkanan och åker i 190 knyck medan hunden jagar droppar