• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lilja85
    Ellenbmt: Jag vart nog mest förvånad. Så hade jag hört att man kan ha lite vattenavgång utan att d e nån fara, så jag ringde bara min BM för å liksom berätta å typ kolla läget. Hade ju inget ont eller så. Hon fråga hur mkt det var ungefär å jag uppskatta till ca 1/2 dl vilket jag tyckte att "det är väll inte så farligt?!" men fick då ett "ojojoj" till svar och order om att ringa KK å få det kollat.

Jag blev också besviken nu när jag skulle in å beställa en box ifrån kronans. Har inte heller ett medmera-kort...  
  • Grizabella

Synd man måste ha Med mera kort, jag har det redan sedan länge och då kostade det inget att få det som tur är, men om man nu måste betala 100 kronor för ett kort man aldrig kommer att använda så blir babyboxen gratis längre, lite tråkigt, får se till att vara snabb med att hämta ut boxen innan de tar slut igen, får väl be sambon köra till Bäckebol i helgen

• astro
    Saftmedbulle skrev 2012-05-30 11:03:54 följande:
    Gnäller lite...
    Bröt foten på jobbet igår och sitter nu sjukskriven i gips... som om det inte var jobbigt nog med graviddiabetesen och stora gravidmagen... ja, ja...Jag är ju glad över att vara gravid och framför allt att allt var bra med bebisen. Jag tog ju emot så att magen inte skulle ta skada, därav benbrottet...
    Stackare! Krya på dig, eller hur man ska säga ...

---

Gick bra hos BM.
    Pyret hade 153 i puls,
    mitt BT låg på 143/78 (det övre brukar vara runt 120 ... stress ...),
    järnet på 120.
    Inga konstigheter.

Skönt att det är gjort, tre veckor till nästa gång.
  • 7eHimlen

Vart har ni läst att man måste ha medmerakort för att hämta kronans babybox?! Jag blev inte ens tillfrågad om detta när jag hämtade den, det var inga problem på kronans västberga coop!! Konstigt, de två är ju olika bolag, borde ju verkligen inte vara nåt krav på medlemskap på en annan kedja!

• isaochbel
    7eHimlen skrev 2012-05-30 19:14:30 följande:
    Vart har ni läst att man måste ha medmerakort för att hämta kronans babybox?! Jag blev inte ens tillfrågad om detta när jag hämtade den, det var inga problem på kronans västberga coop!! Konstigt, de två är ju olika bolag, borde ju verkligen inte vara nåt krav på medlemskap på en annan kedja!

Jag var tvungen att visa mitt MedMera kort när jag hämtade ut min på Coop Forum Västberga. De har tydligen ett samarbetet Coop och kronan där man får bonus på MedMera kortet när man handlar på kronan och man får tydligen handla för sin återbäring på kronan snart också fick jag information om.
  • Sommaren12

Blev med besviken över det med medmera-kortet! Jag som haft koll och väntat tålmodigt på att kunna beställa gåvan... :( svärmor har dock ett, undra om jag kan använda det kanske? Man drar det väl inte?
    7ehimlen: kanske är det nya bestämelser nu mot innan...

Har fortfarande inte hämtat mitt babytobe på apoteket (hjärtat om jag minns rätt...). Är det nåt att ha i den, ni som hämtat?

• Kampis

Ja den vär rätt kul, betydligt bättre än babyproffsens iaf.. ett par nappar , matningsked och lite tvål, oljor och så.

Jag fick också knappa i medmerakortnumret på Kronans, men sommaren jag tror definitivt du kan låna svärmors :) 

• Jloow

Jag måste få klaga lite.. Egentligen är det ingen stor grej men i alla fall..

Jag fick precis veta att det inte är någon handläggare som kunnat kolla på min sjukskrivningen ännu (skickade in för 2,5 vecka sen) för att jag är anställd på FK.. Vi har väldigt hårda regler för vad som gäller kring vilka som får handlägga vad för typ av ärenden.. Jag får tex inte handlägga något för någon jag känner eller där det framkommer att jag vet vem personen är. Så det är inte så många som får handlägga mitt ärende..

Jag som hade hoppats på att få beslut nu i dagarna.. :( blir till och jaga lite i morgon och hoppas på att det går att få tag på en handläggare som faktiskt kan lämna lite info i mitt ärende..

• 7eHimlen

Ja jag gick in på kronans hemsida o läste det nu, vi hämtade ju vår box redan i februari *s* så det har väl hant efter det då :-P men vad trist, o knäppt! Bli medlem för 100kr o få en gratis (?)box låter ju helt sjukt!! :-P

• Sommaren12

Jloow: helt klart trist för dig. Samtidigt lite komiskt att höra en på FK klaga på just FK haha... ;) hoppas det löser sig snart iaf!