• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Jloow

Any: ja jo förvisso men man är alltid osäker när det kommer till en själv, och när man själv dessutom tycker läkarintyget är otillräckligt.. Men det är bara i vänta och se.. Jag återkommer i morgon med svar om FP:n

• Sommaren12

Jag studerar också men de jag pratat med på fk har sagt att man inte kan ta csn och fp samtidigt, vilket jag tycker låter ganska självklart. Fast det var kanske inte så du menade?

• strangeryoutwo
    Sommaren12 skrev 2012-05-30 23:37:11 följande:
    Jag studerar också men de jag pratat med på fk har sagt att man inte kan ta csn och fp samtidigt, vilket jag tycker låter ganska självklart. Fast det var kanske inte så du menade?
    Fast det jag har hört är att man kan ta ut föräldrapenning de dagar man är hemma med barnet. Om jag ska till skolan ons och fre kan jag vara föräldraledig mån-tis + tors.
  • Ellenbmt

Tar in celulit frågan hit:
    Försvinner de efter träning? Har fått överallt! Har bara haft ytterst lite på låren tidigare?

• A R

Godmorgon tjejer!
    Är lite oaktiv här nu men jag läser allt. Maken har 40-års fest på lördag och vi fixar allt själva så det är lite att stå i varför jag är lite frånvarande här nu. Nu har jag insett att jag måste ta mer pauser för i natt har jag knappt sovit något p.g.a. smärta i bäckenet. Har plockat fram bältet som jag hoppas ska hjälpa lite och i morgon ska jag till sjukgymnasten igen för att få akupunktur och tens igen. Jag beställde mitt paket från kronan går ock tänkte hämta ut det idag, nyfiken på vad det innehåller. 

Ha en bra dag allihopa! 

• Saftmedbulle
    A R skrev 2012-05-31 07:39:56 följande:
    Godmorgon tjejer!
    Är lite oaktiv här nu men jag läser allt. Maken har 40-års fest på lördag och vi fixar allt själva så det är lite att stå i varför jag är lite frånvarande här nu. Nu har jag insett att jag måste ta mer pauser för i natt har jag knappt sovit något p.g.a. smärta i bäckenet. Har plockat fram bältet som jag hoppas ska hjälpa lite och i morgon ska jag till sjukgymnasten igen för att få akupunktur och tens igen. Jag beställde mitt paket från kronan går ock tänkte hämta ut det idag, nyfiken på vad det innehåller. 

Ha en bra dag allihopa! 
    Du med!
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-05-31 07:36:22 följande:
    Tar in celulit frågan hit:

Försvinner de efter träning? Har fått överallt! Har bara haft ytterst lite på låren tidigare?

Jag hoppas de försvinner! Träning eller inte... Jag har också massor, min tidigare bootylicious bak är ersatt med en platt, stooooor och gropig gubbröv.

Jag har de senaste dagarna haft väldigt ont i övre delen av magen, som om magmusklerna är spända till Max och man skulle behöva slappna av. Någon som känner igen sig?
  • Noli
    Stövelkatten skrev 2012-05-31 07:57:37 följande:
    Jag hoppas de försvinner! Träning eller inte... Jag har också massor, min tidigare bootylicious bak är ersatt med en platt, stooooor och gropig gubbröv.

Jag har de senaste dagarna haft väldigt ont i övre delen av magen, som om magmusklerna är spända till Max och man skulle behöva slappna av. Någon som känner igen sig?
    Jag vet inte om det är precis samma känsla, men jag har också börjat känna av smärta eller kanske snarare tryck under revbenen senaste tiden. Väldigt obehagligt! Minns inte att jag kände något sådant med sonen. Värst är det när jag ligger ner, ändrar ställning hela tiden för att undvika det. Har tyvärr inget bra tips på vad det kan vara, annat än bebisen som börjar bli stor och ta plats uppåt kanske?
  • Sommaren12

Strangeryoutwo: nja jag vet inte. Du får ju csn för hela tiden du pluggar, du kan inte välja bort csn nån dag hit eller dit och få fp istället och de båda samtidigt går inte. Dessutom behöver man inte ta ledigt från skolan, iaf inte universitetet, för några dagar eller nån vecka. Det som räknas är att du klarar dina poäng. Bara om man blir sjuk en längre tid och inte kan klara skolan sjukskriver man sig. Har aldrig hört nån som tagit föräldradagar när de pluggar. Men HELT säker är jag förstås inte. Hur som så uppfattade jag av Any som att hon tänkte ha csn och fp samtidigt.

• bez imena

Hahaa gropig gubbröv, samma här. Mina skinkor ser ut som såna där gamla vetevärmare nu... Och låren som degiga och gropiga ogräddade limpor. Tur det kommer nåt gott ur det hela..:)

Känner som Noli, tryck under revbenen. Alla organ mosas o trycks uppåt ju :/ mkt svårt att sitta längre stunder pga det...

Och nu har gossen hicka...