• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • lills

Natlup: jag går in i v 32 idag;)

Tror att de räknas som färdigbakade 37+0. Googlade på det precis!

• Karo77
    Stövelkatten skrev 2012-05-31 07:57:37 följande:
    Jag hoppas de försvinner! Träning eller inte... Jag har också massor, min tidigare bootylicious bak är ersatt med en platt, stooooor och gropig gubbröv. Jag har de senaste dagarna haft väldigt ont i övre delen av magen, som om magmusklerna är spända till Max och man skulle behöva slappna av. Någon som känner igen sig?

Celulit under graviditeten ar oftast vatska och det forsvinner efter FL . Sjalv har FULLT med gropar pa benen,rumpan som har poppat upp de senaste 2veckorna Langtar att fa tillbaka min valtranade kropp......
  • Karo77

Om senast 8 veckor kommer varan Bebis !!!!! Kanns helt sjukt att veta sahar i forvag

• Tesdy

Här är en till som har ont överallt och att köra bil är ingen höjdare alls, fast det blir bättra när man suttit ett tag bakom ratten, det är väl direkt när man sätter sig i bilen som det gör ondast.
    Sen igår gick jag runt i slowmotion hemma efter jobbet då det gör jätte ont att gå då trycker bebisen på rejält neråt.

Hade även (i alla fall vad jag tror) förvärkar igår... Mensvärk som även gjorde ont ut i ryggen som kom regelbundet med ca 10 minuter emellan i totalt ca 1 timme. Dom höll i sig ca 15-30 sekunder. Är inte detta lite väl tidigt?? Är idag i vecka 30+5...

Nej nu får jag hissa upp mitt skrivbord lite för min rumpa domnar bort nu...

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tira

Hej alla! Jag känner mig lite dum som inte varit så aktiv och läst alla andras inlägg men just nu har jag vart ledig och velat hitta på så mycket som möjligt med dottern innan jag börjar jobba heltid så tiden har inte riktigt räckt till.

Jag känner mig bekymrad nu. När jag väntade min dotter Ellie så blev min biologiska pappa väldigt sjuk i cancer och gick bort väldigt hastigt! Detta var otroligt jobbigt för mig som bara hade tre månader kvar tills jag skulle bli mamma o genomgå förlossning och något av det största man kan uppleva sitt liv. Allt var bara kaos känslomässigt men även allt runt omkring med bregravning, testamente, boupptäckning, hans hus och grejer!! Jag var ensam att ta hand om allt dessutom då mina syskon inte bor i samma stad. Iaf så har hans bortgått tagit väldigt hårt...samma dag vi var på emma ultraljudsklinik och fick veta att vi väntade en dotter så ringde jag upp till sjukhuset direkt efter för att berätta att det blir en flicka...men då hade han dött för 10 min sen! Allt blev bara så fel och inte alls som jag hade tänkt.

Nu är min pappa som jag växt upp med att säg pappa till sjuk och har blivit inlagd. Han har vart dålig väldigt länge och det har känts som en tidsfråga i snart 3 år nu...och att han kan dö närsom helst så jag vet det och är delvis förberedd. Men nu väntar vi vårt andra barn, en lillebror till Ellie och jag vill inte behöva gå igenom samma sak igen när man nu ska få ett barn till... han ska ju finnas där, han kommer in till oss varje dag och jag vill det ska fortsätta så i alla tider!  Han kanske klarar sig, jag vet inte men det känns inte alls bra. Ellie älskar sin morfar och vi träffar dom som sagt VARJE dag...just för jag och min sambo tog över huset från min biologiska pappa (och de bodde/bor grannar).

Jag har redan förlorat min bror som var 28 år när jag var 17 och som 14 åring fick jag vet att min granne var min biologiska pappa och han förlorade jag när jag var gravid med första barnet vid 22 års ålder och nu kanske även min andra pappa..vet inte hur mycket jag orkar faktiskt...  

Ja jag vet inte, kände att jag bara behövde skriva av mig lite av min oro o tyngd...hoppas allt är bra med er andra och era närstående.. <3

• bez imena

Tira; vet ej vad jag ska skriva, men styrkekram till dig...

• Tesdy
    Tira skrev 2012-05-31 12:15:15 följande:
    Hej alla! Jag känner mig lite dum som inte varit så aktiv och läst alla andras inlägg men just nu har jag vart ledig och velat hitta på så mycket som möjligt med dottern innan jag börjar jobba heltid så tiden har inte riktigt räckt till.

....

....

Jag har redan förlorat min bror som var 28 år när jag var 17 och som 14 åring fick jag vet att min granne var min biologiska pappa och han förlorade jag när jag var gravid med första barnet vid 22 års ålder och nu kanske även min andra pappa..vet inte hur mycket jag orkar faktiskt...  

Ja jag vet inte, kände att jag bara behövde skriva av mig lite av min oro o tyngd...hoppas allt är bra med er andra och era närstående.. <3
    Du skall absolut inte känna dig dum för att du skriver om detta här inne. Vi finns ju alla för varandra i jobbiga och positiva situationer.

Kan inte föreställa mig hur jobbigt du har det men vill verkligen skicka en massa styrke kramar till dig!
    Jag vet hur jobbigt det är att gå runt och vara orolig men du verkar stark! Hoppas det inte gjorde ngt att jag kortade ner din text i mitt svar.

Kram!!
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • tjockisbullen

Jag har en fråga ang FP!
    Om man inte har jobb/inkomst måste man ändå skicka in de papper där det frågas om arbete och inkomst?