• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    trossan skrev 2012-05-30 13:06:15 följande:
    Oh, intressant tanke! Ser framför mig hur jag tar det hela lite för långt och åker till varenda sjukhus för att höra vad de har att säga :) Nej, men allvarligt, intressant! Undrar hur man får reda på när de har föräldrakurser då..?

Bra tips om Anna Wahlgren också! Det finns ju verkligen för och emot henne. Så det kan ju vara intressant att läsa bara för att se vad det är alla pratar om!

Tack för tips!! 

Kolla respektive sjukhus hemsida, på SÖS behöver man tex inte anmäla sig, utan det är bara att gå dit.
  • oxle bo

hemkommen från BM,
    <3 130
    hb 120
    sf 27-27  är i v32

så ska till baka nästa vecka för ny mätning då magen var så liten, ligger på nedersta sträcket.
    men hon trodde den låg med rumpan neråt, o då blir magen mindre tydligen

ikväll blir det utflykt med dagis, åka tuftåg o grilla o leka, inget regn tack..

• Lilja85

Tjoho!
    Kom precis hem ifrån KK, ringde dem vid 9 å rådfråga å de sa åt mig att komma in. Tror nämligen jag hade vattenavgång när jag gick upp imorse. Det bokstavligt talat (ursäkta äcklet) rann när jag gick upp ur sängen och jag kunde inte hålla emot. Helt klar, luktfri vätska. Som vatten verkligen.
    Aja, allt såg bra ut iaf å det fanns massa vatten kvar så ingen fara Skrattande  Däremot tryckte doktorn på mig, typ vid ljumskarna... FAAN(!!!) vad ont det gjorde! Värker fortfarande, fråga inte något om det men nu undrar jag vad han kollade/gjorde.

Var hos BM igår. 30+2 å 97kg *hua*, har en match-vikt på 74... aja, SF=29, å hjärtljud på 132-140, BM bestämde sig för 138/min tillslut om jag kommer ihåg rätt. Å så fick jag ta sockret 2ggr med. BM hoppade högt efter första svaret, 8,1 men så blev hon lugn när vi tog om det å det visade 5,1 som det brukar ligga på.  

• NiniMe
    Lilja85 skrev 2012-05-30 14:10:03 följande:
    Tjoho!
    Kom precis hem ifrån KK, ringde dem vid 9 å rådfråga å de sa åt mig att komma in. Tror nämligen jag hade vattenavgång när jag gick upp imorse. Det bokstavligt talat (ursäkta äcklet) rann när jag gick upp ur sängen och jag kunde inte hålla emot. Helt klar, luktfri vätska. Som vatten verkligen.
    Aja, allt såg bra ut iaf å det fanns massa vatten kvar så ingen fara Skrattande  Däremot tryckte doktorn på mig, typ vid ljumskarna... FAAN(!!!) vad ont det gjorde! Värker fortfarande, fråga inte något om det men nu undrar jag vad han kollade/gjorde.

Var hos BM igår. 30+2 å 97kg *hua*, har en match-vikt på 74... aja, SF=29, å hjärtljud på 132-140, BM bestämde sig för 138/min tillslut om jag kommer ihåg rätt. Å så fick jag ta sockret 2ggr med. BM hoppade högt efter första svaret, 8,1 men så blev hon lugn när vi tog om det å det visade 5,1 som det brukar ligga på.  
    Samma vikt som mig och samma startvikt
  • trossan
    Stövelkatten skrev 2012-05-30 13:34:13 följande:
    Kolla respektive sjukhus hemsida, på SÖS behöver man tex inte anmäla sig, utan det är bara att gå dit.
    tummen upp på den! tack!
  • 7eHimlen
    fransyskan skrev 2012-05-30 09:32:20 följande:
    Hah, dagen började med att en kollega skakade oroligt på huvudet och sa (föreställ er nu engelska talad med stark fransk brytning): "Du är så stor! Jag är verkligen orolig för att du ska behöva ett kejsarsnitt." Hon är verkligen jättesnäll och menade helt klart bara väl men, hah, tack, tack.

Den enda värre kommentaren har nog varit en kollega (vuxen människa!) som, i respsons till att hon fick reda på att jag var gravid, sa; "Oj, mitt katt är också gravid. Eller, ja, hon var gravid. Veterinären berättade igår att hon fått missfall. Visste du att kattmammans kropp kan absorbera upp fostrena när det händer?"

Nej, men nu vet jag det. Tack, tack! Tur att man kan ta det mesta med lite humor

Hahaha men guuud vad människor fäller underliga kommentarer!! :P
  • 7eHimlen
    trossan skrev 2012-05-30 13:06:15 följande:
    Oh, intressant tanke! Ser framför mig hur jag tar det hela lite för långt och åker till varenda sjukhus för att höra vad de har att säga :) Nej, men allvarligt, intressant! Undrar hur man får reda på när de har föräldrakurser då..?

Bra tips om Anna Wahlgren också! Det finns ju verkligen för och emot henne. Så det kan ju vara intressant att läsa bara för att se vad det är alla pratar om!
    Tack för tips!! 

http://www.mamamiakurser.se/fub_soder.php

Där fanns det ett nummer man kunde ringa o boka på, om mna inte är inslriven kostar det 300 kr.   
  • godisbit

Då har vi gjort ett nytt ul för att stilla nyfikenheten och det är en liten TJEJ vi väntar på!

• Gadget
    oxle bo skrev 2012-05-30 14:02:42 följande:
    hemkommen från BM,
    <3 130
    hb 120
    sf 27-27  är i v32

så ska till baka nästa vecka för ny mätning då magen var så liten, ligger på nedersta sträcket.
    men hon trodde den låg med rumpan neråt, o då blir magen mindre tydligen

ikväll blir det utflykt med dagis, åka tuftåg o grilla o leka, inget regn tack..
    Haha, min ligger också med rumpan neråt och alla kommenterar att min mage är så stor. Undrar hur stor den varit annars. Obestämd Kanske inte gäller alla. Här mäter de inte SF-måttet så jag kan inte jämföra med er andra. 

Snart ska vi åka och hämta vår barnvagn. De ringde från affären och sa att den kommit. Åh vad jag längtar efter att få provrulla här hemma i vardagsrummet. Kanske lägger upp bilder sen om jag orkar.