• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sandrina
    Jag har en fråga till er som haft Brio Happy!

Vi har köpt en sittvagn med en mjuklift till. Hur länge får bebisen plats i mjukliften egentligen?
    Tycker den känns ganska liten och tänker att bebisen bara får plats där några månader?
    Kan man lägga dom i sitt delen sen eller måste man köpa något mellanting?
  • Sandrina
    En fundering till.

Behöver man han täcke & kudde i mjukliften eller räcker det med det vadderade innefodret och en filt eller hur har ni haft det?
  • EmelieOfGbg

Hej alla! Jag läser varje dag men är dålig på att skriva. Tänkte kolla om det är nån här som har erfarenhet av Brio Sing?
    Jag är i v29 nu och jag känner verkligen att tiden går så fort. Jobbar i skola och nu är det bara 2 veckor till avslutningen. Sen jobbar jag ungefär 3v till. Sen är det semester och jag längtaaar Snart har vi våra bebisar hos oss, känns så overkligt på nåt sätt.. Ha det så bra alla

• Ellenbmt

Sandrina- spädbarn har i princip inte täcke och kudde. Men kanske en tunn filt.
    OM du nu väljer att ha kudde, så ska det vara en platt tunn kudde från ryggslutet ska den börja på babyn.

Min uppfattning är att det som är i mjuk och hårdlifter räcker, i början kanske man vill rulla en filt till en korv och lägga runt som stöd få de ofta är så små i början, som ett babynest typ.

• Sommaren12

Nu har jag ringt och skällt på Babyproffsens chef i den butik vi beställde vår iCandy från som jag skrivit om förr. Har nämligen F O R T F A R A N D E inte fått rätt liggdel och är så less nu. Har gått flera månader. För fyra veckor sen när vi efterlyste den så hade ju nån på lagret fått en hjärtattack men de skulle genast få iväg den. Efter tre veckor frågade vi igen och då skulle de skicka den men den kom inte så vi frågade IGEN och då sa de att den VAR skickad men nu har set gått ytterligare en vecka och mitt tålamod tog slut så ringde chefen och frågade va fan de håller på med. Då skulle han kolla detta och återkomma. Så nu ringde han och sa glatt att den ligger på posten i Linköping och väntar på oss. ...men vi bor i Kalmar, svarade jag. Dödstyst i andra änden. Sen sa jag ett par sanningens ord om hela denna historia så får de inte eld i baken nu så jääääklar!! Grrrrr!!

• fru Elle
    Sommaren12 skrev 2012-05-31 16:50:32 följande:
    Nu har jag ringt och skällt på Babyproffsens chef i den butik vi beställde vår iCandy från som jag skrivit om förr. Har nämligen F O R T F A R A N D E inte fått rätt liggdel och är så less nu. Har gått flera månader. För fyra veckor sen när vi efterlyste den så hade ju nån på lagret fått en hjärtattack men de skulle genast få iväg den. Efter tre veckor frågade vi igen och då skulle de skicka den men den kom inte så vi frågade IGEN och då sa de att den VAR skickad men nu har set gått ytterligare en vecka och mitt tålamod tog slut så ringde chefen och frågade va fan de håller på med. Då skulle han kolla detta och återkomma. Så nu ringde han och sa glatt att den ligger på posten i Linköping och väntar på oss. ...men vi bor i Kalmar, svarade jag. Dödstyst i andra änden. Sen sa jag ett par sanningens ord om hela denna historia så får de inte eld i baken nu så jääääklar!! Grrrrr!!
    Förstår att du är irriterad, får ju vara någon måtta på alla fel. Tur att ni beställde vagnen i tid och inte några veckor innan BF.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • mijja12

I helgen blir det gipsavgjutning av mage som ett minne :) sen ska nog mannen måla den i en fin färg till sonens rum :)

• Kampis

Åh idag har ja varit oh nojsat med bästa vännens enveckors bebis! Så himla söt, tre sekunder efter han kom till mig sket han ner sig så det kom utanför blöjan haha!

• Juliette

Kampis: Åh, det är så mysigt att gosa med bebis. Har också en kompis som nyligen fått så jag gosar så ofta jag kan. :)

Emelie: Har inte själv erfarenhet av Brio Sing men blivit varnad för att den är väldigt bred (bakhjulen). Så bred att man inte kommer förbli överallt och det kan ju vara lite drygt. Jobbar också i skola och vi har en vecka till skolavslutningen. Två veckor kvar att jobba! Ska bli underbart med semester!

• bez imena

Åh gipsavgjutning... Där sa du nåt!

Idag har jag boat lite med babygrejer. Lyfte upp vagnen och "bäddade" med filt och ett tunt lakan, hängde på skötväskan och trädde över myggnät. Lade tre baby outfits på vagnen och skrev en "to do" lista och la den oxå på vagnen.. Haha..
    Tvättade sista kläderna och sen ligger dom bland de andra som är vikta i strl ordning... :)