• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • tjockisbullen
    Bellatrixx skrev 2012-06-03 11:45:46 följande:
    ...och sämsta med är min pulla, haha visste ej vad jag skulle skriva för "tilltalsnamn". Har svamp och sedan har kondylom brutit ut, hade inget av det synligt förut och det ska försvinna när bebisen kommit. Har tydligen med immunförsvaret att göra, att sjukdomar/infektioner kan bryta ut när man är gravid för att sedan försvinna när immunförsvaret blir bättre. Men känns ju lagom ofräscht och det behandlas inte som gravid (kondylomet alltså). Vill varken se eller röra där nere, känner mig "äcklad" utav mig själv och värre har det blivit. Så hoppas det inte blir ännu värre nu.. Peppar, peppar! 60 dagar kvar.
    Håller HELT med!
    Svampen kommer titt som tätt (särskilt när det är sådär fuktigt varmt o klibbigt väder).
    Och enligt en undersökning förra graviditeten så sa de att jag hade kondylom men jag hade aldrig ngt synligt eller märkbara symptom så jag trodde väl inte helt 100 på det men nu verkar det ha kommit en liten vårta som faktiskt svider kan inte tänka mig det är ngt annat än det men men inte så lång tid kvar nu och det är ju samtidigt mysigt o gå så här i väntans tider:) 
  • tjockisbullen
    Ellenbmt skrev 2012-06-03 07:34:54 följande:
    Hej tjejer!
    Vad är det bästa vs. Det sämsta hos er idag?!

Mitt bästa- tydliga sparkar för jämnan och mitt tjocka hår!

Mitt sämsta- orkeslös och dåligt självförtroende
    Bästa: Buffarna och sparkarna o känslan av att vi "snart" har våran lilla Nelson hos oss:)

Sämsta: Helt klart den konstanta tröttheten som infunnit sig. Orkar ingenting längre! 
  • Blomsterfröna

Jädrar va hon lever loppan. Vissa sparkar gör riktigt ont....
    Att man kan va så aktiv som hon är, helt galet. Hon sover sjutton aldrig:)

• Stövelkatten

Jag var dum nog att titta på Barnmorskan i East End, vilket resulterade i total panikattack. Jag trodde nog inte jag var så rädd som jag är. Är det någon av er andra som pratat om extrem flrlossningsrädsla, och vad finns det för "vård"?

Min förra förlossning var som sagt traumatisk och jag har nog inte alls kommit över det som hände då och efter. (själva framfödanden var dock väldigt positivt, samma med personalen som var med )

Är igångsättning något att föreslå, tex?

• fru Elle

Stövelkatten; har du pratat med din BM om din förra förlossning? Om det var traumatisk förlossning och du känner oro så tycker jag du ska prata med din BM om din förra förlossning. Sen så finns det Auroramottagningar, här där jag bor heter de så men kan heta olika i andra delar i Sverige. Med hjälp av de BM så kan du få hjälp att gå igenom och bearbeta din förlossning samt planera inför denna förlossningen. Finns ju olika saker som kan göra att man känner sig tryggare, en planerad förlossning, igångsättning osv.

• Tira

Det enda med igångsättning är väl att smärtan bli mer intensiv och går väl som jag förstått det lite fortare...hoppas du kan få prata med någon om det så du får känna dig tryggare inför det som komma skall..

• Jloow

Jag blev igångsatt förra gången en vecka tidigt enligt RUL och jag hat inget negativt och säga om igångsättning. Det gick jätte bra och tog totalt 10,5 timme. Allt handlar tydligen om tappen är mogen eller ej..

• Ellenbmt

Katten- jag önskar jag kunde smitta av mig på dig med mitt lugn. Jag längtar.
    Du kanske ska överväga en doula som stöd ändå? Eller gå någon profylaxkurs? Och som sagt prata med din bm, åk och besök fl och berätta din historia! Skriv ett informativt fl-brev, så de som tar emot dig kan hjälpa dig på bästa sätt!