• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Igår hade jag och sambon en rolig diskussion med dottern:
    -Mamma har du en bebis i tuttarna också?
    -Nej bebisen ligger i magen
    -Men varför är tuttarna så stora då?
    -Det är för att det kommer mjölk i dem snart
    -Jaha.... och juice eller?

hahhaha!

Hon frågade också om bebisen äter i magen och fick väldigt stora ögon när ja berättade att den sitter fast i en slang i magen som den får mat genom :D               

• eightythree

Fru Elle: ska kolla när jag har pappren framför mig men har legat på låga siffror då med vad jag minns. Känner mig dock mkt större nu men pratade om att det var moderkakan som ligger " i vägen" på höger sida fram...?

• fransyskan
    Kampis skrev 2012-06-04 12:12:25 följande:

hahhaha!

Hon frågade också om bebisen äter i magen och fick väldigt stora ögon när ja berättade att den sitter fast i en slang i magen som den får mat genom :D               
    Tur att det "bara" är mjölk -- kan tänka mig att andra i familjen skulle få för sig att nalla dricka annars... :D
  • Kampis

Haha ja precis! Men tänk vad smidigt egentligen om man blir törstig när man är iväg, vill man ha äppeljuice är det bara att äta ett äpple först?!

• Albasmamma

Kampis: min dotter är också fascinerad av att bebisen "äter" det jag äter. Igår sa hon: "mamma, nu får bebisen också kaffe", när jag drack en kopp :)

Bara 11 arbetsdagar kvar nu, men tror de kommer att gå fort för jag har hur mycket som helst att göra. Däremot har de inte tagit in någon vikarie för mig så det känns lite sådär att sluta när jag vet att mina kollegor kommer få ännu mer, men jag ska försöka koppla bort det när jag är ledig (inte mitt bekymmer egentligen).

fransyskan: härligt med ett sånt fynd!

• Bellatrixx

hahhaha!

Hahaha! Vad charmigt sagt.
  • Stövelkatten

Tack för era svar! Jag mailade bm i natt för att få ur mig allt innan jag fegade ur, får se vad hon har för idéer. Jag hoppas bara jag inte är försent ute. Men jag fattade liksom inte att jag var så rädd... För jag ser ändå fram emot förlossningen, känner att det ska bli spännande att vara med om det igen!

När det gäller bearbetning av förra förlossningen så var den som all annan eftervård ett rent skämt. "så, det gick ju bra tillslut? Bra, tack och hej" typ.

• fru Elle

hahhaha!

Vad gulligt sagt, ja de har nog en hel del funderingar. Min fyraåring har haft en hel del frågor. Är ju lite konstigt med att bebisen finns i magen och att den sen kommer ut.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle
    Stövelkatten skrev 2012-06-04 12:59:07 följande:
    Tack för era svar! Jag mailade bm i natt för att få ur mig allt innan jag fegade ur, får se vad hon har för idéer. Jag hoppas bara jag inte är försent ute. Men jag fattade liksom inte att jag var så rädd... För jag ser ändå fram emot förlossningen, känner att det ska bli spännande att vara med om det igen!
    När det gäller bearbetning av förra förlossningen så var den som all annan eftervård ett rent skämt. "så, det gick ju bra tillslut? Bra, tack och hej" typ.
    Bra att du mailade BM, synd att du inte fick hjälp att bearbeta din förra förlossning. Tror inte du är försent ute, om man är orolig över något så tror jag det är viktigt att man får prata igenom tex sin förra förlossning med BM och tex aurora-BM. För att få hjälp att på bästa sätt vara förberedd inför sin kommande förlossning.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • A R

Nu har jag läst ikapp sedan i fredags, vad flitiga ni varit på at skriva!

Börjar återhämta mig efter helgens kalas och det känns skönt med några vanliga dagar. 
    Jag har fått mer sammandragningar som gör ont emellanåt och igår kom de allt från var femtonde till var femte minut i ett par timmar och förberedde maken på att vi kanske måste åka in till FL och kolla. Han blev nog lite spak och var dessutom bakis efter 40-års festen. Men det lugnade ner sig under kvällen men jag har en del sammandragningar idag med och ont/om spänningar i underlivet men jag har tid hos läkaren på MVC imorgon så jag hoppas hon kan kolla upp det då.

Idag har jag beställt mina förlossningsjournaler från de tidigare förlossningarna, det är 12 och 11 år sedan sist och känner att det skulle vara bra att läsa igenom dem innan det är dag igen.