• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Something01

Bm besök idag, och dottern ska få följa med. Hon är mer exalterad för att ja ska ta blodprov än att vi ska lyssna på lillasysters hjärtslag. Hahah.,

• Jloow

Katten - jag tycker du ska be att få prata med en Aurora-sköterska. Det var guld värt för mig och är än idag.

• RockTheRebell

Aurora kan jag rekomendera genom en annan tjej som ska ha om precis en vecka. Hennes förra var riktig h-e förlossning. Förlorade mängder blod kroppen födde sonen medan hon var medv.lös i sista. Hon har varit mer än livrädd och nu på träffarna säger hon att hon ser fram mot förl. Ser inte ut som hon ljuger. Men hon var i kontakt m aurora tidigt och även efter förra då för bearbetning.

• godisbit

Besök hos bm (26+5 idag). Allt såg bra ut m bebis. Mitt socker var 4,8 och hb uppfattade jag inte men det var också bra. Blodtrycket var 110/65 och sf var 28, dvs precis på övre linjen i diagrammet. Hjärtljuden låg på 142 och det var också bra för en sovande bebis

• Bellatrixx

Stövelkatten - jaa! De sa att mitt heller inte hade börjat synas ännu men det har kommit igång bra nu.. Man vill bara tvätta sig och så för att man ska känna sig "fräsch" men antar att det inte är bra att tvätta för ofta osv där nere. Vi får tänka på att det kommer en liten bebis och att det förmodligen går över sedan, men skoj är det inte

• Sommaren12

v 31 och 70 dagar kvar! Tiden springer iväg!

Blir förlossningsfilm på föräldrakursen idag. Vet inte riktigt om jag ser fram emot det eller ej... Dessutom garvade jag mig igenom hela profylaxfilmen förra gången för den var så fruktansvärt fjantig. Pinsamma mig...

• fransyskan

Hämtade baby-kläderna jag fyndat förra veckan -- hade pratat lite innan om jag skulle kolla på hennes mamma-kläder också så hon hade tagit fram en hel hög med kläder. (Allvarligt, mer plagg än jag öht äger i min vanliga storlek.) Jag kollade in lite men var inte helt säker på om jag skulle ha något -- och då säger hon "ja, om du inte kan välja, så ta allt för 40 euro." Förvånad

Efter att jag kommit hem och prövat ut och behållit endast det jag gillar så har jag har alltså tre par byxor, ett par shorts, två gravid-klänningar, två gravid-koftor, tio stycken gravid-toppar och elva amnings-toppar. Jag hade nästan dåligt samvete för att jag betalat så lite... Det blir ju inte 15 sek per plagg en gång.

Det var det "braiga". Det mindre roliga är att jag gått upp 1kg på mindre än en vecka. Lovade mig själv att jag skulle äta extra nyttigt och började imorse. Bra frukost, lite yoga, osv. Och sedan så fort jag kommer in på jobbet blir jag erbjuden en chokladmuffin. Som jag självklart tar emot. Och äter upp. Inte en smula går förlorad.

Självkontroll, vad är det? :P Efter mina fynd är jag helt villig att betala fullt pris för en normal-dos.

• fru Elle

Nu har jag ringt och pratat med sjukhuset där jag planerar att föda. Muntliga löften om att jag får en igångsättning när jag är i vecka 38+0 litar jag inte riktigt på. 

Nu till något helt annat, min man har börjat fråga vad jag vill ha i krystpresent. Visste inte att man brukade få en present vid förlossningen. Tror inte min man kände till detta heller, men svärmor hade tjatat på honom att han skulle köpa ett smycke till mig. Fast han hade hört fel och trodde det hette knystpresent . Sen hann han aldrig få med dem till förlossningen men fick dem när vi kom hem med vår lilla dotter. Är lite sugen på nya örhängen och har tycker att Charlotte Bonde har gjort några fina. Men några andra förslag?

Hann inte skriva klart mitt inlägg innan de ringde från förlossningen. Har fått tid till bedömning för igångsättning på fredagen den 3/8. Hoppas att kroppen är mogen då och att det räcker att göra en hinnesvepning och att det startar spontant. Var jag inte mogen då så skulle vi ta en ny tid på måndagen efter.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • eightythree

Bm idag v. 29+6:
    Sf 28, blodtryck 104/62, vikt ?, hb och glukos får jag resultat på nästa gg om 3 veckor, hjärtslag 146sp/m allt ok.
    Trodde att sf skulle vara större i och med att det är tredje barnet...

• fru Elle

eightythree; Väntar med mitt tredje barn och har med SF-mått 28 i  vecka 29 (29+3). Men har inte haft ett så stort SF-mått med de andra barnen heller. Hade du ett större SF-mått med dina tidigare barn?

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012