• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Bäst idag: första dagen av sommarlovet och ingen mer skolan förrän jag går av mammaledigheten :D detta firas med en stor skål godis och filmmys!

Sämst idag: har en ganska trotsig 3-åring hemma som inte vill som jag vill

Katten: kramar till dig!

• Grizabella
    fru Elle skrev 2012-06-03 18:08:04 följande:
    Jag hade förväntat mig lite mer efter allt man hade hört om babyboxen från Kronan. Förutom det på bilden fick jag ett blöjpaket från pampers med.
    Ja man har ju hört hur mycket det skulle vara i de första boxarna tyvärr fick jag inga blöjor,
  • eightythree

woho! skattepengarna kommer kanske nu i veckan! *kliar i fingrarna*

Har dessutom bara 9 arbetsdagar kvar innan midsommar (sen semester och fp)!!!

Imorgon blir det mvc för koll. Spännande se hur sf måttet ligger, känner mig mycket större än med de andra barnen. Just nu håller h*n på att böka runt och sparka så det känns som spasmer i ena skinkan, haha!
     Ha en bra kväll alla!!! 

• mijja12

Dagen har nog varit helt okej middag hos mina föräldrar med min mormor och morfar då kom mormor med en hel kasse av grejer hon sytt och virkat till bebisen :) jätte mysigt har verkligen satt henne i arbete hihi sen kom mamma med en kasse av body som hon shoppat för 17 kr/st helt sjukt sen hade hon hämtar ut apoteksgruppens babybox till mig med. Skönt när man har snälla släktingar

• fru Elle

Har letat efter lite nya badkläder, helst vill jag ha en tankini. Magen kommer ju inte vara lika fin när barnet väl har kommit så jag vill inte ha en vanlig bikini då. Har köpt ett badlinne på lindex och det har redan börjat glipa vid magen, men det kommer nog bli bra efter förlossningen igen. Men nu hittade jag en på asos.com för gravida som jag köpte. Hoppas den kan funka efter förlossningen med.

http://www.asos.com/ASOS-Maternity/ASOS-Maternity-Swimwear-Tankini-With-Bow-Front/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2172865&cid=5813&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Black

Finns det några babyboxar som är värda att beställa, är ju lite besviken på kronans? 

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • bez imena
    fru Elle skrev 2012-06-03 22:22:30 följande:
    Har letat efter lite nya badkläder, helst vill jag ha en tankini. Magen kommer ju inte vara lika fin när barnet väl har kommit så jag vill inte ha en vanlig bikini då. Har köpt ett badlinne på lindex och det har redan börjat glipa vid magen, men det kommer nog bli bra efter förlossningen igen. Men nu hittade jag en på asos.com för gravida som jag köpte. Hoppas den kan funka efter förlossningen med.

www.asos.com/ASOS-Maternity/ASOS-Maternity-Sw...

Finns det några babyboxar som är värda att beställa, är ju lite besviken på kronans? 
    Så snygg den är!
    Själv kör jag nog med burkini i år, haha.. :P
  • Sommaren12

Fru elle: jag vill med ha en tankini! Den var fin! Du får utvärdera och berätta sen hur den sitter. Jag provade en fin på topshop i london, var i v 20-21 då och det glipade redan då fastän den var maternity så jag vågar mig inte på att beställa en. :(

• fru Elle

Den här såg lite längre ut och jag har inte så lång överkropp så hoppas den fungerar. Sen har jag två mammabaddräkter sen tidigare, en skulle jag kunna ha men den andra sitter inte snyggt. Burkini hade kanske varit något , kommer nog bli att man drar en tunn bumullsklänning över och doppar fötterna . Men vet att barnen kommer vilja bada så måste ju ha något som fungerar.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012