• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique

Stövelkatten:
    Det bemötandet fick jag också efter förra förlossningen som fick hålla på i över trettio timmar varav flera krysttimmar. -"Till slut kom hon ju ändå!"
    Ja men inte fan var det med ER hjälp, tänkte jag då..

• Kampis

Ja och sen den klassiska: Det bästa för bäbisen är om du orkar och den får komma denna vägen.
    Fick jag höra under mitt maraton.

Fuck you liksom!
    :D    

• natlup

Måste beklaga mig lite. Var hos frissan idag och sa exakt hur jag ville bli klippt. Tror ni att hon lyssna? Nej..

Jag sa att hon skulle klippa upp håret så att set blir mer volym å klippa mer snelugg.
    När jag sa att ja inte var nöjd och fråga om hon kunde klippa mer sa hon ne du ser ba inte skillnaden....

Konstigt att jag alltid sätt skillnaden förr å inte nu..

Jag som skulle fotas i fotostudio nästa vecka men med denna frisyr så börjar jag tveka. Känner inte för att lägga ut 390 kr en gång till gör att gå till en annan frisör.

Gravid + inte nöjd

• Jloow

Natlup - jag tycker du ska gå tillbaka igen. Du ska vara nöjd som kund och du ska inte behöva betala för en extra klippning. Är hon egen företagare bör hon vara rädd om kunderna och är hon anställd ber du att få prata med chefen för salongen. Det kan man iof göra oavsett.

• Sommaren12

Håller med jloow! Gå tillbaka å slå näven i bordet! Om hon är anställd så be om att få bli klippt av nån annan om situationen känns obekväm.

Kampis: haha va gulligt sagt! Eftersom jag träffat din vilda dotter kan jag se det framför mig. :D

• Kampis
    natlup skrev 2012-06-04 16:59:15 följande:
    Måste beklaga mig lite. Var hos frissan idag och sa exakt hur jag ville bli klippt. Tror ni att hon lyssna? Nej..

Jag sa att hon skulle klippa upp håret så att set blir mer volym å klippa mer snelugg.
    När jag sa att ja inte var nöjd och fråga om hon kunde klippa mer sa hon ne du ser ba inte skillnaden....

Konstigt att jag alltid sätt skillnaden förr å inte nu..

Jag som skulle fotas i fotostudio nästa vecka men med denna frisyr så börjar jag tveka. Känner inte för att lägga ut 390 kr en gång till gör att gå till en annan frisör.

Gravid + inte nöjd

Men vilken frisör - vil du ha det kortare ska du ju få det, inte hennes roll att säga nej!
  • Kampis

och dessutom - vad är det för mening att gå och klippa sig om man inte ser skillnaden?!

• Ellenbmt

Natlup! När jag var gravid sist, gick jag till en helt ny frissa för jag bodde i en ny stad. Jag sa att jag ville ha en page med "all längd kvar fram" och visade tydligt med både bild på frisyren och med mina händer. Förklarade hur min tidigare frisör gjort och att jag var väldigt nervös, "så gå långsamt fram"... Varpå hon nickade förstående och tog en fet tes med hår från det mot ansiktet och kapade av i öronhöjd!! (hade ungefär till nyckelbenen!!!) varpå jag skrek mig hes och hon lovade fixa osv, en timma senare grinade vi båda, hon av skräck typ, och jag av brutal ångest och panik och ilska. Slutade med att jag fick en bob eller vad det kallas, såg förjävligt ut!! Jag var glammeockare med ska tilläggas. Det vart även gratis...