• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-04 16:59:15 följande:
    Måste beklaga mig lite. Var hos frissan idag och sa exakt hur jag ville bli klippt. Tror ni att hon lyssna? Nej..

Jag sa att hon skulle klippa upp håret så att set blir mer volym å klippa mer snelugg.

När jag sa att ja inte var nöjd och fråga om hon kunde klippa mer sa hon ne du ser ba inte skillnaden....

Konstigt att jag alltid sätt skillnaden förr å inte nu..

Jag som skulle fotas i fotostudio nästa vecka men med denna frisyr så börjar jag tveka. Känner inte för att lägga ut 390 kr en gång till gör att gå till en annan frisör.

Gravid + inte nöjd

Du kanske inte har rätt att få pengarna tillbaka, men du har definitivt rätt att få det klippt igen tills du känner dig nöjd! På'na bara!

Speciellt om du vill att hon ska klippa MER är det ju inget att tjafsa om, hon får väl jobba tills du tycker hon är klar?

Pratade med en av sonens pedagoger, som är turkiska och har ett helt FANTASTISKT midjelångt hår; hon berättade att hon klippt sig hemma och frisören hade glatt klippt sv hälften av håret med motiveringen "men du hade fel, den här frisyren är bättre"
  • natlup

Blir till å gå tillbaka till henne imorrn å fixa till det! Tack för stödet

Träffade läkaren idag för min Foglossning. Han tyckte inte det fanns någon vits och kämpa sig till jobbet. Så vart 100% sjukskriven. Så skönt

• Tira

Nu har jag precis börjat mitt nya jobb...började igår...hehe nu när många andra här typ slutar sina inför bebisankomsten ^^ Men jag mår bra och pappa mår bättre, han ligger bara några avdelningar ifrån där jag jobbar så jag går och hälsar på och äter lunch ihop med honom. Men jag har något vajsing med min fot men jag hoppas det ska gå över! Jag jobbar 10 veckor och jag har 12 veckor kvar till bf så det blir till att jobba in i det sista!

Ha den så fint alla! 

• natlup

Tira- skönt att du får spendera tid med din pappa och att han blir bättre.

• LiJon

Godmorgon alla!

Idag ska jag till läkaren för förlängning av sjukskrivning igen fram tills jag går på semster nu den 15. Ännu en stafettläkare och jag har inga större förhoppningar om att bli mer nöjd med det här besöket... Vet inte ens än om mina tidigare sjukskrivningar är beviljade då min arbetsgivare inte skickat in ansökan om sjukpenning (jag visste inte ens att man skulle det, trodde det räckte med sjukintyget till FK?) förrän igår, så det lär nog dröja innan besked och eventuell sjuklön... 

Det dumma var att det krockade helt med mitt bm-besök men det var enda tiden jag kunde ta, och bm sa att jag skulle komma förbi efteråt så vi hinner ta prover och det viktigaste iaf. Jag som vill hinna prata med henne. Jag har grubblat hela tiden på för trångt bäcken, min mamma hade det och fick snittas akut med min storasyster och därefter planerat snitt med oss två andra. Vad jag förstår är det ärftligt och jag är väldigt lik mamma i kroppen. Sen har jag länge haft en känsla av att jag kommer förlösas med snitt, det kan ju vara ett hjärnspöke bara men jag skulle vilja ta upp det. Är det någon som har erfarenhet? Kan man få röntgen? Har googlat lite och som jag fattar det röntgar de inte ofta för sånt längre.

• A R

Natlup, skönt att du blev sjukskriven på heltid och lycka till hos frissan idag!

Vad bra Tira att du jobbar så nära din pappa och kan träffa honom ofta!

Jag ska till läkaren idag och är lite orolig för mina sammandragningar och molvärk. Hoppas allt ser bra ut.

• Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-06-05 07:41:32 följande:
    Godmorgon alla!

Idag ska jag till läkaren för förlängning av sjukskrivning igen fram tills jag går på semster nu den 15. Ännu en stafettläkare och jag har inga större förhoppningar om att bli mer nöjd med det här besöket... Vet inte ens än om mina tidigare sjukskrivningar är beviljade då min arbetsgivare inte skickat in ansökan om sjukpenning (jag visste inte ens att man skulle det, trodde det räckte med sjukintyget till FK?) förrän igår, så det lär nog dröja innan besked och eventuell sjuklön... 

Det dumma var att det krockade helt med mitt bm-besök men det var enda tiden jag kunde ta, och bm sa att jag skulle komma förbi efteråt så vi hinner ta prover och det viktigaste iaf. Jag som vill hinna prata med henne. Jag har grubblat hela tiden på för trångt bäcken, min mamma hade det och fick snittas akut med min storasyster och därefter planerat snitt med oss två andra. Vad jag förstår är det ärftligt och jag är väldigt lik mamma i kroppen. Sen har jag länge haft en känsla av att jag kommer förlösas med snitt, det kan ju vara ett hjärnspöke bara men jag skulle vilja ta upp det. Är det någon som har erfarenhet? Kan man få röntgen? Har googlat lite och som jag fattar det röntgar de inte ofta för sånt längre.

Om du har skäl att vara sjukskriven ska du inte använda din semester! Den kan du spara tills du kan nyttja den på rätt sätt.
  • Stövelkatten

Jag är så himla arg just nu, vår granne var och ringde på dörren nyss för att låna pengar. De kommer MINST en gång i veckan och lånar något, oftast med förklaringen "så slipper jag gå till affären" jag vet inte varför jag ska ha pengar, cigaretter, kaffe och toapapper hemma bara för att hon ska slippa gå till affären? Dessutom visar det sig titt som tätt att hon ljuger, något jag verkligen avskyr. Alltså när folk hittar på diverse livsöden för att få medlidande. Det jag är mest arg för är att hon lyssnar i hallen efter när vi är hemma och/eller vakna och passar sen på att ringa på. Känner mig helt övervakad i mitt eget hem. Och så får jag dåligt samvete för att jag inte ställer upp nu för en ensamstående flerbarnsmamma utan pengar...

• LiJon
    Stövelkatten skrev 2012-06-05 07:58:08 följande:

Om du har skäl att vara sjukskriven ska du inte använda din semester! Den kan du spara tills du kan nyttja den på rätt sätt.

Nej jag vet, egentligen! Men jag känner nu att jag inte pallar tillbaks till vårdcentralen för sjukskrivning och dra samma grej om igen, hittills har de bara sjukskrivit mig två veckor i taget. Sen går det inte så många semesterdagar ändå, första juli går jag på gravpenning.
    Sen tar jag ut resten av semestern mellan graviditets- och föräldrapenningen så att man kan skjuta på att börja ta av föräldradagarna (om jag fattade min löneadministratör rätt, haha).
  • Saftmedbulle
    Ellenbmt skrev 2012-06-03 07:34:54 följande:
    Hej tjejer!
    Vad är det bästa vs. Det sämsta hos er idag?!

Mitt bästa- tydliga sparkar för jämnan och mitt tjocka hår!

Mitt sämsta- orkeslös och dåligt självförtroende
    Det sämsta... att jag brutit foten, så jag inte kan gå.

Det bästa... att jag har en underbar man som hjälper mig med allt jag inte kan nu när jag är handikappad :)

Hmm... såg att det ju inte var IDAG, utan i förrgår...  vi har haft fullt sjå med att ordna med allt praktiskt (ortopeden för foten och spec. mödravården för diabetesen) så jag håller på att läsa ikapp.