• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Bella- samma här, fast jag har bråck och är så sjukt svullen där nere, ser ut som allt är påvägut, känns så med?!

Sommaren- åh vad mys med loppis! Jag längtar tillbaka till Göteborgs alla loppisar, kommersen, Majorna osv!

Idag har jag boat, gjort riktigt fint i barnrummet, saknas bara en burk orange färg till ett projekt på tapeten....

Naimis- oj! Jag orkar inte städa! Önskar att jag kunde för här är dammigt och sambon jobbar mkt övertid!
    Appropå din son är det enda jag kan tänka mig växtvärk och sjukdom i ett, sedan är det ju uppenbart att mamma förändras, då gör han med det på sitt sött tror jag. Min dotter suger med på händerna när hon inte vill/får ha napp, hon har alla tänder så jag tror det mera är tomhet i munnen...

• Bellatrixx

Ellenbmt - usch, lät inget vidare det heller. Vi får hoppas på att det försvinner fort efteråt men gör det ont med svullnad? Låter inte så skoj.

• Novixi

Naimis: har han hosta också? Hur är han annars? Pigg/slö/hängig? Feber?

• eightythree

Bästa idag? 71 dagar till bf och Vattenmelon och ananasfrukosten imorse.
    Sämsta: ont i huvudet, trött, andfådd och har ingen ork att aktivera de andra två barnen (ännu) idag.

• Naimis
    Novixi skrev 2012-06-03 12:41:51 följande:
    Naimis: har han hosta också? Hur är han annars? Pigg/slö/hängig? Feber?

Hosta men ingen feber. Pigg men blir gnällig över minsta lilla.
    Ellenbmt skrev 2012-06-03 11:57:02 följande:
    Naimis- oj! Jag orkar inte städa! Önskar att jag kunde för här är dammigt och sambon jobbar mkt övertid!

Appropå din son är det enda jag kan tänka mig växtvärk och sjukdom i ett, sedan är det ju uppenbart att mamma förändras, då gör han med det på sitt sött tror jag. Min dotter suger med på händerna när hon inte vill/får ha napp, hon har alla tänder så jag tror det mera är tomhet i munnen...

Egentligen inte jag heller. Fast idag orkade jag. Han vill inte ha nappen. Har försökt ge honom den, men han spottar ut den.
  • Novixi

Naimis: vet att det går RS-virus just därför jag frågar om hostan. Oftast är det då hosta med segt slem som kan komma efter att de sovit. Dreglandet kan bero på om han är täppt i näsan och måste andas mycket med munnen. Om din son säger att nappen smakar äckligt kan det vara att han har en infektion i halsen eller luftvägarna som ger en "äcklig" smak i munnen då han hostar upp slem. Att han inte vill ha nappen kan också bero på om han inte kan andas genom näsan.

lite funderingar bara men du kan alltid ringa 1177 för att fråga dem. :) särskilt eftersom han inte vill äta heller så kan det bra bra att ringa

• Kampis

Det här ni känner som ni tror är armarna är säkert det :) De får som små ryck (reflexer) när de är ute sen och de får de dem i magen så det är kanske det. Min ligger med huvudet ner och grejar ofta mot linningen på byxorna, ibland är det axlarna som tar emot, ibland är det vad jag tror är en armbåge som sticker ut :) De börjar bli stora och starka nu!

• Sommaren12

Minns inte vem som frågar nu men i fredags kände jag bebis både över naveln och på sidorna om naveln och på ul låg hon med huvudet neråt. Fick inte riktigt ihop det men antar att det är armarna hon flaxar med på sidorna.

• NiniMe
    Naimis skrev 2012-06-03 11:33:27 följande:
    Mitt bästa; bara 54 dagar kvar till BF. Orkat damsuga och våttorka hela lägenheten.
    Mitt sämsta; fortfarande ont i vaden jag hade kramp i, springer på toa konstant och hungrig jämt.

Till något helt annat. Eftersom några av er har barn sen innan tänkte jag kolla om någon vet vad de kan vara för fel på min son. Han är bara 2 år 2 mån så de är inte helt lätt att kommunicera. Har varit förkyld och hostig sedan ett par veckor, sedan några dagar äter han dåligt utom flytande föda, sover oroligt, gnällig, dreglar något kopiöst och från igår så åker hans älskade napp ut illa kvickt och han säger den är äcklig, sitter med händerna i munnen en del med.
    Kan de vara tänder? Försökt titta i munnen men de är inte helt annatlätt, ser inga blåsor iaf.
    Bara en tanke, halsfluss?