• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Millas

Hallå hallå! Hoppar in lite här då och då Någon kanske kommer ihåg mig?

Till Novaunique

Angående sköldkörteln så har jag en liten historia.. Sökte för trötthet i höstas (innan graviditet) och de tog en massa prover men allt var bra. För två veckor sedan hade jag en ny bm som kollade igenom mina journaler och upptäckte att de inte tog för sköldkörteln så det tyckte hon vi skulle göra, sagt och gjort och jag blev genast insatt på Levaxin när provsvaret kommit. Låg dock bara på 2,4 ska ligga under 2 under graviditet och under 4 som icke gravid. Men innan jag visste mitt provsvar kan jag säga att jag var panikslagen! Var inga trevliga saker man googlade fram om hur dåliga värden kan påverka barnet Men då ska de ju vara riktigt dåliga!
    Men jag märker redan lite skillnad på min ork! Innan ville jag bara sova hela tiden. Var trött efter att ha duschat, ätit frukost, ja allt fick mig att vilja sova. Visst jag är fortfarande trött men inte lika extremt. Så ge dig inte!!

Till er andra.

Här har bebis också börjat ändra sina vakentider. Innan var h*n som en klocka när det gällde "hela havet stormar" perioderna. Som tur är så har jag en riktigt livlig rackare så det går aldrig mer än 30 min emellan jag känner något, alltid är det något som rör sig därinne

Och det här med hur man ska sova så tror inte jag att det spelar någon roll så länge man inte mår dåligt av att ligga på någon sida. Jag kan må illa av att ligga på rygg för länge och ibland kan jag känna av illamående av att ligga på höger sida. Men så länge jag inte känner något så ligger jag som det känns bäst för mig.

Oj oj det blev långt det här!

Hoppas ni mår bra allihopa iaf! Försöker följa er så gott det går, kommer nog bli lite bättre nu när studier och allt är avslutat!

• tjockisbullen

Min lilleman är mest aktiv om natten faktiskt, då bökar han runt massor men även då och då under dagen, det känns inte riktigt som sparkar utan mer att han vänder sig (försöker iaf) runt lite.
    Det känns alltid på samma ställe också, mest bök under vänster bröst, misstänker att han har rumpan där men kan ju ha fel. 

• bez imena

kan tyvärr inte svara hur det är efter sex, det existerar inte sen månad tre!!!!?? Alltså är jag ensam om det? Det gör för ont helt enkelt, grymt irriterande...

Känns som bebis börjat med kullerbyttor fler ggr / dag. Han vaknade ett tag efter mig imorse, orolig var man när det var helt still så länge i magen..

• Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-06-10 20:45:41 följande:
    kan tyvärr inte svara hur det är efter sex, det existerar inte sen månad tre!!!!?? Alltså är jag ensam om det? Det gör för ont helt enkelt, grymt irriterande...

Känns som bebis börjat med kullerbyttor fler ggr / dag. Han vaknade ett tag efter mig imorse, orolig var man när det var helt still så länge i magen..

Inget samliv alls? kan inte säga att det är samma sak längre, nu när magen är stor, allt är superkänsligt på mig osv. Men åtminstone oralt och "petting" (eller vad man säger nu förtiden) det känns viktigt att fortfarande ha någon sexuell fysisk kontakt. Även om det inte blir något ligga av.
  • DetGodaLivet
    bez imena skrev 2012-06-10 20:45:41 följande:

Samma här, ingen lust med sådant. Eller lust har jag väl ibland men det känns för bökigt, känner mig som strandad val och blir svullen och irriterad i underlivet av sex nu så det får vänta. Sånt är ju livet ibland, ingen big deal för min del. Ordnar det hellre själv i så fall. 
  • Issan8

nej du är inte ensam om det. Inget sex här heller sen månad fyra, inte bara för att jag själv inte är så sugen utan mannen brukar skoja å säga "men jag vill ju inte olla bebisen" hahaha. Vi har pratat lite om det och min gubbe har inte värsta sexbehovet sen innan heller så vi myser helt enkelt utan sex för tillfället. Men jag tror vi kommer ta igen det rätt bra sen för nu börjar man sakna riktig intimitet.

• LiJon

Tira; Har inte märkt av något sånt de (nuförtiden) få gångerna det händer.

Så Bez imena du är inte ensam om det. Fast för min del gör det inte ont, nu är det mer att jag känner mig så sjukt osexig och orörlig. Dallriga lår, svullen både här och där (känns som punanin har ökat tredubbelt i storlek) boobs som börjat läcka och sen magen som börjar röra sig så fort jag ligger ner... Har varit lite depp över att det inte blir så ofta och att mannen inte heller är så på, han märker säkert att jag är helt off men jag frågade honom idag och han höll med om att det känns "lite konstigt" nu när magen är så pass stor och bebisen känns så närvarande. Var annat när den var en liten bula bara men nu är det ju verkligen den som är i blickfånget :P 

Har så sjukt ont i foglossningen nu, självförvållat då jag gav mig på att tvätta fönstren... Är irriterad på sambon, har frågat honom säkert tre-fyra gånger om han kan fixa det nu när jag inte kan, och "jaa självklart". Men det händer inget! Till slut tar jag saken i egna händer och DÅ passar det att komma och erbjuda sig att göra det (när jag vet att han såklart hellre kollar EM nu). Men då är jag redan så förbannad och uppe i varv att jag lika gärna gör det själv... Så nu sitter vi här, han är arg på mig och kallar mig envis och arg för att han "inte fick göra det" (?) Vet att ilskan bara beror på hans dåliga samvete, men ändå, känns inte som att det är HAN som har någon anledning att vara grinig. Imorgon ska jag också  ta tag i att ringa vaktmästaren och fråga om installation av tvättmaskin som jag också bett mannen om x antal gånger... Förlåt, var tvungen att spy ur mig lite...

• Millas

Angående sex så existerar det fortfarande här.. blir väll iaf 1-2 gånger i veckan men det ska verkligen vara på mina villkor och på mitt sätt annars kan det göra riktigt ont. Är superkänslig! Så gubben tycker kanske inte det är så roligt med sexet längre. Bara en massa tjat och gnat, gör inte si, inte så, lägg av med det där och så vidare.. Haha!

• bez imena

Stövelkatten; nej här blir det inget nästan. Kan iofs bjuda in han i duschen ibland men så sällan och ingen av oss verkar ha lust mer..

DetgodaLivet; som en strandad val, samma här :/

• Kampis
    Tira skrev 2012-06-10 20:24:45 följande:
    Jag måste fråga er en sak..de gånger jag o sambon haft lite "kul" så känns det efteråt som om hela bäckenet ska typ trilla ut då jag står upp. Vi var iväg för och kolla i lite affärer och kunde inte stå still så ont det gjorde.. Jag tänkte att det kanske var foglossning men då brukar det väl oftast göra ont då man rör på sig, nu kunde jag inte stå still utan va tvungen att gå runt eller vaja fram o tillbaka då vi stod i kö..himla märklig för det har jag inte upplevt tidigare. Såhär har det blivit varje gång efter sex.. det går ju alltid över men det är väldigt obehagligt och gör ont. Någon mer som upplevt detta eller liknande?

För övrigt så köpte jag de första plaggen till grabben idag...ett par typ beige harmenbyxor från LIndex, sockar och en blåvit randig skarfs...fast min mamma o pappa har köpt ett startkit till oss innan men det är det första "jag" köpt. Ska in till stan imon efter mvc och köpa lite mer som jag sett på Kappahl.

För övrigt så låg pappa inne på sjukhuset en vecka och fick äntligen då komma hem i fredags eftermiddag...igår kväll fick ambulansen hämta honom igen för han inte kunde andas, så nu var han tillbaka på sjukhuset igen. Det blev en sen kväll på akuten så jag har vart jättetrött idag. Han har fortfarande svårt att andas men jag känner mig ändå rätt lugn nu för han är på rätt ställe och de tar bra hand om honom. Jag jobbar på sjukhuset så ska hälsa på honom imon..      

Du menar som att det känns som att man har en hästk*k mellan benen??!!  I så fall har du en like här ;)