• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Hahahaha ang sex så neeee, vi har fan inte haft sex sen jag plussade... TYVÄRR.... Det är lite komiskt för varje gång vi har kommit igång med sexet efter barnafödsel så har jag blivit på smällen.. Så KONSTIGT nog tar sexet slut när jag är gravid när det är som säkrast att nuppa hahaha....
    Det har varit samma i dom andra grav, inget sex men helt ärligt så känner jag absolut inte att det skulle ta på vårt förhållande, varken han eller jag känner för det och vi är överens, inget bråk eller surande....
    Det ända som känns lite konstigt är sen när man ska ta tag i det igen, man blir liksom som det är första gången man ska nuppa igen.... Men det är bara att hoppa på hästen igen hahaha

• NiniMe

Ang babynest så undrar jag varför har man det? Vad ska den göra för nytta?, trots 2 barn sen innan har jag aldrig hört talas om det förrän i denna grav

• anneh

Ang sex så försöker vi få till det på helgerna, då sambon jobbar borta i veckorna (spännande sen när vi närmar oss BF, då han kan befinna sig vart som helst i landet). Visst, man känner sig som en säl, och jag blir svullen därnere men vad gör man inte? :D

• Hejåhå

Jag tyckte babynestet var toppen de allra första veckorna att ha i vagnen, så att det bli mer ombonat runt omkring och att kunna lyfta över bebis i soffan om man ville ha henne i samma rum. I sängen mellan oss så att hon fick en egen plats och man slapp noja att rulla över henne. Hon sov jättebra i nestet, annars ville hon bara sova på oss. Vi provade med handdukar, filtar m.m, men det kändes mest krångligt och håller inte ihop på samma sätt.

• fru Elle

Tjockisbullen, låter hemskt att ha det så varmt. Jobbigt att inte kunna ha öppet fönstret.

Babynest har jag inte haft innan heller och kommer inte köpa ett denna gången heller. Våra barn har sovit i spjälsängen och i början har vi skärmat av ena kanten med en stor kudde så barnet har legat på ena kortsidan. För att få det mer ombonat.

Vi har haft ett separat regnskydd till liggdelen men vi har fått det till när vi köpte liggdelen.

Kände ju igår att bebisen borrade sig ner och har varit uppe och kissat tre gånger inatt. Så nu kommer det säkert bli lite fler toabesök framöver.

• Kampis
    natlup skrev 2012-06-10 23:51:34 följande:
    Ellenbmt - usch stackars. Krya på dig

Jag har en liten fråga. Ska man köpa regnskydd till liggdelen eller räcker det med vindskyddet?

Vindskyddet? Menar du locket?
  • Ellenbmt

Nu var det mkt jag ville svara på... Men vad? Dumma telefon.

Sommaren- jag har tyvär inga adapterar, men jag förespråkar vagnen ja, absolut!
    Letar själv efter billiga adapterar till maxicosis babyskydd.... De som fanns på blocket verkar vara slut :(

Ang sex: någon frågade hur det blir efterråt?
    Jag har ju en treårig dotter som gör det knepigare än innan.... och dessutom en lite utstickande läggning (gillar rep och underkastelse osv) som inte passar sig när man ska smyga :) men vi får till vanligt "vaniljsex" någon gång i veckan och lite "petting/oral" utöver det...
    Det tog oss tre månader att våga prova efter fl.

Nu törrs jag inte ha sex efter bråcket som sprack, men har nästan fått en craveing på morgonstånd :) så gubben har det la gött kan jag tro? ;)

• Ellenbmt

Ja just ja...
    Babynest - jag tycker inte det är värt att köpa, men vill man pyssla för pysslandets skull så är det ju bra att ha med till bb och bra att ha på golvet vid Tvn och bra i vagnen/sängen/spjälsängen de första veckorna....

Regnskydd- ska du parkera vagnen utanför ex BVC, fik, eller öppna förskolan så är det ju bra att ha, eller om du ofta går ut även om det regnar tex till affären eller BVC osv? Har du bil och inte går så mkt ute i rusk så är det ju onödigt.
    Jag har ett till candyn som vi använt kanske tiotalet ggr i Göteborg, men sedan vi flyttade ut på landet har jag aldrig ens packat upp det....

• fru Elle

Vi bor centralt i Göteborg och jag har använt regnskyddet till vagnen. Men har kanske med att göra att jag bor där jag bor , sen brukar jag för det mesta gå med vagnen. Sällan jag kör bil eller åker kollektivt.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-11 08:44:45 följande:
    Nu var det mkt jag ville svara på... Men vad? Dumma telefon.

Sommaren- jag har tyvär inga adapterar, men jag förespråkar vagnen ja, absolut!

Letar själv efter billiga adapterar till maxicosis babyskydd.... De som fanns på blocket verkar vara slut :(

Ang sex: någon frågade hur det blir efterråt?

Jag har ju en treårig dotter som gör det knepigare än innan.... och dessutom en lite utstickande läggning (gillar rep och underkastelse osv) som inte passar sig när man ska smyga :) men vi får till vanligt "vaniljsex" någon gång i veckan och lite "petting/oral" utöver det...

Det tog oss tre månader att våga prova efter fl.

Nu törrs jag inte ha sex efter bråcket som sprack, men har nästan fått en craveing på morgonstånd :) så gubben har det la gött kan jag tro? ;)

Bra poäng; mer avancerade lekar får man nästan planera in. Alt. Ha en låda med tillbehör redo. :D

Ang. Oralsex så har en holländsk studie visat att kvinnor som ger män oralsex regelbundet löper mindre risk för HF.