• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Issan8

Lustigt att flera andra också har nojjat över förändrade eller uteblivna rörelser från bebis idag då även jag vaknade upp 4 imorse, kunde inte känna ett skvatt från bebis vilket så klart gjorde att jag låg vaken till 6 tills jag kände lite buffar igen. Men jag avskyr när det invanda mönstret förändras. Precis som Ellenbmt beskriver, blir alldeles kall. Har fått massa kraftiga sparkar sista veckan men från idag har den lugnat sig, känner dock lite grann iallafall, men inget att oroa sig över väl? 

Hur som hellst skulle jag bli bjuden på frukost hos en vän idag och det var inte vilken frulle som hellst, alla mina tjejkompisar här i Schweiz hade ordnat en superfin babyshower Glad Vi har ju inte den traditionen i Sverige så fattade knappt va det gick ut på men de hade bakat massa gott, dekorerat hela rummet och jag fick massa underbara presenter, så himla gulligt av dom. Slänger upp bild i bildtråden sen.

Angående rakning av muffen kör jag också på känn men jag har turen att knappt ha någon hårväxt på kroppen så är inte så noga med det haha, får bli hur som hellst.  

• Stövelkatten
    Issan8 skrev 2012-06-10 18:08:00 följande:
    Lustigt att flera andra också har nojjat över förändrade eller uteblivna rörelser från bebis idag då även jag vaknade upp 4 imorse, kunde inte känna ett skvatt från bebis vilket så klart gjorde att jag låg vaken till 6 tills jag kände lite buffar igen. Men jag avskyr när det invanda mönstret förändras. Precis som Ellenbmt beskriver, blir alldeles kall. Har fått massa kraftiga sparkar sista veckan men från idag har den lugnat sig, känner dock lite grann iallafall, men inget att oroa sig över väl? 

Hur som hellst skulle jag bli bjuden på frukost hos en vän idag och det var inte vilken frulle som hellst, alla mina tjejkompisar här i Schweiz hade ordnat en superfin babyshower  Vi har ju inte den traditionen i Sverige så fattade knappt va det gick ut på men de hade bakat massa gott, dekorerat hela rummet och jag fick massa underbara presenter, så himla gulligt av dom. Slänger upp bild i bildtråden sen.

Angående rakning av muffen kör jag också på känn men jag har turen att knappt ha någon hårväxt på kroppen så är inte så noga med det haha, får bli hur som hellst.  

Baby shower ÄR en jättefin ide, tycker jag. Inte för presenternas skull utan för att man som relativt Höggravid blir uppvaktad och allt handlar om en själv och bebisen. Min bästa vän bor i LA och hon tyckte det kändes jobbigt att ha en registry, men många av hennes vänner där påpekade att fet nästan vore taskigt att INTE ha det, eftersom vännerna då inte alla vet vad de ska ge, och framförallt blir det en press på hur mycket det ska kosta.
  • Kampis

Igår frågade ag farmr om hon kunde tänka sig att virka en babyfilt till mig, och hon tackade gladeligen ja (antagligen mest för att få något att göra ;) )

Någon som har något bra mönster? 

• Kampis

Ang rörelser: Vilka aktiva bebisar ni måste ha! Det tar alltid ett par tre timmar på morgonen innan jag känner något alls, och sen har den ett par rejs varje dag där det är massor bök men där emellan är det ingenting.
    Nu är det inga sparkar heller längre när det börjar bli trångt utan det är mer "tryck", men det är ju helt normalt =) 

• Gadget

Kampis, vilken gullig farmor. Kolla på Drops efter mönster. Bara att skriva ut.

• A R

Kampis, jag virkar en babyfilt i mormorsrutor, en klassiker : ) Rutorna är färdiga och jag håller på att sy ihop den.

Jag har varit dunderförkyld sedan mitten på förra veckan. Kände mig flåsig innan och nästäppa och tjock i halsen har gjort det ännu värre. Men nu känner jag mig lite piggare och i morgon ska jag på fotvård och bli ompysslad.

Är det någon som provat på gravidmassage? Är lite sugen att prova det men tycker det är svårt att hitta en skön liggställning. Har de speciella massagebänkar?

• Tifan

Nu måste jag höra med er. Jag började helt plötsligt bara att må jätte illa och fick sammandragningar på en gång... Har haft en del sd under dagen men nu har de tilltagit... Är mitt andra barn men kan inte minnas att det var såhär när jag väntade honom... Någon annan som upplevt detta?

• Stövelkatten
    Tifan skrev 2012-06-10 19:58:53 följande:
    Nu måste jag höra med er. Jag började helt plötsligt bara att må jätte illa och fick sammandragningar på en gång... Har haft en del sd under dagen men nu har de tilltagit... Är mitt andra barn men kan inte minnas att det var såhär när jag väntade honom... Någon annan som upplevt detta?

Känner inte igen, jag tycker du ska ringa förlossningen. Hört om många som mår illa i slutet igen, men sammandragningarna är väl något att kolla upp.
  • Issan8

Håller helt med dig katten att idén med babyshower är fint att man som gravid får stå i fokus och känna sig uppvaktad när man för övrigt känner sig ganska bedrövlig och ibland ensam. Ska nog själv införa det med kommande gravida vänner i framtiden.

Jag skulle gärna prova massage men det är antagligen svindyrt här i Zürich som allt annat så står över. Vet en som gick regelbundet å hon tyckte det var underbart, tror det är särskilt bra och lindrande för de som har mycket vatten på sig.

Skönt Kampis å höra att det inte bara är min bebis som ibland är alldeles lugn å stilla i flera timmar.

• Tira

Jag måste fråga er en sak..de gånger jag o sambon haft lite "kul" så känns det efteråt som om hela bäckenet ska typ trilla ut då jag står upp. Vi var iväg för och kolla i lite affärer och kunde inte stå still så ont det gjorde.. Jag tänkte att det kanske var foglossning men då brukar det väl oftast göra ont då man rör på sig, nu kunde jag inte stå still utan va tvungen att gå runt eller vaja fram o tillbaka då vi stod i kö..himla märklig för det har jag inte upplevt tidigare. Såhär har det blivit varje gång efter sex.. det går ju alltid över men det är väldigt obehagligt och gör ont. Någon mer som upplevt detta eller liknande?

För övrigt så köpte jag de första plaggen till grabben idag...ett par typ beige harmenbyxor från LIndex, sockar och en blåvit randig skarfs...fast min mamma o pappa har köpt ett startkit till oss innan men det är det första "jag" köpt. Ska in till stan imon efter mvc och köpa lite mer som jag sett på Kappahl.

För övrigt så låg pappa inne på sjukhuset en vecka och fick äntligen då komma hem i fredags eftermiddag...igår kväll fick ambulansen hämta honom igen för han inte kunde andas, så nu var han tillbaka på sjukhuset igen. Det blev en sen kväll på akuten så jag har vart jättetrött idag. Han har fortfarande svårt att andas men jag känner mig ändå rätt lugn nu för han är på rätt ställe och de tar bra hand om honom. Jag jobbar på sjukhuset så ska hälsa på honom imon..