• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Haha känner igen det där med rakningen, man får ju liksom gå på känn. Inte ens om jag böjer mig fram rejält ser jag nåt, haha ;P Tånaglarna har faktiskt min stackars karl fått fixa under tvång, både tagit bort gammalt nagellack OCH måla nytt. Tror han kände sig lagom manlig... Klipper dom gör jag iallafall själv so far!

Sover också bra på nätterna, vaknar alltid vid 05-06-tiden och går upp och kissar och somnar om till 08-09. Dock inte idag, för ljust för att sova och en bebis som protesterar hur jag än ligger känns det som.   

• Ellenbmt

Min Karl får måla naglar, hade jag sluppit bråcket hade han fått raka "lilla vaginan" (haha!!) också, men det gör jag genom att spegla mig i vår nya dusch, själva duschställningen och blandren och allt är kromat ;)
    Benen gör jag snabbt och slarvigt men än har jag hållt dem på en okej nivå :)

Sover relativt bra men är sjukt gasig... Jobbigt och pinsamt och tråkigt. Stackars kille lixom...

Min bebis brukar vakna runt sju, men jag har fortfarande inte känt av den? Borde jag noja? Usch, blir kall när jag tänker på det....

• novaunique

Ellenbmt:
    Min bebis har börjat ändra dygnsrytm en aning, så det ska nog inte vara nån fara! Prova med att väcka den med att dricka lite kallt vatten kanske?

• Ellenbmt

Nu fick jag tillbaka ett tryck..... Drack två glas juice.... Usch, blir så jäkla orolig gör jag sov på höger sida... Dumma rön och artiklar.....

• lillakotten

Ellenbmt: ja jäkla högersida! Jag sover helst på höger och inbillar mig alltid att jag känner mindre eller senare på dagen få jag vaknat på höger! Än idag har jag inte känt av lilleman fast vi gick upp för 30 min sedan så jag ger det lite tid. Jag kände honom massor igår kväll.

• Ellenbmt

Usch ja, och man vänjer sig fort vid ett visst mönster tex mkt på morgonen och på kvällen, blir man helt kall när man börjar leta rörelser och inte får gensvar...

Din bebis tog säkert också sovmorgon.... Kram på dig!

• bez imena

Sov också på höger sida o har ej kännt bebisen än :( få se om frukost gör susen...

• novaunique

Jag sover alltid på högersidan. KAN inte annat. Jag lyssnar inte på de där rönen... då skulle jag gå under.

• bez imena

Nä man ska nog inte lyssna på allt! :) bm har inte ens varnat så så farligt är det inte? Hur som... Inga rörelser än :/

• Sommaren12

Novaunique: va tusan! Be din bm kolla det ordentligt, annars kontakta din läkare och fråga om han kan remittera dig till nån annan. Problem med skölkkörteln är inte kul och SKA undersökas. Har man dåliga värden under graviditeten ska man ha levaxin, dåliga värden är nämligen inte bra för barnet. Dessutom är det vanligt med tillfälliga sköldkörtelproblem under graviditeten.
    Jag har själv haft både hyper och hypo och opererat bort min. Går på regelbunden provtagning nu under graviditeten då det är extra viktigt.
    Har man dåliga värden är det mycket av allmäntillståndet som försämras. Var uppmärksam på trötthet, magproblem, hjärtklappning, rastlöshet, ändringar i kroppstemperaturen, grusig känsla i ögonen m.m.