• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Jag tappade mina kilon sist på promenader! Lite crosstrainer och styrka senare när kroppen orkar. Minns inte hyr det var men tror man skulle hålla sig från gymmet första åtta tio veckorna?

Ammade ju iofs men inte direkt mkt...
    Man är ju törstig i början så då äter iaf jag mkt mindre mat..

Nu ska jag bråttas med bebisen om en plats i soffan, inte det lättaste att hitta en position som passar den lille!!

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-09 21:26:37 följande:
    Ja vi får väl se hur det går... Barnvagnspromenader blir det nog men jag är inte typen som gympar hemma nåt. Ska försöka ta mig till gymmet så fort som möjligt. Men men, det är ett problem jag tar tag i om ett par månader... ;) Jag tror verkligen inte att det är nåt problem så länge man följer flygbolagets bestämmelser. Dock så får jag invända att de har ALLTID rätt att neka gravida att gå på vid gaten oavsett vilken vecka hon är i. Piloten är den som har sista ordet. Som sagt, tror väl knappast det händer men det är när gravida har haft värkar på flygplatsen som piloten beslutat att det finns risk för födsel uppe i luften och därmed blivit nekad ombordstigning. 

Så knip och se muntra ut när ni stiger på så är ni safe HAHA! ;) Ha en skön resa ni som åker bort! 

Haha, okej! verkar ju vettigt.
  • tjockisbullen
    jguz skrev 2012-06-09 19:02:16 följande:
    I morgon bitti åker jag och familjen mot Arlanda. Destination Antalya och Turkiet

Håll tummarna att de låter mig gå på planet har ett intyg från min barnmorska att jag är frisk och har en normal graviditet så det borde väl inte vara några problem

Kommer hem den 24:e

Puss och kram
    Till er alla
    Enjoy:) O ta med dig solen hem tack! :)
  • natlup

Ni som e trött kolla med eran BM om ni kan ha fått Sköldkörtelproblem. Jag var super trött å orkeslös och BM tog blodprov å visade sig att jag måste äta levaxin.

Har vart igång hela dagen. Killens kusin tog studenten så firade henne. Dock bor de i Eskilstuna att sitta i svärmors lilla bil var Ibte så skönt. Satt i 90 grader både till å från.

Sen undrar jag när bebis har hicka kan jag känna det med handen? Jag känner något med jämna mellanru å när jag lägger handen där så känner jag även det.

Jag har känt samma typ flera dagar å på samma ställe. Nämligen vid midjan. Om det e hickan hur ligger hon då?

• tjockisbullen
    natlup skrev 2012-06-09 23:23:44 följande:
    Ni som e trött kolla med eran BM om ni kan ha fått Sköldkörtelproblem. Jag var super trött å orkeslös och BM tog blodprov å visade sig att jag måste äta levaxin.

Har vart igång hela dagen. Killens kusin tog studenten så firade henne. Dock bor de i Eskilstuna att sitta i svärmors lilla bil var Ibte så skönt. Satt i 90 grader både till å från.

Sen undrar jag när bebis har hicka kan jag känna det med handen? Jag känner något med jämna mellanru å när jag lägger handen där så känner jag även det.

Jag har känt samma typ flera dagar å på samma ställe. Nämligen vid midjan. Om det e hickan hur ligger hon då?
    Jag äter 100 mg per dag!
  • Issan8

fy sjutton, har precis lyckats måla tånaglarna. Det var inte det enklaste speciellt med min kassa syn. Dags å sova, hoppas på en bra natt. Hur sover ni andra? jag sover oftast bra mellan 12-05 sen vaknar jag till å från fram tills 9 när jag oftast går upp.

fanken läste nu att ni skriver att amningen gör en ännu hungrigare, jag som tycker hungern är jobbig nu! Bara längtar efter normala hungerskänslor men det får man alltså räkna bort då om man ska amma? 

• bez imena

Natlup, säkert hicka du känner. Då är barnets rygg där du känner den. :)

Jguz; trevlig resa!!!avis!!

Issan; wow impad av att du målat tånaglarna!! Jag kan inte!
    Sover bra om nätterna med toabesök vid 4-5 tiden!

Alltså gud vad jag led på bion ikväll. Revbenen känns av och fötterna domnade. Jag grät som en gris fler ggr... Snövit, den var bra faktiskt. Go natt!

• Sommaren12
    natlup skrev 2012-06-09 23:23:44 följande:

Jepp! Känns rytmiskt. 
  • novaunique

Jag ska be dem kolla upp skölkörteln ännu en gång. Som sagt, min företagsläkare sa att proverna visade på att den började strula och skickade vidare proverna till BM, men där sa de bara -"äsch det där var inget".
    Kan lova att det inte känns som "inget" när man gråter av trötthet bara av att gå till övervåningen!

• NiniMe

Tånaglar kan jag måla, dock är det ett jävla meck hahaaha, men härromdagen så låtsades jag att jag var blind i duschen när jag skulle raka lilla vaginan hahaha, ja det gick ju, man fick liksom känna sig fram, dock blev där ett missöde hahaha....
    På kvällen bad jag min man massera mina ben och han bara fasiken vilka håriga ben... och jag bara jag vad fan begär du, en sak i taget haha, så igår fick jag raka benen, detta också ett jävla meck men det gick, tur jag hade en pall jag kunde sätta upp benet på