• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Jag struntar fullständigt i det där med hur man ska/inte ska sova, har aldrig hört nån ananstans förrän nu denna graviditeten på FL att det kan vara farligt (alltså jag menar inte att det är hittepå, utan bara att jag inte läst det nånstans ) :)

• Ellenbmt

Nej jag hade hört det om att sova på rygg, men bara att det var farligt om man blev yr av det själv...

Man ska nog lyssna på sigsjälv!
    Nu har jag precis bjudit mig och dottern på världens godaste lunch: stekt röding med färskpotatis och en kall sås med dill chremefresh pepparrot hackad tomat och peppar. Det var så gott att jag åt två portioner, fast jag åt sen frukost och lunchen blev tidig :)

Nu ska vi fly regnet med en film, jag ska sova i smyg :) sen blir det barnkalas och ikväll är det personalfest... Köpt lite olika skojigheter från systemet. En vän som jobbar där som hjälpte mig. Bland annat den där ölen som -sommaren- tipsade om....

• Gadget

Åh vad gott det lät Ellenbmt!
    Själv håller hon som sa (jag) att hon skulle dra ner på socker på att baka en nötkaka. Så kan det gå.

• Ellenbmt

Haha jag är likadN :) "inget fika idag" sen vipps finns här bullar hemma lixom :)

• Kampis

usch jag har feber idag :( Absolut värsta tajmingen också, har inte jobbat på en månad men så har jag lovat att hoppa in för en anna mån, tis,tors-lördag! Och så ska vi fira sambons födelsedag på tisdag.

• novaunique

Sommaren12:
    Tack! Jag ska kräva hjälp av min läkare imorgon! Går inte därifrån förrän jag får hjälp!

• Tifan

Usch, har stått o stekt pannkakor o när det väl är dags att äta så är jag inte alls hungrig längre :/ någon som känner igen sig?

• novaunique

Tifan: så hade jag hela förra graviditeten Det var som att jag var mätt på smaken bara efter tillagandet. Blev mååånga matlådor till vännerna under en period där minns jag

• Stövelkatten

Jag köpte en spegel med fot att ha när jag friserar pullan. ser inget själv och vet inte riktigt hur sambon skulle komma åt och ändå hålla sig över badkaret.

I morgon är det date hos bm, sambon ångrade sig igen och följer nu inte med. Lika bra tror jag. Ska skriva ner mina rädslor osv så jag inte kommer av mig.

Håll tummarna för att de har några bra idéer för oss!

Jag har för övrigt ont typ överallt. I pullan, i ryggen, i ljumskarna, i sittningen och i magmusklerna. Fy så bitter och tråkig jag känner mig!