• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis
    mijja12 skrev 2012-06-16 11:47:04 följande:
    Vaknade av att jag var kissig nödig och upptäckte att där var färskt blod i trosorna kände paniken komma tur att vi var hos mina föräldrar så fick prata med mamma och fick ringa till förlossningen och höra men dom tyckte att vi skulle vänta med att åka in hon trodde jag hade fått en sammandragning. Nu känner jag iaf bebis sparkar så har väl lugnat ner mig lite. Hoppas ni får en bra helg

Jag hade utan tvekan åkt in direkt vid en blödning. Det behöver ju inte vara något, men de är bättre att åka in en gång för mkt.

Ang. Skip hop köpte jag en dash igår. Dom hade 20% på Big baby i Sollentuna, och jag hade redan bestämt mig för den. Har aldrig hört att någon tyckt den var för liten. Hade Bugaboos sist, och den var större men oerhört klumpig.
  • Sommaren12

Dash är nog lagom naimis.

Är medveten om att duo är liten men jag avskyr stora klumpiga väskor så jag börjar med den och kommer behovet av en större sen så tar jag det då. Köpte ändå min billigt i NY så jag har inte lagt en hel förmögenhet på den ändå.

• Grizabella

Det där med att man glömmer magen känner jag igen , lyckades få ett rivmärke på magen igår genom att gå emot ett vass stålkant, tur att bebisen ligger väl skyddat , avståndsbedömingen är inte den bästa längre, tror visst ibland jag är lika smal om magen som tidigare

Bärsele är toppen, själv har jag köpt en ny Ergo babycarrier, hade en sådan tidigare och är kanonnöjd med den, funkar utmärkt när man hänger tex tvätt 

• NiniMe

Ohlalala vad ni skriver Jag kommer denna förlossningen känna mig mycket tryggare just för att jag gått Doulautbildningen, den gav mig så mycket som jag inte hade en susning om, ex då krystställningar; Barnmorskorna vill ha er i gynställningen för att DOM ska se bättre, INTE för er skull, navelsträngen klipps fort för att DOM ska kunna ta blod från den, dom ger hellre en massa bedövningsalternativ för att DOM inte har tid att stötta er, olika bedövningsalternativ brukar många ggr tyvärr ge diverse bieffekter för antingen mamman eller barnet, eller både... Visste ni att ex petedin är som att spruta in heroin i kroppen... Tvii detta berättar dom inte...
    Sen måste man ta värkstimulerande för att skynda på eftersom det dragit ut på tiden osv... Mycket blir en ond cirkel tyvärr... Mamman blir stressad, barnet blir stressad osv...

Jag kommer inte be om deras sena avnavling, detta innebär för dom ca 3 minuter... Jag vill vara säker på att bebisen får allt blod som den ska så jag kommer säga till dom att klippa när moderkakan kommit ut, icke innan, om det inte sker andra komplikationer...

Jag kommer stanna hemma så länge jag bara kan i min lugna vrå och få hjälp av min syster och min man till att fokusera...

• Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-06-16 16:56:16 följande:
    Dash är nog lagom naimis.

Är medveten om att duo är liten men jag avskyr stora klumpiga väskor så jag börjar med den och kommer behovet av en större sen så tar jag det då. Köpte ändå min billigt i NY så jag har inte lagt en hel förmögenhet på den ändå.

Men är Duo inte större än dash? Klämde på båda igår, den var iaf djupare. Äh tror inte dom är för små. Tycker jag packade på mig tusen onödiga saker med buggans. Dessutom får man ju plats med saker under vagnen när den är med
  • eightythree

Hahaha! Ja, försöka att dra in magen i smala utrymmen eller trängda situationer är en klassiker som inte funkar alls, även om förhoppningen är att det ska göra det. kul att vi är otympliga tillsammans!

• DetGodaLivet

Förra gången fick jag ett runt brännm'rke mitt på magen för att jag gått för nära en kastrull eller vad det nu var...ja det är ju tur man har några lager emellan i alla fall. Glömmer helt bort magen ibland, särskilt eftersom jag fortfarande känner mig smidig i övrigt.

• Sommaren12

Känner mig ganska trygg med födandet. Pratade med bm när jag var inlagd och de sa att de gärna guidar till ställningar som man inte spricker lika lätt av och att de alltid arbetar för att motverka det. De är väldigt pro akupunktur här, något som jag själv vill ha och tror på. Har inte pratat om det med sen avnavling men det vill jag också ha, det verkar ju vettigt.

Naimis: njä jag tror dash är lite större.

• Ellenbmt

Om man skriver om sånt som avnavling i fl-brevet, måste man ändå påminna dem?
    Vilka ställningar spricker man minst i?
    Ninime- vad kostar en doula?

• Blomsterfröna

Usch va jobbigt det är med trotsiga barn som inte lyssnar. Jag får spader av allt tjatande. Vilken jobbig mamma tycker dom, jobbiga barn tycker jag:) sen en 8 åring som e käftig och de tar inte jag. Gaaaahhhh jobbigt att ta allting själv oxå:( sambon jobbar