• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    Hejåhå skrev 2012-06-18 21:04:57 följande:
    Jag, som i ena sekunden blev överlycklig att få veta att huvudet var nedåt och därmed möjliggöra en vaginal förlossning, får veta att det kommer bli en 5 kilos monsterbebis.
    Skita ut ett kylskåp på tvären?
    Hehe, men då får du säkert en lång ståtlig son! Flört Jag vägde 4,8 kg (!) när jag kom. Stackars mamma! Och idag är jag 181 lång. Men vad jag har hört så spelar inte kilona sååå stor roll när man föder, ett litet barn kan göra minst lika ont! Så häng inte upp dig för mycket på det.

Tack för era råd om ål. Glad Jag tänkte ändå bara äta en bit. Får se hur jag gör. I vintras åt jag nån fisk som tydligen också var listad som "nån enstaka gång". 

Nu har jag varit på gymmet. Herregud vad det börjar bli tungt!! Är det nån mer som tränar regelbundet? Orkar ni? Har räknat att om jag ska fortsätta hålla mina tre pass i veckan så har jag 11 pass kvar nu innan frysningen av medlemskapet går igång. Skulle kanske fryst tidigare... Träningslinnena börjar bli för korta för magen också...  
  • fru Elle

För egen del så brukar det inte kännas så aktuellt med barnvakt den första tiden. Men vi har köpt en resespjälsäng som vi kan ta med oss. Den har även använts som extrasäng om någon med bebis har hälsat på oss. Men både mina föräldrar, svärföräldrarna har fixat sängar och sängkläder, kuddar och filtar till barnen som finns hos dem. Är mycket ändå man ska släpa på. Sen har vi köpt flera barnstolar från ikea (antilop), en till sommarstugan, en till mormor och morfar, en till farmor och farfar och en som vi har hemma som en extra barnstol. 

Haklappar som är en sak som vi alltid glömmer att ta med oss har vi köpt så det finns hos våra föräldrar och i sommarstugan. Men flaskor, mat till barnen, blöjor tar vi alltid med oss om vi ska hälsa på hos någon.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • bez imena

Duktig du är som orkar träna än Sommaren. Jag gör det inte! Cyklar ibland och det börjar kännas konstigt. Brukar inte vara såhär lat :) Blir yr när jag går i trappor och svettig när jag sitter vanligt på en stol. Bra... :/
    Läst just hela vagnhistorien, herregud.... hoppas du får en komplett vagn snart och ett saftigt presentkort.

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-18 22:52:46 följande:
    Grjen va den att jag å min svärmor prata här om dagen om just barnvaktning. Å hon sa att hon tyckte vi skulle köpa allt. Vart så förvånad så var tvungen å fråga:P

Som sagt; något ni kommer överens om. Om de inte vill lägga en massa pengar på extrasängar osv så får väl ni göra det, om det är nödvändigt. Men det mesta har man ju som sagt hemma, man behöver ju inte ha dubbelt av allt om det rör sig om någon enstaka gång. En resesäng tex kanske nu har nytta av på andra ställen också, det är ju inget som behöver stå hos svärföräldrarna.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-18 23:03:15 följande:
    Hehe, men då får du säkert en lång ståtlig son!  Jag vägde 4,8 kg (!) när jag kom. Stackars mamma! Och idag är jag 181 lång. Men vad jag har hört så spelar inte kilona sååå stor roll när man föder, ett litet barn kan göra minst lika ont! Så häng inte upp dig för mycket på det.

Tack för era råd om ål.  Jag tänkte ändå bara äta en bit. Får se hur jag gör. I vintras åt jag nån fisk som tydligen också var listad som "nån enstaka gång". 

Nu har jag varit på gymmet. Herregud vad det börjar bli tungt!! Är det nån mer som tränar regelbundet? Orkar ni? Har räknat att om jag ska fortsätta hålla mina tre pass i veckan så har jag 11 pass kvar nu innan frysningen av medlemskapet går igång. Skulle kanske fryst tidigare... Träningslinnena börjar bli för korta för magen också...  

Jag är imponerad av att di orkar träna så! Jag orkar promenad till centrum eller dagis T/R och efter det behöver jag vila, helst sova. Att du har orkat hålla igång så länge tror jag kommer gynna dig och din kropp efteråt. You go, girl!
  • tjockisbullen

Nu är det min tur att vara lite besviken över ett Tradera köp.
    Budade hem ett set om 1 byxa + 2 bodys för köp nu pris a 40 kr + 30 kr frakt alltså 70 kr totalt.
    Det betalades för 2 veckor sedan och det har ännu EJ dykt upp något paket, trots att hon påstår sig ha skickat det förra fredagen.
    Först sade hon att det kanske kommit på villovägar men snart kommer till rätta och nu säger hon att ja det var ju synd.
    70 kr är inte hela världen men det känns inte kul att ha slängt 70 kr på INGENTING, oftast OM det har varit något strul med frakt eller att något mot förmodan inte dykt upp så har alltid säljaren försökt lösa det med mig tex genom att ge hälften tillbaka på så vis att båda förlorat lika mkt på affären.
    Men denna gången är det bara SYND att det blev så.
    :( 

• Sommaren12
    tjockisbullen skrev 2012-06-19 01:22:02 följande:
    Nu är det min tur att vara lite besviken över ett Tradera köp.
    Budade hem ett set om 1 byxa + 2 bodys för köp nu pris a 40 kr + 30 kr frakt alltså 70 kr totalt.
    Det betalades för 2 veckor sedan och det har ännu EJ dykt upp något paket, trots att hon påstår sig ha skickat det förra fredagen.
    Först sade hon att det kanske kommit på villovägar men snart kommer till rätta och nu säger hon att ja det var ju synd.
    70 kr är inte hela världen men det känns inte kul att ha slängt 70 kr på INGENTING, oftast OM det har varit något strul med frakt eller att något mot förmodan inte dykt upp så har alltid säljaren försökt lösa det med mig tex genom att ge hälften tillbaka på så vis att båda förlorat lika mkt på affären.
    Men denna gången är det bara SYND att det blev så.
    :( 
    Ja det är verkligen trist när det händer. Var med om samma sak för ett tag sedan. Dock är det ju inte så mycket man kan göra och inte heller säljarens fel. :/
    Stövelkatten skrev 2012-06-19 01:00:29 följande:
    Jag är imponerad av att di orkar träna så! Jag orkar promenad till centrum eller dagis T/R och efter det behöver jag vila, helst sova. Att du har orkat hålla igång så länge tror jag kommer gynna dig och din kropp efteråt. You go, girl!
    Tack va gulligt! Det motar verkligen att sticka till gymmet men ja det kanske är som du säger att det gynnar mig sen. Det känns iaf bättre när man trycker i sig nåt onyttigt sen haha! :P Btw orkar jag inte heller gå så mycket. Gick till skolan ibland för ett par veckor sedan, det tar trettio min, och även om jag går lugnt så får jag sammandragningar och ett oerhört tryck nedåt, ibland ont, när jag gått ca 20 min. Så promenader går bort helt. :(
  • A R

Åhååå, ny måste jag få klaga lite. Har varit ordentligt förkyld i två veckor och igår var nog värsta dagen. Sover dåligt på nätterna och har hostat så mycket att det gör himla ont i revbenen. Får nästan panik när jag känner att jag ska hosta. Det gör till och med ont att ligga på sidan pga revbenen och sidan är det enda sättet att ligga på för mig :( hur är det med hostmedicin, törs man ta det? Zonsalva, kan man smörja med det?
    Blä, vad jag är less på detta nu.

• Noli
    A R skrev 2012-06-19 06:46:35 följande:
    Åhååå, ny måste jag få klaga lite. Har varit ordentligt förkyld i två veckor och igår var nog värsta dagen. Sover dåligt på nätterna och har hostat så mycket att det gör himla ont i revbenen. Får nästan panik när jag känner att jag ska hosta. Det gör till och med ont att ligga på sidan pga revbenen och sidan är det enda sättet att ligga på för mig :( hur är det med hostmedicin, törs man ta det? Zonsalva, kan man smörja med det?
    Blä, vad jag är less på detta nu.
    De vanligaste hostmedicinerna Mollipect och Cocillana-Etyfin ska gå bra att ta under graviditet, dvs man har inte hitta några skadliga effekter hos foster. Cocillana innehåller ju dock morfin, som jag personligen tycker är lite obehagligt att ta när jag är gravid eftersom jag själv känner mig ordentligt påverkad av det (blir dåsig etc). Men skulle hostan vara riktigt illa så skulle jag överväga att ta det bara för att få sova en natt, och ta igen lite sömn. 
  • Ellenbmt

Jag hörde att man inte skulle använda zon eller liknande, men någon här i tråden tipsade om något annat, kan det varit Detgodalivet?
    Hoppas du blir bättre