Hejåhå - Men om han ligger med huvudet fixerat och så långt ner så kommer det ju bli en del press på tappen redan :) Min dotter vände sig med huvudet ned ganska tidigt men var "ruckbar" fram till några timmar innan hon föddes! Så det är ju ett toppentecken! Bebis snart kanske ;) By the way så är det ju huvudet och axlarna som kan vara lite jobbiga att föda ut, det andra är ju lixom mjukt och pressas undan/ihop, så jag tycker inte du ska känna dig orolig för att föda vaginalt, mätte han bara magen en gång så beror det ju väldigt på hur bebisen låg just då, men skönt med ett ertra TUL :)
Stövellkatten - Ganska tillförlitliga, de gjorde TUL i min förra grav för magen var så liten, inne tyckte de att det var en ganska stor bebis och changsade på en hög vikt, dock var hon lång och smal.
Natlup - medans bebisen är liten menar du? nej, jag hade nog inte köpt en resesäng bara för det, Då duger det fint med en mjuk/hårdlift om du har det till din vagn, det är ju som ett babynest nästan, Annars är ju vagnen perfekt att ligga och sova i och en filt räcker oftast eftersom de flesta sover med pyjamas. :)Dock tycker jag inte du ska lämna bort ditt barn för att de tycker det är mysigt med bebis, även om det känns ok nu så lova ingenting för många vill ABSOLUT INTE lämna ifrån sig sina barn första veckorna och då kanske du känner dig pressad tvingad att "hålla vad du lovat". Tycker du ska ta en dag i sänder, en del känner sig bekväma med barnvakt tidigt, andra inte, och ibland kan det vara behövligt, det kan man nog inte veta försen man sitter där med sin bebis i knät! Jag kan tänka mig låta mina och sambons föräldrar få lov att gå en kort promenad eller dylikt medans jag duschar eller gosar med den stora lite men inte bebisens allra första veckor. Sedan kommer jag ju att amma och därför känns det omöjligt att lämna bort mitt barn längre stunder än ett par timmar innan han är iallafall 4-5 månader. Tycker det är så bökigt att pumpa och sånt eftersom det inte stimulerar nytillvärkningen på samma sätt som att amma riktigt och jag inte vill riskera att mjölken "sinar" då matar man hysteriskt mycket några dagar för att få upp produktionen och så har man sprutande stenhårda mjölkkannor.. Ska du flaskmata behöver du ju iof inte oroa dig för det :)
Tjockisbullen - Jag har varit med om det med några gånger, Efter ett tag skriver jag ett mail att om paketet inte har nått mig om 3dagar kommer jag att göra en polisanmälan om bedrägeri samt en anmälan till tradera. Din traderasida kommer då att stängas ner omgående och ditt personummer kommer inte kunna användas på tradera igen (sedan brukar jag hänvisa till traderas supportnummer).
Jag har bara behövt göra EN ENDA anmälan (alla andra kläder har mysteriskt nog kommit fram) och den tjejjen blev dömd för bedrägeri eftersom hon inte kunde bevisa att posten slarvat med paketet (det är EXTREMT ovanligt att paket försvinner och jag tror posten uppgav att det enbart var mindre än 0.1% av inrikespaketen som försvinner) och hon hade dessutom fler klagomål på lång leverangstid och uteblivna betalningar vilket ansågs som att hon var oseriös. Hon erkände att hon tyckte det var löjligt att den söta klänningen bara blev såld för 1 kr och därför inte velat skicka den men erbjöd sig skicka paketet på andra polisförhöret vilket hon även gjorde och jag krävde då även extra ersättning för sveda och värk eller vad det heter.. att göra ett bedrägeri för 1 kr är lika allvarligt som att göra ett bedrägeri för 500kr (Jag är en bitch ;))
Roos26 - Kan man inte få bli igångsatt i typ v 37/38 av de anledningarna? Om du nu vill föda normalt men inte vara med om riskerna ett så stort barn innebär, jag är ju inte så mycket för medicinska ingrepp som alla nog märkt, men jag hade nog propsat på en igångsättning hellre än kejsarsnitt eller "kylskåp på tvären" varianten tror jag. Det ska ju vara det alternativet som du känner dig tryggast med, det är antagligen det som kommer att fungera minst påfrestande för dig och ditt barn :)