• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • O Hanna O

jag ligger under på sf mått under kurvan i huvudtaget...jag skulle vilja göra tul. då min son föddes i vecka 42+5 och vägde 3008 g. jag kommer ju senast bli igångsatt 2/8 alltså dagen innan han är beräknad! Så det är nog ingen stor krabat som jag får iaf...eller så chokar han oss och väger 4 kg

jag hade gått upp 10 kg sist...och allt sitter på maggen! med sonen gick jag upp över 30 kg, började på 47 kg oh slutade på 81. Sen gick jag ner till 65 vilket känns som lagomt...men jisses vad de kilona satt hårt fick verkligen kämpa!

Har ni myrkryp i benen på natten...jag har det vilket gör det kanonsvårt att sova! några tips?

• mammsen

O Hanna O - Hade myrkrypningar VARENDA kväll för bara några veckor sedan men i samband att jag började med blutsaft (som innehåller järn och b-vitamin) har det i princip slutat helt :) 
    Vet inte om det beror på det men hb värdet skjuter i höjden och krypningarna försvinner , så jag tror iallafall det :) 

• anneh

Tjockisbullen: hmm jag var också på tul idag, vecka 33+4, SFmått 31. Dom fick fram en vikt på 2,4kg, vilket var precis över medelkurvan..? Ska dom växa så mycket mellan våra veckor?

• Naimis

Hur stor betydelse har egentligen sf-måttet att göra med att man får tul? Så länge man följer sin kurva? Alla jag känner som fått göra tul har fått de av andra själ. Typ att tidigare barn varit stora och förlossningar gått fort, eller pga medicin.

• mammsen

Anneh - De växer i genomsnitt 200g/vecka nu :)

Naimis - JAg vet inte, jag tänker att ligger man högt upp på kurvan är ju changsen stor att det är ett stort barn och tvärs om och det kan ju vara bra att veta :) iallafall för förlossningspersonalen :) 

• anneh

Naimis: Tror inte själva sfmåttet har nåt med tul att göra, bara man följer kurvan så..

• 7eHimlen

Precis kommit hem efter BM-besöket, allt såg jättebra ut!! :D 

Vecka - 31 ( 30+2)

SF - 30
    Blodtryck - 120/60
    HB - 125
    Socker - 5,4
    Hjärtljud - 135 (han låg på 147 förre gången, men hon tyckte inte det var nåt att oroa sig för)

Och han låg med huvudet nedåt men inte fixerad än. Hoppas han stannar där iaf :)  

Där mötte man ju oxå massa nyfödda små sötnosar, GUUUUUD vad man längtar nu! Vill ha ut mitt lilla knyte så man får se vad det är för er som bott i magen så länge! Men "bara" 67 dagar kvar t BF iaf, det kommer gå fort! :D 

Sen ringde banken när jag kom hem, vi har ju ansökt om lånelöfte för att kunna köpa större. Han tyckte allt såg bra ut och att det inte skulle vara nåt problem, så i höst blir det flytt!!! Känns sååååå himla skönt att veta att boendet TRE trappor upp utan hiss kommer vara under en begränsad tid :D  Nu ska vi bara hitta nåt vi vill köpa oxå :D

Och ikväll har jag egentid, frugan har dragit till en kompis och kommer inte hem förrän sent, så jag ska se lala serier på tv som hon inte gillar (Top model final ikväll ju!) och bara njuta av att vara helt själv! Lär ju inte hända så ofta efter att bebis kommit :P 

• tjockisbullen

JIPPIEEEEE vann ett av 3 st babykit som apoteket tävlade ut på FB:) 
    Det är såklart inget jag inte hade kunnat köpa själv men det är alltid kul när man vinner något!
    Inte det första jag vunnit till bebisen heller, vann ett presentkort som jag köpte en overall för:)  
    Sedan vann jag en pyjamas från Geggamoja precis i början av graviditeten!
    Har ni vunnit något? :)