• FruFoxy

Augustibebis 2012

Banananna:
    Liggandes ligger den redan men den ligger i vinhyllan i köket, kanske det blir för varmt för den där? I källaren är det lite kallare, kanske passar bättre där?  

• FruFoxy

blomsterfröna:
    Trodde all champagne var med bubblor? Denna är iaf med bubblor. I köket blir det oftast lite varmt så kanske bör flytta på den då..

• FruFoxy

bananannas:
    Tack för hjälpen! Ska genast flytta ner den till källaren

ellenbmt:
    Det var det jag misstänkte, och denna är en champagne. Får se när man får tillfälle att avsmaka den. Får väl bli till nästa nyårsafton kanske

Dottern, 2,5 år, har haft en mindre rolig eftermiddag, genom att spy så det stått härligt till! Stackarn! Är helt likblek i ansiktet men fått i sig dricka iaf. Men hon spydde så illa att det kom under det relativt nylagda golvet så vi fick ta upp det igen för det hade runnit en bra bit under det *urk*. Tur i oturen så hade vi inte hunnit sätta dit socklar än så det var rätt lätt att ta upp! Men det var kämpigt att själv inte spy när man hjälpte och torka upp det samt tvätta av henne. 

• FruFoxy

Gott nytt på er, hoppas ni haft ett trevlig avslut på förra året och en ännu trevligare början på året!

Igår ringde svågern hastigt och frågade om han kunde tillbringa nyårsafton med oss eftersom hans sambo skulle jobba natt. Jag hade sett framemot en lugn kväll utan en massa ursäkter och bortförklaringar om varför jag inte vill ha alkohol, men det är alltid trevligt när han är här. Och när han kommer så skruvar han lite nervöst på sig och säger sedan "Alltså, xx (sambon) köpte ett sånt här test och hon fick två streck imorse...?? Alltså...vad...är det liksom..?" Först fattade jag inte vad han försökte få fram men sen trillade poletten ner och brast ut i ett glädjevrål! Det blir barnens första kusin på min mans sida! (de har två kusiner på min sida men eftersom jag och syrran inte kommer överrens så ses vi bara några få gånger om året).
    De visste inte vilken vecka hon var i men det känns som det blir samtidigt som oss HAHA! Vilken lycka och vilken chock det blir för stackars svärmor som blir så hypernervös varje gång jag varit gravid. Kan tänka mig att hon kommer bli så lycklig då svågern alltid sagt att han inte ska ha barn, samt att han är 36 år. Nu får svärmor vara nervös gånger två! 
    Han sa också "men säg det inte till nån!" Det är lugnt svarar jag för vi har nått att berätta också som vi inte vill att nån ska veta, och så berättade vi. Det blev en himla massa grattis farande hit och dit
    Vi har ännu inte nämt om vår fyra än och väntar tills svågern fått berätta deras nyhet först

Vilket underbart slut på det gånga året det blev, och ser mer framemot det nya! Wohoooo!!!

• FruFoxy

bullen:
    Haha, ja Jag är så glad att jag spricker!

Hade ni det trevligt igår? 

• FruFoxy

lundinek:
    Vad bra att hunden kom tillrätta! Måste vara jobbigt för hundarna på nyårsafton! 

• FruFoxy

minstörstalycka:
    Jag har faktiskt inte ringt än till mvc för att boka tid för inskrivning utan väntar tills efter ul nästa vecka. Men skulle väl tro att jag får tid ungefär som du, i v. 15. Det gör mig ingenting, det är ju mest prat under inskrivningen och lite prover som tas, så det känns inte som om det gör nått att vänta några veckor extra på det  

• FruFoxy

Villnu:
    Jag har fortfarande inte riktigt fattat trots att hon nu är 9 år och nr 4 ligger därinne vissa saker är så ofattbara att det är svårt att ta det till sig

• FruFoxy

Min man följde med på alla besök hos bm med första barnet men inte alls med de andra. Hans jobb är mer krävande nu än vad det var med första så det är därför. Men ul och andra viktiga besök har han följt med på.

Funderar på om man verkligen ska gå på ul nästa vecka. Ibland får jag för mig att jag inbillat mig alltihopa och det är tomt i magen, medan andra stunder känner jag mig gravid som bara den. Speciellt på morgonen numera vaknar jag alltid med en stor bula längst ner på magen som jag aldrig har som ogravid och det borde ju vara ett tecken på att allt är ok därinne.
    Hade ju varit skönt att veta att allt är ok, men 500 kr + pengar för bilden... är det verkligen värt det? Det är ju "bara" 2 månader bort som rul är, och nog borde man väl kunna hålla sig tills dess?
    Hur skulle ni gjort? 

• FruFoxy

Bullen:
    Vilken fin vul-bild du fick! Hur lång var krabaten? 

Svar på tråden Augustibebis 2012