Augustibebis 2012
Åh, nej inte en till med blödning!
Ari gold och alla er andra, jag hoppas innerligt att det går bra för er alla!
Åh, nej inte en till med blödning!
Ari gold och alla er andra, jag hoppas innerligt att det går bra för er alla!
Naimisen:
Vad roligt, grattis till provanställningen! Antar att du tänker ta den?
Tantljusgrön:
Vad roligt att få se ett hjärta picka! Hur stor var den lilla? Ingen bild?
Dottern hade beställt plättar idag till middag med grädde och sylt på sin riktiga födelsedag. Det tog emot som in i bomben kan jag ju säga. Måste ha varit alldeles grön i ansiktet när jag stod vid spisen. Som tur är fattar min snygga man galoppen direkt och ringde hem en dell opera med fefferoni på. Behöver jag ens nämna att jag älskar han?
Idag har min hjärna varit helt väck, nog tagit en semester till Bahamas utan att säga till. När jag stod och stekte plättar så tänkte jag duka medan laggen gräddades. Dukade lite och tittade ut genom fönstret vänder mig om mot spisen och ställer mig själv frågan "undrar vad det som ryker på spisen??". Det hände mig 10 ggr inom loppet av 30 minuter!! Hallå ärthjärna! Ett under att jag kom ihåg att hämta barnen från förskolan, och fick rätt barn med mig hem. Ja, så så har mig dag sett ut.
Hur har eran dag varit?
Idag stod jag inte ut längre utan åkte till apoteket för att köpa postafen. Tror ni inte de var slut?! Grr. Men jag köpte Sea band istället, nån som testat det? Än så länge fungerar dem inte
Min åksjuketuggumin som jag har i skåpet skulle jag absolut inte äta sa hon på apoteket. Läste upp vad som stod om dem och det gjorde mig livrädd. Tur att jag spottade ut den lika fort som den kom in i mun förrut.
Frågade också efter en nässpray och fick tipset om att använda Renässans plus och den fungerar lite faktiskt. Iaf nått!
Nu håller jag på och gör toast så hoppas illamåendet lägger sig snart. Ett glas juice förvärrade bara magens uppror
Ari gold:
Vad roligt att läsa! Hur lång vad krabaten?
iframtiden:
Det är inte en rejäl flytning bara?
Kommer ihåg att jag hade en sån när jag väntade tvåan, det rann i omgångar och verkade aldrig ta slut. Åkte in på koll eftersom tvåan låg i tvärläge (=livsfara om vattnet går) men alla hinnor var hela och konstaterade att det bara var en flytning. Pinsamt men skönt att veta!
natlup:
Men vad märkligt! Bra att du fick en tid på sabbatsberg istället!
iframtiden:
Har inte heller fått en sån flytning, varken före eller efter den händelsen jag skrev om.
Tror minsan Sea banden fungerar, inte helt men lite grann. Halleluja! har kunnat mala köttfärs här i en bra stund utan att hulka *så glad*. Nu samlar jag kraft för att göra köttbullar som ska vara till julbordet.
astro:
Hur många barn har du? Är det sjunde du väntar nu?
Äntligen klar med det jag fasat över ända sen jag plussade, köttbullarna! Blev visst 200 stora godingar. Och när jag står och steker hör en kompis av sig och vill beställa köttbullar av mig, haha vilket sammanträffande! Men var tvungen att säga nej eftersom jag har så förbannat mycket att göra som det är och i mitt tempo jag har nu så blir man väl klar till nästa jul!
Riktigt sugen på köttbullar, janson och rödbetssallad! Vad längtar ni efter på julbordet? Ska ni vara hemma eller resa bort?
Vi ska för första gången ever vara hemma och svärmor, svåger + sambo och mina päron kommer hit. Blir riktigt skönt att slippa stressa iväg nånstans i år!
iframtiden:
Ja det kan de.
Bullen:
Skicka en bajsblöja till henne! Om du inte har nån där kan jag bistå med en, från dottern alltså.