• FruFoxy

Augustibebis 2012

God morgon!
    Här är det fullt upp som vanligt. Kom på igår att jag inte behöver vara så duktig hela tiden utan tänker köpa de resterande kakorna i affär. Allting måste väl inte vara hembakt? Mår så illa till och från att jag helt enkelt inte orkar och även om själva tanken att servera kakor som är industribakade tar emot så måste jag nog släppa efter ändå. Kommer nog inte se levande ut på kalasen i helgen isåfall och hur kul är det?
    När jag kom till insikt med det så känns det hela mycket bättre och stressen är inte lika stor. Så nu är det bara tårtan som jag ska göra, men det kan jag göra i sömnen så det ska nog gå bra  

Är ni som jag, känner att allt måste vara perfekt för att känna er nöjda?  

• FruFoxy

God morgon föresten? Haha, God förmiddag kanske man ska skriva

• FruFoxy

mästerkattenistövlar:
    Skönt att se att man inte är ensam Ibland skäms man när man springer runt och fixar och fejjar för att allt ska bli bra. Jag menar, det slutar nästan jämt i att jag står och gormar och skriker på alla i familjen som inte fattar det jag vill att dem ska fatta utan att jag säger nått "Det är väl ganska självklart att det och det ska fixas??" Haha, näe?
    Jag har dock blivit bättre på det där med tiden, att det faktiskt ÄR ok med lite damm i hörnen när man får besök. Men just bakandet har varit min grej och den är svår att släppa.

Ska kika på din magbild. Jag tycker själv jag ser jättegravid ut och försöker dölja det så gott det går i koftor och så, men det är inte så lätt alltid. 

Tossan:
    Du har nog rätt. Det är ju ändå ett barn som ska firas och hon som står i fokus! Måste bara få in det i min hjärna Svårt när jag alltid vid varje födelsedag haft ett helt hav med nybakta kakor och bullar och nån häftig tårta (allt gärna bakade kvällen innan). Men samtidigt måste jag ju sätta stopp nånstans för såhär kan jag ju inte köra på.

Jag är i v. 6+0 idag. Har mått illa till och från sen jag plussade i v. 3+4. Med första mådde jag illa som  f a n  och blev sjukskriven och fick receptbelagd medicin och mådde illa till v. 16 ungefär. Med tvåan och trean mådde jag inte illa alls och trodde dumt nog att jag skulle bli skonad denna gång. Urk. Som tur är lindras det när jag äter och en stund efteråt, det gjorde det inte när jag väntade första.

• FruFoxy

mästerkatten:
    Vilken härlig kalaskula! Den ser ju onekligen ut som en gravidmage längre gånget än vad du är. Kan du dra in den något eller är den hård? 

• FruFoxy

arba:
    Vad tokigt de kan ligga ibland. Min första låg i pannbjudning men det upptäcktes först vid snittet och där sa kirurgen "Kunden har alltid rätt, detta barn hade aldrig kunnat komma ut den rätta vägen". Det kändes SÅ skönt att han sa det för den bm jag hade stod i rummet och ville inte lyssna på en 20 årig förstabarnsmamma som klagade lite för mycket på värkarna. Att jag gång på gång sa att nått var fel ville hon inte lyssna på utan gav en klapp på axeln och sa "det ska göra ont när man föder barn". Grrr. Att jag bara öppnades 2,5 cm på 48,5 timme på bf+20 med pinvärkar from hell och inte nån bedövning tog, ja så skulle det tydligen vara. SUCK!

Min andra låg i tvärläge ända till bf +1 då de vände han för andra gången och satte igång mig. Haha, låg som en räka längst upp! Fattar inte hur han får plats, för normalstor var han. 

Min tredje var det iaf fason på och låg rätt

Oj, vad mycket det blev, skulle egentligen bara skriva om pannbjudningen men ibland skriver man mer än vad man tänkt

Tänka sig, jag bakade iaf! Fyyy på mig. Men det doftar gott här hemma just nu från apelsindrömmar och kokostoppar med vit choklad. Får massor av beröm från mina minsta som tycker det "duktar dååå dott!"

• FruFoxy

Mumbi:
    I den första sa jag dagen efter jag testade, i v. 5.
    Med den andra visste alla att vi försökte och vi hade försökt i 2,5 år så det var både väntat och efterlängtat. Berättade det i v. 6 (på julafton, sååå kul det var det året )
    Med tredje berättade vi i v. 6-7
    Och med denna (v. 7 nu) tänker vi vänta till mars, men det återstår att se Bara min man och ni som vet.

• FruFoxy

Jag beklagar verkligen alla som fått mf eller misstänker, hoppas ni mår bra snart igen! Kram till er

Jag har nog åkt på den där gravidsnuvan. För förkyld är jag inte men täppt så in i bomben! Svullna slemhinnor. Trodde inte det var möjligt att få det såhär tidigt då jag alltid blivit täppt mot slutet av graviditeten. Jobbigt är det iaf!

Arba:
    Ibland får man till det man skriver
    Pannbjudning är när barnet ligger "och tittar på hustaket", ansiktsbjudning är när barnet "tittar rakt upp mot stjärnorna". Hängde du med? vet inte vad ansiktsbjudning kräver för bäckenmått, men pannbjudning kräver 13 cm. Inte många kvinnor som har det.
    För övrigt var hon perfekt när hon kom ut, rund huvud och så

• FruFoxy

Hejåhå:
    Haha, stackars din sambo som fick lov att vänta tills sin mamma gått för att få prata igenom det! Det måste nog känts som en evighet för han.

Barnkalaset är nu överstökat och nu är jag så trött! Ligger och slappar i soffan och har beställt pizza. Så sugen att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!!
    Vad ska ni äta för gott idag?
    Appropå mat och julmat. Abbas sill, är den ok att äta?

• FruFoxy

Pisan:
    Vad glad jag blir! Haha sitter och snyftar! Grattis

• FruFoxy

Gadget:
    Guuud vad gott med janson! Jag längtar som tusan till julafton nu, det ska jag vräka i mig, och köttbullar. Åh vad det knorrar i magen!
    Visst var det du som bodde i Tyskland? Firar man jul på annat vis där än i sverige?

Även om kalaset blev en succé så är det skönt att ha det gjort. De två minsta fick vara med i år på discot vi riggade igång i källaren för stora tjejen vilket de älskade! imorgon blir det lite lugnare kalas då släkten kommer, tackar för det!

Svar på tråden Augustibebis 2012