Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

Augustibebis 2012

Svipp: Bra ändå att du hann gå på kursstarten och få insikt före bebis kom Ett är går så fort, klart du ska fokusera på bebis. Har du hjälp den tiden som du behöver plugga el har du bara tänkt kvällsläsning?

Godisbit: Du som var sist så länge, nu är vi ganska många som kvalar in, spännande

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912

7de himlen uppdaterade på fb sidan att det var klart för en vecka sedan typ mån-tisdag förra veckan... Blev akut snitt men sen vet jag inte mer. Någon annan?

Svipp: Då får vi verkligen hoppas du får en trött bebis Lycka till med uppsatsen iaf!

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

RTR: oj 4 cm! Jättebra ju, vid 2 cm låg jag typ dubbelvikt förra fl

Svipp: Jag får nog också åka till fl imorgon om jag inte känner något mer, är väl korkad som har väntat så här länge men jag känner ju som sagt att han lever...

Tack för svar om vikt, blev bara orolig att han inte lägger på sig ordentligt när han är relativt liten från början.

Grattis till nya bebisarna, ger ju lite hopp iaf

Godisbit: absolut bra att ha något roligt och avslappnat att se fram mot. Har tagit dagarna som de kommer nu med lite planer max en dag i förväg, blir mycket mysiga träffar och god fika

Men börjar tröttna på att hålla stenkoll på hus, barn och packning. Plockar och städar upp varje dag, håller efter tvätten hela tiden, vattnar inne och ute och tänker att nu är det nog sista gången jag gör detta före förlossningen... men icke. Om och om igen.

Igår fick iaf gubben tummen ur och skruvade ihop spjälsängen, typiskt att han hann Så nu är den iaf bäddad och klar står bara och väntar.

Fick passa på och känna efter i underlivet i morse i duschen, huvudet ligger så långt ner att jag knappt fick in något finger och nån tapp är det inte tal om att känna. Kan det vara så att jag också är öppen utan att fatta det. Är ju ändå tredje ungen så det borde ju vara teoretiskt möjligt iaf...

• Mamma070912
    fru Elle skrev 2012-09-06 15:54:25 följande:
    Den facebookgruppen har jag missat, vad heter den?

Hoppas allt har gått bra 7e himlen! Sen får jag säga grattis till sockertopp och carran! 
    Vet inte vad gruppen heter... Typ augustibebisar2012 tror jag.  Hoppade in när någon la ut en länk här i tråden. Är inte så teknisk, någon som vill hjälpa fru Elle?
  • Mamma070912

Grattis roos!

Har inte ringt fl idag, ligger och klockar värkar. Har hållit på sen jag vaknade idag, blir inte tätare men mer intensiva... Kanske min tur.

• Mamma070912

Tack, tack Avtar inte och blir tätare, men gör inte så jätte ont... Kan bli långdraget.

• Mamma070912

Fortfarande hemma men det blir till 95% att vi åker in ikväll. Ligger på drygt 5 min mellan, vill få ner det lite till. Nu gör det ont, börjar bli rädd... ser inte fram mot detta:-S

Godisbit, vill också baka korvbröd och åka på utflykt

Då var det dags aj aj aj!

Trevlig kväll på er tjejer!

• Mamma070912

Tack! För alla hejarrop! Den här tråden har hjälpt mig så mycket under tiden vi väntat. Nog var det på riktigt iaf. Kom in halv tio och vattnet gick tio sen kom han ut halv tolv. Stog upp hela tiden fram till krystarna när jag ställde mig på knä i sängen istället. Det gick så bra! Tänk att förlossningar kan vara så olika... Försöker skriva mer begripligt hemma på datorn om några dagar Hejja ni tappra kämpar nu är ni snart imål!

• Mamma070912

RTR: smsade dig nyss men då vet jag läget! Lycka till så ses vi på kvällsfikat!

• Mamma070912

Grattis till alla bebisar!

Två tappra kämpar kvar! Nu låter det som att alla augustimammorna snart har fått sina små hjärtan, äntligen!

RTR: Skönt att få komma hem nu

Vi åkte ju i måndags vid middagstid och har nu efter bara två dagar kommit in i en härlig bebislunk. Så skönt att bara ta dagarna som de kommer och pyssla med det man hinner och strunta i resten.

Skönt att se lite från både mammsen, 7dehimlen och angelica91! Härligt angelica att äntligen få leva ert eget liv!

Husmodern: Kände mig också riktigt nere den dagen det drog igång, hade inga tecken i trosorna överhuvud taget före vattnet gick på fl. Hoppas du är på bb nu<3

• Mamma070912

Oj så nära nu husmodern, åk! Det är ju fjärde barnet, kommer säkert gå snabbt trotts oregelbundna värkar. Lycka till!

Hur går det godisbit?

Fruktansvärt med Hejåhå Blir ledsen in i själen...

Har skrivit min fl-berättelse. Lägger den i fortsättningstråden om någon vill läsa

Äntligen kom våra efterlängtade småbusar!
  • Mamma070912

Grattis till de två sista tappra kämparna!!! Ni snubblade nästan på mållinjen tillsammans

Bebisar från maj och in i halva september, det har verkligen varit en lång augusti i år...

Många tankar till de som det har slutat i katastrof för. Det gör så ont i hjärtat, särskilt nu när man sitter med sitt eget lilla knyte i knät.

• Mamma070912
    Grattis till alla nya bebisar i tråden!
    Jag antar att det kommit några fler nu, har inte varit inne här på en vecka snart.

I fredags födde jag en pojke i v 35+0. Vid födseln var han blå och de förde hon snabbt iväg till ett annat rum. Han blev intuberad på Neonatalen hamnade i respirator, ff dålig syresättning. Därefter blev han förd till KS för att få bättre hjälp m bl a kvävgas. Blev inte bättre och nu sedan ett ca två dygn ligger han i en ECMO maskin.
    Han föddes med hydrops, då vätska ansamlas i kroppen och förhindrar normal organutveckling. För hans del har han underutvecklade lungor och läckage, förstorat hjärta och kan inte syrsätta sin kropp själv. ECMO maskinen köper honom tid, men är vårt sista hopp. Hittills har vi kastats mellan hopp och förtvivlan. En tröst är att han får den bästa vård han kan få.

Ville bara informera, men inte skrämma upp er.

Lycka till med era bebisar! Kommer inte läsa så mycket i tråden mer. Kram
Svar på tråden Augustibebis 2012