Augustibebis 2012
rh-neg
Mått dåligt på alla vis idag, ny förkylning och ont i magen, stressad och frusen. Nu dricker jag hånungsvatten och ska krypa ner i sängen.
11+0 idag iaf, känns bra att säga v 12
Sov gott alla!
rh-neg
Mått dåligt på alla vis idag, ny förkylning och ont i magen, stressad och frusen. Nu dricker jag hånungsvatten och ska krypa ner i sängen.
11+0 idag iaf, känns bra att säga v 12
Sov gott alla!
Godmorgon! Har tillbringat morgonen vid datorn för att kolla upp vad man ska ha för gravid försäkring. Blir inte så mycket klokare... Vad ska ni välja? Kommer ni lägga till eller bara ta gratisförsäkringen?
12+0 idag ![]()
Tack för infon om mässan! Har funderat på när den är
Har varit där i 5 år, tycker det är väldigt trevligt. Den har dock minskat lite under åren. Värt det iaf massa gratisprodukter och man kan fynda mycket billigt. Förra årets bästa köp var två stolar till lekstugan á 60kr. I butik kostar dom ca 260 kr st
Har varit där med både ett och två barn, alltid barnvagn för att få plats med alla saker... Ska bli kul
(Mycket folk och trångt).
Jag tyckte klippet var en befrielse när det väl var nödvändigt. Efter det kom hon äntligen ut. Efteråt gjorde det ont. Hade väldigt ont av stygnen första veckan, sen blev det bättre. Idag går det inte att se var det var
Andra förlossningen sprack jag lite på många ställen, läkte snabbt av sig självt, behövde inte sys.
Lustgasen är bra när man tar den rätt, vilket inte hände på första. Andra var mycket bättre.
I badet blev värkarna mycket intensivare, var inte så skönt och avslappnande som jag hade hoppats.
Vill gärna undvika sprutor av alla slag, men sa**n vad ont det gör att föda barn. Kanske skulle prova lite mer smärtstillande den här gången.
Sommaren12: Just det, köpte ju ny oboy-påse härom dagen
Det är endast ert "tjat" som fått mig till detta. Måste göra ikväll. Jättegott!
Bulltipps: Jäs degen en timma och sen minst en timma till efter utbakningen
Lite extra salt och smör i degen också. Och mycket kardemumma tycker jag
Smaksak. Gillar iofs inte semlor, vill ha bullarna som de är.
Provade bowla i förra graviditeten, ingen hitt. Fick väldiga sammandragningar.
Tanken är att jag/vi ska äta ungefär så här:
när vi går upp, välling.
frukost ca 9 30, macka, el flingor.
lunch 13 00 är den lagade maten vi äter på dagen, så det är varierade middagar, fisk, kyckling annat.
16 30 kvällsmat macka, pannkakor, flingor eller annat lätt.
19 30 välling till barnen, fil till mig.
Hinner även trycka i mig nån fika, glass, godis nästan varje dag
Försöker verkligen minska jättemycket men det är inte lätt...
Ont som tusan i hela magen, värker ända upp under revbenen. Men inte hos bebis. Vad kan det vara?... Ibland känns det som knivar som borras in.
Ska försöka sova bort det.
Jag hade ont i flera timmar igår kväll och vaknade av magen i natt. Kändes som om bebben hade disko där inne, men det var bara tarmarna som hade hicka eller något. Blev bättre fram på dagen idag och sen har jag haft ont i livmodern hela dagen istället... Värker till gång på gång. Tänker att jag kanske har förstoppning, uvi och växtvärk i lite blandad kompott.
Jag har inte varit på inskrivning än, tyckte inte det kändes så brådskande men nu är jag väldigt nyfiken på att alla världen är bra. Är 2 veckor kvar. Vi har bara 2 bm i hela kommunen och dom är helt överhopade med jobb. Jättesvårt att få tag på dom och att få tider
Tack för påminnelsen av boxen, hade jag helt glömt att jag bokat
Kul med en lite prinsessa! Jag hoppas att jag också får en, fast att jag redan har två
Kan inte se mig själv med en liten kille... Antar att man lär sig snabbt ![]()