Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

Augustibebis 2012

Tack för svar om munsår! Jag tar lite salva så sällan jag kan, men ibland bara måste jag. Har haft det i två dagar nu så i morgon är det nog bättre

Fortfarande yr när jag vaknade i morse, men fram på fm gick det över och sen inget mer. Skumt.

Är också sugen på lite nya fina kläder, som sitter skönt och inte skär in och ger fettvalkar istället för finmage

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

Godmorgon! 17+5 idag, imorgon är det dags för rul. Fortfarande orolig, ska bli skönt när det är gjort. Underbart att läsa att det gått bra för alla andra. Hoppas ingen annan behöver gå igenom vad pixel gör just nu. Tänker mycket på henne...

Jag hade tänkt att köpa tillbaka vårt babyskydd som vi köpte till första dottern för 5 år sedan i sommar. Vi hade den till 2 barn och sålde till en kompis. Sa till henne att hon gärna fick fråga oss först är hon skulle göra sig av med det och det skulle hon. Nu när jag frågade om hon ville sälja tillbaka så hade hon såld det till sin bror, som har det som extrastol, de har ingen egen bil. Nu börjar jag bli tveksam, ska jag använda detta skydd till ett 5te barn? Det togs i bruk juli 07, så det är ju inte för gammalt men börjar bli på gränsen.

• Mamma070912

Här kan man hyra tens på sjukgymnastiken, då kan man öva med den hemma före också För mig var det dock ingen höjdare.

• Mamma070912

Hej alla! Har idag varit på rul, allt var jättebra, visade upp sig jättefint Jag som varit så orolig och inte sett fram mot detta alls... Nu är jag glad! Fick tid för ny koll i v 32 då jag har fått små barn tidigare så blir det rutin att kolla även denna gång.
    Efteråt åkte vi och hämtade ut babyboxen som det säker är 10 veckor sen jag bokade. Blev ganska besviken, inte så mycket i den. Iaf inte värt att åka extra för att hämta. 2 nappar, en liten väska med prover från seba med och 2 pappa-tidningar.

Nu påskpysslas det för fullt med tjejerna, massa påskbrev att måla och ägg ska pyntas

• Mamma070912

Kul att läsa om era förlossningar Ingen förlossning är den andra lik. För er som inte fött tidigare så är nog mitt råd att inte tro eller förvänta er någonting, man får ta det som det kommer. Det som är superbra för någon är världen sämsta för någon annan. Jag hade själv superont och tappade fattningen totalt. Inför andra förlossningen var jag mest rädd för att tappa kontrollen så fatalt som jag gjorde med första. Gick på aurora-samtal osv. Så jag blir ju lite farssinerad av de som tycker att förlossningen var lätt och att det inte gjorde så ont som man kunde tro... Blir bara avis Inget nedlåtande om någon.

Mina gick ganska snabbt, särskilt första. Vilket är drömmen för många, men det blev inte så för mig. Hann inte med alls i vad som hände. Ont och panik är väll vad som först ploppar upp i hjärnan när jag tänker på det.

Andra förlossningen gick bättre, mycket tack vare aurora, men det är ändå den första, jobbiga, som jag tänker på när jag tänker på förlossningar över huvud taget.

Gud vad jag känner mig negativ i alla inlägg... får rycka upp mig. PUSS och KRAM! Sov sött alla vackra mammor<3

• Mamma070912

Vad har ni skrivit på era statusuppdateringar på fb om graviditeten? Skulle vilja hitta på något fyndigt, men kommer inte på något...

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912

Tack för alla svar! Går nog lite på fyran2012s linje, lät fint Alla som vi umgås med vet ju också redan, men det är många andra bekanta som är gravida som inte vet, så det kan bli kul.

• Mamma070912

Hej alla!
    Jag mår också illa från och till, särskilt på morgonen innan man äter. Och jag har börjat spy ibland när jag har druckit vatten... Spydde inte alls då i början när jag mådde illa.

Den där foglossningen är inte att leka med. Hoppas det ordnar sig för er alla. Har också, men jag jobbar så lite som det är nu, så jag får stå ut. Ska iaf ansöka om graviditetspenning sen när vårdnadsbidraget går ut i juli.

Saftmedbulle skrev 2012-04-02 18:59:28 följande:
    "Äggkaka" råkade en elev till mig säga för någon dag sedan. Han blandade ihop äggledare och moderkaka... inte lätt...
    Hahaha! Det var riktigt kul
  • Mamma070912

Hej! Har äntligen läst ikapp allt, var några dagar sen jag var inne Kul att livet rullar på för er alla och inga nya svåra saker att hantera i tråden Har haft en bra men lite väl intensiv påskhelg, idag har vi bara varit hemma och slappat och ätit godis! Ute och plaskade i regnet en stund, ungarna var leriga från topp till tå, härligt.

Har inte gjort det själv men mamma brukar köra fårskinnen på ull-programmet i tvättmaskinen...

• Mamma070912

Stackars dig kompis! Det där lät verkligen inte bra alls Tar ditt parti helt och hållet! Han får söka hjälp för sin ångest och utbrändhet. Han måste hjälpa dig om nätterna! Det kommer ju att krossa ert förhållande om ni bara går och är trötta och ledsna på varandra. Kram<3

Svar på tråden Augustibebis 2012