Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

Augustibebis 2012

mammsen: Vi har en cresent classic och är jättenöjda Köpte ny till dottern 07 och hade kvar den som sittvagn och sen till dottern 09 och nu står den här och väntar fortfarande Kan vara lite krånglig att fälla ihop om man inte "vet" hur man gör (typ svärfar;-D). Annars kan jag inte säga något negativt. Inte alls gungig eller svajig, kanske de senare modellerna har blivit det...
    Köpte även en cresent city, tror jag den heter att ha i affärer och i stan. Liten och lättstyrd. Negativt är att den är ganska liten i sittdynan när de blir större och att inte ryggstödet går att fälla upp så mycket som man vill. för mycket bakåtlut ibland.

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912

Så mycket kul läsning idag! Massa tips, namnförslag och rul uppdateringar Jag och lilla tjejen och kompisen med barn ska på mässan på söndag, har kollat in hemsidan idag, ska bli så kul!
    14+1 idag. Kände massa buffar igår när jag skulle lägga mig och låg och kände länge. Just då känns det verkligt men efteråt så tror jag att jag inbillat mig Lika dant för 2 veckor sen (12+0), kände då men sen inget fören igår. Får en ju att tvivla... Ska på inskrivning på tisdag (sent), så RUL känns väldigt långt fram. Men jag ska nog ringa nästa vecka och beställa tid tror jag bm sa.

Otrolig viktnoja, har gått upp 3 kg men det är bara fläsk. Bebismagen är så liten, så liten. Har gått upp lite i tidigare graviditeter och har svårt att förlika mig med detta nya:-S

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

Baby och barn idag Fick fyndat massor och ungarna hade väldigt kul, en väldigt bra dag. Tyckte det var lite tråkigt att min mage inte syns ett smack bara, när så många gick runt och stoltserade med fina magar.

Det goda livet: Såg en skotskrutig vagn idag när kl var 10 30 ca, fullproppad med grejer... var det du?

• Mamma070912
    DetGodaLivet skrev 2012-03-04 22:14:30 följande:
    Jajjamensann... den såg ut som sjukt överlastade packåsnan, jag var tvungen att ta ett kort. Men det var mest olika goodiebags...Fick med mig tre av liberos gravidväska hem till exempel. Sista dan vill de bara bli av med allt.
    Ha ha! Jag tyckte det var bra kämpat efter bara en timma Fick bara en väska från Libero, tänkte ta en innan vi gick hem också men då var de slut
    Blev inte så mycket blöjor som det brukar, Huggies hade ingen monter iår, de brukar ju dela ut flitigt annars.

Vad var det bästa med dagen tycker du? Något köp du var extra nöjd med?
  • Mamma070912

Det goda livet: Jag tycker också att det är så mycket kul saker saker för barnen som är det bästa. Blir en stor upplevelse för dom. Det har verkligen utvecklats genom åren, nu är det ju massor att prova och uppträdanden att titta på.
    Mitt bästa köp var outleten på Kid´s. Hittade massa bra där ifjol och nu hade jag höga förhoppningar om det igen. Blev pallar, klädhängare (som är en hög stolpe som har massa krokar, heter säkert något bra), spel och himmel- säng/prinsesslöja. Allt gånger 2 såklart Har idag storstädat deras rum, möblerat om och satt in de nya inredningsdetaljerna. De blev störtnöjda

Imorgon har jag inskrivning, alltid nåt... känner mig så fruktansvärt ogravid.
    (14+4 idag).

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

En sån otur fransyskan! Jag hade svurit högt och länge;-D

Är också lakritstroll. Har dock kommit till den punkten att nu får det vara nog. Äter alldeles för mycket skräp. Efter bara 2 dagar utan godis har förstoppningen släppt och jag hade lagom till inskrivningen idag gått ner 1 kg

• Mamma070912

Här blir det NÄL igen. Har stora förhoppningar om den nya ombyggnationen. Hoppas innerligt att BB-personalens bemötande av nyförlösta har blivit omgjort också...

• Mamma070912

rock the rebell: Vi måste bo väldigt nära varandra (2km norr om Munkedal).

• Mamma070912
    mammsen skrev 2012-03-08 20:11:07 följande:
    Shit! Vad många som ska till näl!
    Blev lite förvånad av det! 
    Du heter ju 070912, har du barn storasyskon då?
    Jag har en dotter född 070919 bara 7 dagar senare isåntfall! 
    Bara hajjade till på det och tyckte det var lite kul =) 
    Nej inte riktigt Har en 07a, en 09a och nu blir det en 12a! Men dom är födda i juli och augusti så det är ju ganska nära
  • Mamma070912

Rock the rebell: Vi måste bo väldigt nära varandra, så tokigt;-D Har du barn sen innan?

Svar på tråden Augustibebis 2012