Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

Augustibebis 2012

Ringde och bokade rul idag. Fick tid den 28de så det är ju ganska snart, inte ens 3 veckor.
    Vi har inte tänkt att ta reda på könet denna gång. Har gjort det med de tidigare 2, så nu ska vi prova detta med, så man vet hur det är;-D

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912
    RockTheRebell skrev 2012-03-09 09:52:54 följande:
    Ja det var ju kul :P Tänkte att det kanske fanns någon från närheten här, men inte så nära =) Vi har (tyvär?) inga barn sen innan även om vi velat ha hur länge som helst. Mina studier är inte klara förrän 1:a juni så det har varit haken. Fast det är som om saker är meningen. Som vi har slarvat med eller utan flit vet jag inte riktigt så är det nästan konstigt att vi inte "åkt dit" tidigare när andra kan bli på smällen av att ha sex en gång. Så inga andra barn här innan. Men sambons brorsbarn har fått stå ut med vår barnlängtan ;) så dom tycker nog inte jag är lika kul när jag börjar bli osmidig ^^

Jag gick ur gymnasiet 08, ett år efter min årskull för linjen jag provade först var inte min grej, så redan där låg jag efter dig i familjeskapandet. Antar att det är lagom ålderskillnad mellan oss för att man ska kunna ha missat varandra socialt med var man varit i för stadie i livet dessutom. Men nu kanske "loggat in" på samma fil -haha- Sambon är -81 a så de flesta vi umgås med gemensamt är från det och mest uppåt. Men kretsen är ganska spridd över regionen så att säga eftersom han inte är riktigt härfrån från början.    
    Jag har ingen koll på de yngre generationerna, knappt på min egen årskurs. Hade bara "ögon" för de äldre när jag gick i skolan
  • Mamma070912

...jaha och där var jag tydligen klar tyckte datorn... Rock the rebell, vi kommer ju säker att träffas i framtiden, kanske till och med på BB Sen är det ju Öf, finns ju inte så många att välja på och vi är där ganska mycket. Vet allt om barnlängtan De här små trollen är mycket efterlängtade, alla gjorda genom IVF.

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

Rock the rebell: Vi ligger ju väldigt lika, har bf 30de. Vem har du som bm, Eva el Alexandra? Jag har Eva. Hade ju inte inskrivning fören i tisdags så jag vet inte hur många som har bf i augusti här alls.
    Jag går hemma på vårdnadsbidrag med lilla tjejen och jobbar som florist. Nu jobbar jag bara 1-2 dagar i veckan för att dryga ut kassan lite och inte komma bort helt från jobbet. Känns väldigt lyxigt

• Mamma070912
    Kampis skrev 2012-03-12 12:00:31 följande:
    Jag ammade dottern till åtta månader. I böjan gör det svinont, inget att sticka under stol med. Ungefär som att lägga brösten i en öppnad byrålåda och slå igen den... 

Jag håller med om att man är inte en sämre mamma om man ger ersättning!!!

Det där med viktnedgång tack vare amning funkade då rakt inte för mig :(

Däremot ÄLSKADE jag att amma, det var underbart mysigt och jag hoppas att det funkar denna gången med :)      
    Hahaha! Håller med på varje punkt
  • Mamma070912

Rock the rebell: Jag har haft Eva sen jag var 15 år Hon är en riktig virrpanna men inte brysk. Har haft Alexandra också vid enstaka tillfällen och hon är rar men jag fattar inte vad hon säger

• Mamma070912

Pixel3 och strongenough: Gråter med er! Så hemskt. Hoppas allt löser sig för er båda.

Tänkte skriva idag att jag inte längtar till rul. Just nu vill jag hellre leva i ovisshet än att få veta om det är något som är fel. Och så har det gått så dåligt för våra medsystrar...

Har haft ganska ont i magen till och från i två dagar nu, både värkar, illamående och växtvärk. Foglossningen har också ökat. Och magen har tagit form av en ballong, orkar inte gå och dra in magen som jag brukar längre. Men jag har också lyckats känna bebisen både igår och idag, äntligen

• Mamma070912

Har gått in i vecka 17 idag (16+0). Fick för mig att kolla lite vad som hänt på 2 månader, vägde och mätte mig då. Blev faktiskt förvånad att jag inte väger mer, jag har ju svält till en flodhäst i mina ögon... Har sen starten gått upp 3,6 kg, men dessa två månader har jag ökat med 2,4kg. Ökat stussen med 5 cm och magen med 9! cm och lite till här och var. Känns konstigt att vara som "alla andra", de två tidigare graviditeterna har jag inte ökat mer än ngt kg i vikt fören efter v 25. Nu ska jag bära min stora mage med stolthet och bara ha tajta tröjor

• Mamma070912

Naimis: Tänkte skriva precis det samma idag. Sån otrolig yrsel, har snurrat i flera timmar nu. Fick ställa mig i hörnet av duschen för att inte ramla förut. Är detta bara lågt blodtryck då...  Vet att jag hade det när jag var gravid förra gången med, och åkte till vc för att mäta, men då var allt bra. Skumt. Har stressat som en tok idag och haft många aktiviteter, kanske bara är pga stressen men då borde det ju gå över nu. Har ätit bra.

Tänkte också fråga om det är någon mer som har munsår? Jag får ofta och just nu har jag uppe i näsan. Vill gärna smörja med vectavir eller anti, men det står att de inte är testade för graviditet och hur det påverkar, så helst bör man undvika. Jag kan ju inte använda munsårsplåster då det är i näsan och det är ganska outhärdligt att inte smörja heller. Hur hade ni gjort? Tycker själv att det inte borde kunna påverka så mycket...

Har känt sparkar någon gång om dagen i över en vecka nu. Sååå skönt. V 16+5 idag.

Svar på tråden Augustibebis 2012