• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Maaya

Hej allihop jag undrar om era bebisar har vänt sig nedåt? Min lilla pojk känns som om han är överallt hela tiden i magen hehe, jag var hos barnmorskan igår o då sa hon att han låg med rumpan uppåt men jag har aldrig någonsin känner sparkar mot revbenen men där imot har han börjat sparka/trycka mot ena höftbenet ?! Det står i alla mina mobil appar att det flesta bebisar lägger sig till rätta i dom här veckorna (jag är i v. 34 nu) så börjar bli lite stressad! Han kanske har lagt sig till rätta men jag tycker att det verkligen inte känns som så (inte för jag har någon erfarenhet hur det ska kännas hehe men endå) så min fråga är till er som har en bebis som lagt sig till rätta, hur känns det? Eller känns det? Oj vad snurrigt det vart nu, hoppas ni förstår hehe

• mammsen
    Maaya skrev 2012-06-20 22:02:47 följande:
    Hej allihop jag undrar om era bebisar har vänt sig nedåt? Min lilla pojk känns som om han är överallt hela tiden i magen hehe, jag var hos barnmorskan igår o då sa hon att han låg med rumpan uppåt men jag har aldrig någonsin känner sparkar mot revbenen men där imot har han börjat sparka/trycka mot ena höftbenet ?! Det står i alla mina mobil appar att det flesta bebisar lägger sig till rätta i dom här veckorna (jag är i v. 34 nu) så börjar bli lite stressad! Han kanske har lagt sig till rätta men jag tycker att det verkligen inte känns som så (inte för jag har någon erfarenhet hur det ska kännas hehe men endå) så min fråga är till er som har en bebis som lagt sig till rätta, hur känns det? Eller känns det? Oj vad snurrigt det vart nu, hoppas ni förstår hehe
    När bebisen ligger med huvudet neråt nu så kommer du inte känna sparkar i revbenen, eftersom bebisen ligger med benen och allt vikta så hamnar ju rumpan längst upp och själva fötterna någonstans i mitten på magen :)
    De känner precis hur bebisen ligger på mvc så du ska inte  vara orolig :)
  • Jloow
    mammsen skrev 2012-06-20 22:14:12 följande:
    När bebisen ligger med huvudet neråt nu så kommer du inte känna sparkar i revbenen, eftersom bebisen ligger med benen och allt vikta så hamnar ju rumpan längst upp och själva fötterna någonstans i mitten på magen :) De känner precis hur bebisen ligger på mvc så du ska inte  vara orolig :)

Njaa det vet jag inte om jag håller med om. Min bebis ligger med huvudet neråt men sparkar tyvärr fortfarande en hel del upp över revbenen..
  • isaochbel

Min ligger på tvären och jag känner aldrig något högre än ca 1 dm över navelhöjd. Däremot känner jag av honom långt ut på båda sidorna ofta på båda sidorna samtidigt. Börjar känna mig lite smått nervös att han inte vänder sig och det kanske blir snitt som jag haft på känn. Återstår att se på måndag hos BM.

• bez imena

Sommaren; ett brett bälte man spänner runt magen för hållning o att alla organ ska lägga sig på plats, fattar jag det som? :)

Rock the rebel; ja då funkar den nog super för dig skulle jag tro!

Det goda livet; smart där, hade oxå köpt en begagnad om ja hitta en!

LiJon; ja det med storlek verkar himla klurigt. Man skulle ta en som man passar i i 8e månaden, och då fanns nå siffror o gå efter... Tydligen bra om den är lite liten så man kan dra åt när magen gått ner lite! Vet verkligen inte hur jag ska göra! Att önska den som förlossningspresent ska jag göra å tror ja :)

• bez imena

Haha... Seg man är då. Bra med länken om bb LiJon, ska sluta surfa med mobilen här, vissa inlägg syns inte direkt :p

• Roos26

Förra graviditeten svullna jag sjuuukt mycket. Denna så har de vart någon enstaka kväll bara. Jag dricker citron vatten varje dag med massa citron saft i:D Det hjälper att driva ut vatten ur kroppen:)

• tjockisbullen

Känns som att min bebis sparkat mig på ganska snälla ställen faktiskt, aldrig sådär vid revbenen utan alltid i mitten av magen eller precis under revbenen lr hur man nu ska säga. Det värsta har varit när han fått in fullträffar på kissblåsan haha....
    Dottern däremot hon tryckte upp sin fot nästan precis under bröstkorgen väldigt hårt och obehagligt, det gjorde hon varje dag i princip till hon föddes:)  

• Karo77
    Roos26 skrev 2012-06-20 23:49:13 följande:
    Förra graviditeten svullna jag sjuuukt mycket. Denna så har de vart någon enstaka kväll bara. Jag dricker citron vatten varje dag med massa citron saft i:D Det hjälper att driva ut vatten ur kroppen:)

Far du inte ont i magen av citronvatten? Min mage ar sa sjukt kanslig numera:-/ sa jag har inte vagat mig pa citronvatten .
  • Stövelkatten

Någon av er kära medmammor som är tapp expert? Jag har idag känt mig "konstig", inte sjuk eller så men ont i ryggen, ont i låren och rumpan samt en viss spänning, som innan åska ungefär. Bebis har också hållet sig lite lugn, vänder mest på stjärten lite. Iaf... Jag tänkte att jag skulle se om jag kände min livmodertapp, bara för att. Och tänka sig, det gjorde jag! alldeles mjuk, Max en cm "kant". Kändes som en go pussmun. Nu är då frågan vad detta kan betyda? Är det bara så såhär i slutet eller är murran redan på väg att öppna upp?