• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    natlup skrev 2012-06-23 22:51:34 följande:
    Nu e jag på väg hem från fl. Fick ligga med ctg i 30 minuter. Hon rörde sig minimalt lite men pulsen var runt 170. Efter 20 minuter så började hon röra på sig lite mer å pulsen gick ner till 148.
    Fick en samandragning under tiden. Blev ett UL och hon ligger med huvudet neråt. Men hon ville ändå att jag skulle göra ett spec UL för att se att allt e bra å att allt fungerar.

Så blir uppring på måndag om en tid
    Och självklart får jag världens sammandragning efter 3 minuter efter vi lämnat sjukhuset. Skönt att hon lever å har det bra ifl.
    Härligt o höra Hjärta
  • godisbit

Ullis - kan tänka mig att det var obekvämt! Själv tog jag den bekväma vägen och gick till frissan förra veckan, fast då gjorde jag iofs slingor och det skulle jag inte göra själv ändå! Kul att det gick bra och att du blev nöjd med resultatet!

• Sommaren12

Ellenbmt: vad menar du med krage på babysittern?
    Astro: kan man ha mobywrap från start? Enkel att använda?

De här vita fläckarna som vi pratade om förut... Är nu ganska säker på att de beror på att man svullnar. Typ vätskan eller ökade blodvolymen. Mina händer svullnade till prinskorvshänder igår och då var handflatorna alldeles vitprickiga!

• mammsen
    Död Hårfärg under graviditet och ammnning - är INTE bra! Alla gifterna går rakt in i kroppen och kommer in i blodomloppet och då vidare till ditt barn.. :/ Kalla fakta granskar hårfärg i graviditet, väl värt att se för alla som funderar på att färga håret under graviditet/amning! http://www.tv4.se/1.2136972/2011/05/13/hoga_kemikaliehalter_efter_harfargning "vid den medicinska fakulteten på universitet i Aachen, mättes halterna av ämnet 2,5 TDA i urinen 48 timmar efter hårfärgning." "– Att färga håret när man är gravid skulle jag starkt avråda ifrån. 2,5 TDA är en så kallad aromatiska amin vilket är en kemisk grupp som har många kända cancerframkallande ämnen. Jag tycker att det finns all anledning att vara försiktig." Rekomendera proffessor Bo Jönsson i Kalla faktas inslag.

Novaunique - Det är inte utan att jag är lite avis på dig ;) Jag önskade jag med fick veta villken dag jag skulle sniffa bebis! Och astt dessutom veta att det inte ens är en månad kvar!! Härligt! Man blir ju lite knäpp av att inte veta lixom!

Natlup - Urs, det är jobbigt när man blir sådär orolig! bebisarna har sina dagar då de slappar mer än andra tror jag, men man blir ju så förbaskad orolig som förälder! Skönt att det gick bra med dig och lillplutt! 170 tycker jag låter ganska högt men det är innom normalgränsen eller? 

7ehimlen - Jag kände likadant för min första förlossning och jag var lugn och relativt avslappnad genom hela förlossningen, så det blev mycket skratt i pauserna som resulterade i en snabb och smidig förlossning :) Denna gången har jag lite nya/andra önskemål än sist men jag känner ingen oro nu heller "efter att jag vart med om det lixom" Så jag tycker du har en bra inställning och är glad att även du slipper den oron som nog är väldigt jobbig för många! :)

Ullis1990 - Fy vad tråkigt att ni med har problem med släkten :( Man vill ju igentligen bara samla hela familjen och fira sitt barn och det blir ju så jävla krystat och otrevligt när folk inte kan uppföra sig! Vi har funderat på allt, och kanske kan det hjälpa lite med bestämda namnade platser. DÅ kan man sätta folk som klaffar och trivs tillsammans och sära på folk som inte fungerar.. men det är så mycket annat i vår släkt som gör att det inte kommer att räcka :( 

Ellenbmt - Jag har haft tokmycket sammandragningar i perioder, så det måste inte hålla på lika intensivt graviditeten ut, Altså jag har haft mycket sammandragningar ett par dagar sedan har det gått några dagar/någon vecka utan sammandragningar.. Fast nu kommer det oftare än för ca en månad sedan och då oftare än för 2 månader sedan osv.. Vissa dagar är det inte bara sammandragningar utan förvärkar, men inte så att jag störs av det än :)

Sommaren 12 - Ja, babysitter är perfekt från start! Den vi har kan man ställa in lutningen på så lägsta lutningen är nästan liggande :) Perfekt när man dushar och lagar mat och sånt :) Krage på babysittern är inget måste om inte babysittern är väldigt upplutad. De flesta varianterna är inte det, det är som en liten mjuk båge som ligger runt huvudet för att ge lite stöd. Dock ska det alltid finnas i babyskyddet under första veckorna, men det är ju som extra sidkollisionsskydd. Den babysittern vi har går ryggläget att ställa in, så det lägsta är nästan liggande, det tycker jag är toppen :) Om bebisen inte skulle sitta/ligga bekvämt efter en stund så kommer han/hon låta dig veta det ;)
  • mammsen

Angelica1991 - Läste blogginlägget, villken traumatisk upplevelse! Hoppas att du fått någon att prata igenom det hela med för att bearbeta vad som hänt! Tur att din dotter var en riktig tuffing och klarar sig så bra! Får du bo på sjukhuset med henne eller bor hon där och du hemma?

• livelovelaugh

Angelica, skulle gärna läsa men kan inte från mobilen. Om du orrkar maila det till mig får du gärna göra det på fredrikadalling@gmail.com

nu är ju våra situationer annorlunda men lik förbaskat liknande.

hoppas ni har det braÖ vilken stad ligger ni i?

• Jloow

Jag skulle gärna läsa också men sitter bara på telefon. Är det någon som kan länka?

• 7eHimlen
    bez imena skrev 2012-06-23 22:37:42 följande:
    Ouh vad obehagligt med propp :/ en atb kamrat beskrev det som du o hade i vaden å. Hur behandlas propp vid graviditet?

ja jag blev valdigt radd när det Hansen, men nu vet jag ju mer om det o har vant mig. Man får ta blodförtunnande sprutor så proppen löser upp sig o sen fortsätta graviditeten ut + sex veckor efter förlossningen. Man går ner i dos de fyra sista veckorna innan BF. Men det är kanske olika i olika landsting.
  • Sommaren12

Ok tack mammsen, lutar åt en stokke bounce.

Jag kommer färga håret om några veckor. Såvitt jag vet och har läst tidigare så går forskningen helt isär vad gäller det. En del resultat visar att det är farligt och andra visar ingen påverkan. Min bm avrådde inte mig från det så nu kör jag på det.