• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Poison82
    SälenCia skrev 2011-12-15 19:57:04 följande:
    Allvarligt. Behöver man gravidförsäkring? Känns som att det mesta borde täckas av hemförsäkringen. Någon som vet?
    Om allt går bra så behöver du ingen :) .
    Men jag som sist drabbades av akut kejsarsnitt kunde ingen ersättning för fula ärr söka eftersom jag hade gratisförsäkringen. Det är om komplikationer skulle ske som den högre försäkringen behövs. JAg tycker den är värd sina typ 700:- i engångssumma (länsförsäkringar)
  • AnnaSv

Många som ska på vul på måndag.. Vi också.. Är jätte nervös inför det!

• Mumbi

Hej! Har en lite annorlunda historia. Har en dotter som är snart 2,5 år. Jag har alltid haft oregelbunden mens, allt mellan 30 och 70 dagar var ingen ovanlighet. Därför var det otroligt svårt att veta när jag hade ÄL. Det tog 2 år innan jag blev gravid med vår dotter, med ett missfall i v. 9-10 innan detäntligen tog sig. Efter jag födde dottern blev faktiskt mensen mera regelbunden och kunde variera 30-40 dagar. För ett år sedan gjorde jag en gastric bypassoperation och har tappat 48 kg sedan dess (har fått klartecken av flera läkare att bli gravid igen) och som en bonus blev mensen ännu mera regelbunden och började komms 35 dagar mellan, utom en gång då den hoppade över helt och hållet, men det var också den perioden jag gick ned absolut mest i vikt, så jag tror att det var kroppen som protesterade mot den hastiga viktnedgången. Hade senaste mens 2/10 och borde då ha fått igen 6/11 igen, men inget hände. Väntade ngn dag, testade sedan och det var negativt. Väntade en vecka, testade negativt igen. Var mer frustrerad än bekymrad, eftersom jag ville att mensen skulle komma igång, så jag skulle kunna räkna ut när ÄL borde vara, så jag äntligen kunde bli gravid. Veckorna gick och inget hände... 7/12 hade jag telefontid med en gynekolog angående en annan grej och jag passade då på att nämna min vid här laget mycket försenade mens. Hon ville skicka mig på blodprov för att mäta hcg-nivån redan dagen efter, så skulle hon återkomma med resultat under den eftermiddagen. Mycket riktigt, i torsdags ringde hon upp mig och sa att mina prover visade att jag var gravid, men om man utgick från min senaste mens 2/10 borde jag vara i v 9, men mina hcg-nivåer var alldeles för låga för det. Hon beordrade därför en ny blodprovstagning till följande torsdag (idag) Har varit en jobbig vecka med en enda soppa av känslor, hopp, glädje, inte våga tro, inte våga hoppas! Nåja, idag var jag så äntligen på nytt prov, höll på att krypa ur skinnet innan hon ringde mig igen. Nu var det ingen tvivel om att jag är gravid, min hcg låg på över 5000. Glädje! Nu ska jag på VUL på tisdag för att se hur långt jag är kommen. Själv tror jag att jag hoppade över min mens den 6/11, men att jag sedan fick ÄL som "vanligt" efter det sedan och så tog det sig... Om man räknar den 6/11 som senaste mens (fast jag inte hade någon) borde jag vara i v 6 ungefär :) vilket borde betyda BF andra halvan av augusti någon gång! Vilken otrolig lycka när hon ringde! Fast jag vet att jag inte borde pusta ut än på ett tag, men nu orkar jag inte vara pessimist längre, utan vill bara vältra mig i bebislycka. Kommer nog att kunna koppla av ännu ett snäpp efter VUL på tisdag och så får vi ju ett BF också!

• Drömmar och förhoppningar

Hej tjejer! Just när jag i stort sett har slutat oroa mig för missfall (har istället haft en liten noja på ofostrig graviditet - något jag aldrig hört talas om förut) börjar jag blöda ikväll. Rejält. Det lät som att jag kissade när jag satt på toaletten! Men det är rent blod som kommer, inget slem eller så. Jag har inte heller ont. Svårt att veta hur jag ska tolka det... Jag vet att det bara är till att avvakta, men just nu är jag bortom oro igen...

• FruFoxy

mumbi:
    Grattis!

Pisan1:
    Vad tråkigt att läsa Jag hoppas att det inte är mf! Ska du åka in och kolla?

• Drömmar och förhoppningar

Jag vet inte. Jag får se hur det fortlöper. Jag har tid fredag nästa vecka för vul, men det kanhända att jag ringer och ber att få komma tidigare. Jag får se hur blödningen fortsätter.

• Stövelkatten
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-15 20:43:15 följande:
    Hej tjejer! Just när jag i stort sett har slutat oroa mig för missfall (har istället haft en liten noja på ofostrig graviditet - något jag aldrig hört talas om förut) börjar jag blöda ikväll. Rejält. Det lät som att jag kissade när jag satt på toaletten! Men det är rent blod som kommer, inget slem eller så. Jag har inte heller ont. Svårt att veta hur jag ska tolka det... Jag vet att det bara är till att avvakta, men just nu är jag bortom oro igen...
    Fy va tråkigt att läsa. Hoppas det är något annat som strular till det!
  • trossan

Har ni plats för en till nygravid med bf augusti 2012?!
    Finns ju flera augustitrådar men nu hittade jag er också och här var det ett massa liv, kul!

Tog första testet med plus i tisdags, bf ca 15e aug.
    Första barnet, första försöket :)

herreguuuuud vad spännande!!

• FruFoxy

Pisan1:
    Håller tummarna för att det går bra för dig!

Tossan:
    Grattis och välkommen! 

• AnnaSv

Tossan: ja här är det verkligen livat! Svårt att hänga med ibland :) grattis och välkommen :)

Svar på tråden Augustibebis 2012